[ISA2004SP2] Na update KB916106 crashed Firewall

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een nieuwe ISA server aan het configureren en ik stuit daarbij op een heel raar probleem.

Ik heb de ISA installatie gedaan, SP2 geinstalleerd en alle rules geïmporteerd. Alles werkt goed.

Vervolgens zet de WSUS server update KB916106 klaar. Die installeer ik. Krijg een melding dat die niet kan voltooien, maar meteen gaat ook de Firewall service plat en kan ook niet meer gestart worden, ook niet na een reboot. Herinstalleren van SP2 voor ISA lost het wel op.

Vervolgens weer een SCHONE installatie van ISA gedaan, SP2 erop, Policies met de hand aangemaakt ipv te importeren zodat ik de server kan pingen. Dit gaat doet, TOTDAT ik die update weer installeer.

Affijn, bovenstaande nogmaals gedaan, en die update handmatig opgehaald bij microsoft, als ik hem draait zegt ie dat ik deze niet kan installeren:
code:
1
The upgrade patch cannot be installed by the Windows Installer service because the program to be upgraded may be missing, or tje upgrade patch may update a different version of the program. Verify that the program to be upgraded exists on your computer and that you have the correct upgrade patch.

Nu kan ik het probleem omzeilen door die update in WSUS te blokkeren, maar dit is geen optie. De server moet gewoon stabiel zijn en tevens gewoon alle updates krijgen.

Iemand enig idee?

Server is een HP Proliant DL380 G4 met 2x xeon 3.4 GHz, 6GB Ram, 500GB San Storage (2x fiber met failover) en draait onder Vmware ESX. Een nieuwe server dus.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ga eerst eens na of je die update wel nodig hebt. Als er geen noemenswaardige bugs in worden gefixt, of bugs die voor jou niet nodig zijn, zou ik de patch lekker laten liggen.

Een stabiele server is niet per default up2date qua patches..

• Fairy
  • Niet online
Equator schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:20:
Ga eerst eens na of je die update wel nodig hebt. Als er geen noemenswaardige bugs in worden gefixt, of bugs die voor jou niet nodig zijn, zou ik de patch lekker laten liggen.

Een stabiele server is niet per default up2date qua patches..
Nee snap ik, maar ik mag toch aannemen dan als ik een nieuwe server installeer, dat het toch gewoom mogelijk moet zijn om netjes alle patches te installeren?

Voordat ik de machine in productie neem, denk ik toch dat ik dit eerst uitgezocht wil hebben. Ik heb zitten zoeken, maar ik kan er niks over vinden, dus misschien zitten hier mensen met meer ervaring.

Het is namelijk ook maar de enige patch die naar SP2 is uitgekomen. Het fixt e.e.a. aan HTTP spul en dat lijkt me toch niet onverstandig om te installeren.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 11:07

Qwerty-273

Meukposter

Hele stomme vraag misschien. Als je kijkt op Update for HTTP issues in Internet Security and Acceleration Server 2004 Service Pack 2
Is de patch in twee smaken binnen te halen, ISA 2004 Enterprise of ISA 2004 Standard. Als je hem daar handmatig binnen haalt voor de juiste versie heb je dan nog dezelfde problemen met het installeren van de patch?

Daarnaast"Apply it only to systems that are experiencing this specific problem." als je de problemen die met deze patch zouden worden opgelost niet hebt, zou ik er niet wakker over liggen. Zo ie zo heb je meestal niet alle patches nodig die MS de deur uit doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Qwerty-273 op 16-11-2006 11:34 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Fairy
  • Niet online
Toevallig dat je het zegt, ik kom er net zelf achter. Ik heb steeds netjes standard edition aangegeven, maar toch is er iets niet goed gegaan.

Ik kreeg de file:
ISA2004EE-KB916106-x86-ENU.msp
In plaats van:
ISA2004SE-KB916106-x86-ENU.msp

Ik ben nu buiten de WSUS server om deze patch aan het installeren.
Ik hoop dat het nu goed gaat, zo niet, dan kom ik nog even terug.

Alvast dank!

PS. Die patch is wel belangrijk, want die voegt ook e.e.a. aan functionaliteit toe zoals HTTP compressie.

Ik hoop alleen dat de WSUS server de patch er nu niet steeds doorheen wil drukken zie zij ook al klaar heeft staan, want dan moet ik die actief blokken.

Edit: Server draait als een zonnetje *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Fairy op 16-11-2006 14:11 ]