Toon posts:

Fedoa Core 6 Installatie FOUT !!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben helemaal nieuwe in de linux wereld.
Ik wil voor een server Fedora Core 6 installeren maar ik kom er helemaal niet uit. IK heb gezockt op internet, gevraagd maar helemaal geen resultaat.

Mijn probleem is, ik weet het ik ben een n00b :| , bij de 3de stap van de installatie van fedora core 6 wanneer hij vraagt om een station te kiezen om de installatie daarvoor te gebruiken.

Hier kom ik niet uit, voor de duidelijkheid ik heb gebruik een SCSI schijf, ik zie helemaal niks staan in de lijst waar ik eigenlijk een station moet kiezen om fedora core daarop te installeren.

Wanneer ik op volgende klik komt de volgende probleem:

- Er is een fout opgetreden: Er zijn geen geldige apparaten gevonden waar nieuwe bestandssytemen op konden worden gemaakt. Controleer uw hardware om de oorzaak van die probleemte vinden. :(

Bij dit probleem blijf ik haken, wat moet ik doen. Help mij AUB.

ALVAST BEDANKT, en hoop van dit veel te leren.

YRETIX

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wat specs zouden wel handig zijn....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server staat, met de volgende specs:

PENTIUM XEON , 2,4 GHZ

RAID 5

Schijfcontroler model: 2010S

ATI READON videokaart

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Pentium Xeon bestaat niet, 2010S zegt me zo niets en er zijn meer dan 100 verschillende ATi Radeons. Meer en vooral nauwkeurige specificaties zijn dus wel gewenst. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Deze RAID-controller zal het zijn:
http://www.adaptec.com/en...raid/scsi_raid/ASR-2010S/

Volgens die pagina van Adaptec wordt ie wel ondersteund door Suse Linux ES 8 maar of de driver bij de installatie geladen wordt is een 2e.

Saved by the buoyancy of citrus

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09-2025
Cyphax schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:56:
Deze RAID-controller zal het zijn:
http://www.adaptec.com/en...raid/scsi_raid/ASR-2010S/

Volgens die pagina van Adaptec wordt ie wel ondersteund door Suse Linux ES 8 maar of de driver bij de installatie geladen wordt is een 2e.
Het gaat hier om Fedora Core 6. De meeste RAID controller worden prima ondersteund, alleen is het inderdaad de vraag of het allemaal bij installatie geladen is.

Heb je ook de RAID config goed ingesteld, dus via de BIOS van de controller een "virtuele" schijf aangemaakt met de overige schijven (minimaal 3 voor RAID 5)?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien kun je proberen om een oude IDE schijf direct op de controller van het moederbord te planten. Daarop zet je dan Fedora. Vanuit daar zou je in theorie alles kunnen instellen. Dus ook je raid 5 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 16-11-2006 11:00 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Heb een screenshottje gemaakt:

Hoop hiermee meer duidelijkheid te geven over mijn probleem.

[img=http://img91.imageshack.us/img91/7561/partitionoptionxt6.th.png]

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:59:
Misschien kun je proberen om een oude IDE schijf direct op de controller van het moederbord te planten. Daarop zet je dan Fedora. Vanuit daar zou je in theorie alles kunnen instellen. Dus ook je raid 5 ;)
Hoe kan ik dit zo doe dan, hoe gaat dit te werk ??

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
True maar de driver is er niet zozeer voor Suse, maar meer voor Linux, dus als het met Suse kan, dan met FC6 ook wel lijkt me. :)
touchdomex schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:59:
Maar dan heb je geen OS op je schijf in RAID staan, dan ben je er nog niet helemaal?

Als je nou die driver wel hebt, zou je 'm met de hand kunnen inserten, maarja dan moet je 'm wel hebben.

Dit kwam ik ook tegen: http://i2o.shadowconnect.com/survey_detail.php?id=10

[ Voor 53% gewijzigd door Cyphax op 16-11-2006 11:05 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:01:
[...]

Hoe kan ik dit zo doe dan, hoe gaat dit te werk ??
Wat je doet is je installeerd Fedora niet op je SCSI HD die aan je PCI controller vast zit, Maar op een IDE schijf die aan je onboard is gezet. Ik hoop wel dat er een IDE controller op je Moederbord zit ;)
Cyphax schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:02:

Maar dan heb je geen OS op je schijf in RAID staan, dan ben je er nog niet helemaal?
Nee dit klopt. Maar je zou wel vanuit Fedora je data veilig kunnen stellen DMV dus die Raid 5. Ook al staat je OS niet in de RAID 5. Het belangrijkste is toch dat je data weggeschreven staat op je Raid 5

[ Voor 34% gewijzigd door Touchdomex op 16-11-2006 11:06 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
MIjn specs zijn:(sorry beetje laat)

Petium R XEON
2,40 GHZ
1 GB
CD-ROM
RAID 5

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
AtleX schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:53:
Pentium Xeon bestaat niet, 2010S zegt me zo niets en er zijn meer dan 100 verschillende ATi Radeons. Meer en vooral nauwkeurige specificaties zijn dus wel gewenst. :)
niet zo hard zijn he ;) we moeten lief zijn voor onze noobs (alhoewel ze af en toe wel een typcursus nodig hebben)

Pentium Xeon = Intel Xeon
2010 = Waarschijnlijk adaptec 2010 kaartje
Je gebruikt 1 SCSI schijf in raid 5? dat kan nooit omdat daar minimaal 3 fysieke schijven voor nodig zijn.
(of bedoel je de totale raid5 diskset als 1 schijf?)

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik kom er helemaal niet uit.

Heb een screenshottje gemaakt:

Hoop hiermee meer duidelijkheid te geven over mijn probleem.

[img=http://img91.imageshack.us/img91/7561/partitionoptionxt6.th.png]

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk niet ik heb 3 schijven, sjonge sjonge, komop jongens

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Heb je wel eerst met de bij de controller behorende RAID-utilities een RAID/stripe/mirror-set aangemaakt en deze "online" gezet?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:15:
Natuurlijk niet ik heb 3 schijven, sjonge sjonge, komop jongens
Hoe moeten wij dat weten als je je specs niet goed omschrijft?

Verder: lijkt erop dat je een (in windows taal) F6 floppy nodig hebt, met de linux drivers voor je SCSI kaartje. Als je FC6 dan start tijdens setup met "linux dd" kun je deze drivers meeladen om je disk array zichtbaar te krijgen.

Verder merk ik weinig van eigen input, of de motivatie om input te willen geven, er staat absoluut niet wat je zelf allemaal al gedaan hebt om dit opgelost te krijgen.
Bovendien heb je de regels van GOT volgens mij ook niet helemaal gelezen.... (gezien 2 van de 3 al eerder gesloten topics

[ Voor 3% gewijzigd door rdfeij op 16-11-2006 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet jij dat, ik heb bijna op alle nederlandse linux forums gezocht. Ook met google gezocht, kom er niet uit, kom ik hiero en dan willen jullie mij alleen maar gekker maken, ik vraag het gewoon en een forum is bedoelt om geholpen te worden en niet zo als jij(RDEIJ) andere proberen mij te helpen

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:34:
Hoe weet jij dat, ik heb bijna op alle nederlandse linux forums gezocht. Ook met google gezocht, kom er niet uit, kom ik hiero en dan willen jullie mij alleen maar gekker maken, ik vraag het gewoon en een forum is bedoelt om geholpen te worden en niet zo als jij(RDEIJ) andere proberen mij te helpen
Misschien moet je dan naar een forum gaan wat wel een beetje op jou niveau ligt. Alles wat hier genoemd is zou een n00b van formaat kunnen oplossen. Zo niet dan stelt hij een vraag in de trant van uitleg misschien. Ik ben nogal een n00b. Maar niet direct een grote bek opzetten. Dat komt niet zo vriendelijk over ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:34:
Hoe weet jij dat, ik heb bijna op alle nederlandse linux forums gezocht. Ook met google gezocht, kom er niet uit, kom ik hiero en dan willen jullie mij alleen maar gekker maken, ik vraag het gewoon en een forum is bedoelt om geholpen te worden
Dit forum is helemaal niet bedoeld om geholpen te worden. Dit is een discussieforum, waar eventueel gezamenlijk aan problemen gewerkt wordt.
en niet zo als jij(RDEIJ) andere proberen mij te helpen
Als de manier waarop je hier geholpen wordt je niet aanstaat, staat het je vrij je heil ergens anders te zoeken. Het is hier echter geen helpdesk waar de andere partij maar uit moet zoeken wat er aan de hand is. Als je nuttige tips wil, moet je zoveel mogelijk relevante informatie geven, anders blijft iedereen raden. Ook is het handig gewoon vanaf het begin duidelijk en compleet te zijn, schreeuwerige hoofdletters, onnauwkeurig allerlei termen doorelkaar gebruiken en de mensen die je proberen te helpen benaderen met "komop jongens" helpen daar allemaal niet bij.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.