Toon posts:

Brom na aansluiten van pc audiokaart op dolby setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn desktop verbonden met mijn dolby setje maar nu geeft deze een sterke brom. Heb ze verbonden via tullip stekkertje naar de aux van mijn dolby.
Wat kan ik tegen deze brom doen??

Verwijderd

misschien de hele zut aarden,....of een betere voeding gebruiken....

suc6

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Dit is al wel ergens anders op GOT te vinden, maar begin eens bij je pc, is hij aangesloten op een geaard stopcontact?

Probeer eens de stekker van je dolby set andersom in het stopcontact te doen.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Is dit inmiddels opgelost?

Het is zo stil.

Verwijderd

Pak eens vast aan je PC kast met je ene hand en met de andere hand aan een ongeverfde verwarmingsbuis.

Als je een flinke opdoffer krijgt wil dat zeggen dat je toe bent aan (goede) randaarde.
Indien je niet direct iets voelt pak je met de ene hand je pc vast en leg je je tong op de verwarming.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:36
sadist :D

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:30
brom is waarsch aardlus, dat houd in dat niet alle aardingen op gelijke nulpotentiaal zitten. In theorie zou alle aarde nul moeten zijn, maar dat is niet zo. Daarom is het verstandig alle gekoppelde apperatuur op de zelfde aarde aan te sluiten. Dit zal niet altijd lukken, door bv. een sterioset die ook op de kabel aangesloten is. De kabel heeft namelijk ook een aarde. Wat je dan kan doen is de aarde's scheiden door bv. het radiosignaal op een andere stereoset te zetten of er een filter tussen te zetten. Ook kan je je pc helemaal niet aarden, maar dat is NIET verstandig.

Aarden op andere dingen dan de randaarde van je wandcontactdoos is ook zwaar af te raden en zelfs niet toegestaan. (hoewel het soms een van de weinige uitwegen is)

Er zijn als het goed is ondertussen genoeg aardings topics en andere tips te vinden als je een beetje rondzoekt.
Pagina: 1