Xbox 360 + Samsung LE40F71 problemen met VGA kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:56
Gister heb ik mijn SAMSUNG LE40F71 in ontvangst mogen nemen. Het is werkelijk een prachtig toestel. Zelfs TV kijken viel mij reuze mee! Ik dacht dat gaat een blokken parade worden maar dit valt reuze mee.

Waarvoor ik deze TV gekocht heb is natuurlijk om erop te gamen en video's te kijken. Dus gister gelijk mijn 360 erop gezet met de VGA kabel (Joytech) en ik wacht en wacht. Geen beeld. Hij gaf zelfs melding Niet ondersteund..... Nou breekt mijn klomp. :?

Dan maar mijn component kabel. Voila beeld tot aan 1080p aan toe. 8)7

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of is dit wellicht iets van Microsoft en Samsung dat ik een orginele MS VGA kabel moet gebruiken?

Groetjes
Patrick

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat is wel wazig. Zowel scherm als Xbox moeten 1080p over VGA gewoon ondersteunen. Ik kan me niet voorstellen dat je persé de originele MS-kabel moet gebruiken.
Waarom wil je overigens VGA als component ook werkt? kwalitatief hoort daar niet/nauwelijks verschil tussen te zitten.

• marketeer
Ik wil eigenlijk van VGA gebruik maken omdat dat toch iets beter is op 1080p@60 stand. Althans dat is mijn perceptie of dit daadwerkelijk zo is daar verschillen volgens mij de meningen over. Iemand met tech info hierover?

Verder is het makkelijk switchen van TV naar PC omdat daar een apart knopje voor op de afstandsbediening zit :+

Groetjes
Patrick

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

HenkS

Da_king alias HenkS

ik zou zeggen, kijk eens in het samsung topic, erg veel info over samnsung en xbox360

• marketeer
Ja maar die samsung topics zijn een beetje moeilijk te doorploegen haha

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

dat klopt

ik ga een samsung 40'' halen. en heb ook een xbox360

welke kabel moet ik dan extra aanschaffen om dit mooi via deze lcd weer te geven? (ik wil dus niet via vga)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 00:35
Als je een premium haalt niks extra, gewoon de component kabel aanlsluiten
HenkS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:14:
dat klopt

ik ga een samsung 40'' halen. en heb ook een xbox360

welke kabel moet ik dan extra aanschaffen om dit mooi via deze lcd weer te geven? (ik wil dus niet via vga)

• wimpie007
en via VGA worden DVD's netjes geupscaled naar 1080P en via component niet(gewoon 576P)
Daniel schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:06:
Dat is wel wazig. Zowel scherm als Xbox moeten 1080p over VGA gewoon ondersteunen. Ik kan me niet voorstellen dat je persé de originele MS-kabel moet gebruiken.
Waarom wil je overigens VGA als component ook werkt? kwalitatief hoort daar niet/nauwelijks verschil tussen te zitten.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:09
ik heb begin vorige week ook een 40f71b besteld; zou komende week geleverd moeten worden. ik heb een ms vga kabel voor de xbox360; als de tv binnen is laat ik wel even weten of dit hier wel werkt. mijn xbox360 staat nu op een 32R71b via component; ziet er op 720p goed uit.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

wimpie007 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:17:
Als je een premium haalt niks extra, gewoon de component kabel aanlsluiten

[...]
en dan op hd zetten dus?

• wimpie007
Ja, dan kan je gewoon 1080 kiezen bij vid opties

• marketeer
Precies maar het upscalen van de DVD's dat vind ik het belangrijkste :-D

Verwijderd

Het zou me weinig verbazen als blijkt dat de 360 gewoonweg niet de juiste display timings heeft voor het scherm. Dat zou in ieder geval de foutmelding verklaren.

Erg vervelend natuurlijk, maar ik denk niet dat er veel aan te doen valt :'(

• marketeer
Bedankt voor alle feedback, maar het was idd een resolutie welke de samsung tv niet ondersteund.

Wat ik heb gedaan was via component de stappel lopen tellen hoe ik in het video menu zou komen haha. Dus toen vga kabel erop. 3 keer rechtertrigger 2x A 1x omhoog en nog een keer A toen stond ik op 640x480 ofzo en toen had ik beeld. Daarna kon ik hem gewoon op 1080 zetten et voila. Picture.

DVD upscaled is toch echt beter! Maar wat nu een issue is, is dat het beeld via de VGA heel erg flets is. Via component knallen de kleuren op je af.... WAT NU? HAHA

• wimpie007
Wat ik ook merk is dat met VGA er een tearing effect optreedt, hier heb ik geen last van met component, Schijnt een bekend probleem te zijn.
marketeer schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:23:
Bedankt voor alle feedback, maar het was idd een resolutie welke de samsung tv niet ondersteund.

Wat ik heb gedaan was via component de stappel lopen tellen hoe ik in het video menu zou komen haha. Dus toen vga kabel erop. 3 keer rechtertrigger 2x A 1x omhoog en nog een keer A toen stond ik op 640x480 ofzo en toen had ik beeld. Daarna kon ik hem gewoon op 1080 zetten et voila. Picture.

DVD upscaled is toch echt beter! Maar wat nu een issue is, is dat het beeld via de VGA heel erg flets is. Via component knallen de kleuren op je af.... WAT NU? HAHA

• marketeer
Hey Wimpie,

mmm ben het heel even tegengekomen met Gears of War. Maar niet storrend. Teveel geweld op het beeld om het te zien haha.

Met gamemodus aan heb ik wel mijn probleem met de kleuren verholpen. Hoewel component nog wel wat kleurrijker is. (Bijna tegen Viva Pinjata aan haha) Is het via VGA nu perfect beeld!

Verwijderd

marketeer schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:23:
Dit heb ik ergens anders ook al gelezen, de link staat echter op mun thuis pc. Stond ergens op de avforums als ik me niet vergis. Het schijnt zo te zijn dat je 360 de resolutie over de vga kabel onthoudt. Dus als die eerst op een monitor draaide, met een te lage resolutie voor de F71, zal die na aansluiting op de F71 zwart beeld geven. Oplossing is dus zoals jij het hebt gedaan, maar voor degene met een minder goed geheugen, of die geen pen en papier bij de hand hebben :P , om de oude monitor aan te sluiten en dan de resolutie te veranderen en vervolgens je F71 aansluiten.

Voor de rest verwacht ik ook deze week mijn F71, dus dat zal mijn vriendin leuk vinden ;)

PS: ik word hier de hele tijd gesproken over een vga kabel. Ik heb de premium 360, heb ik die kabel dan al?

Verwijderd

nope, bij de premium heb je wel al de juiste m$ component kabel maar nog niet de m$ vga kabel.

• wimpie007
Dus wanneer er een menu(Xbox menu) naar rechts gaat zie je het ook niet? Bij mij is het echt erg namelijk. Op diverse fora wordt hier melding van gemaakt. Google maar eens op xbox 360 VGA tearing
marketeer schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:51:
Hey Wimpie,

mmm ben het heel even tegengekomen met Gears of War. Maar niet storrend. Teveel geweld op het beeld om het te zien haha.

Met gamemodus aan heb ik wel mijn probleem met de kleuren verholpen. Hoewel component nog wel wat kleurrijker is. (Bijna tegen Viva Pinjata aan haha) Is het via VGA nu perfect beeld!

• marketeer
Hey Wimpie,

nee echt geen last van. Ik heb de JoyTech kabel

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd. Oplossing gevonden.

[ Voor 92% gewijzigd door Mr.Conroe op 02-12-2006 20:01 ]

iRacing Profiel

• wimpie007
Vaag, kan ook aan mijn Mycom LCD TV liggen dan denk ik. Ik heb de originele Miscrosoft VGA KABEL
marketeer schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:43:
Hey Wimpie,

nee echt geen last van. Ik heb de JoyTech kabel

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb wat rond zitten kijken en t een en ander getest in winkels en ben zelf t ook volgende probleem tegen gekomen :

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/ingemar/image/71401642.jpg
(plaatje gemaakt door InflatableMouse in t samsung topic waar hij niet duidelijk een goede oplossing kreeg)

Heb reeds een bestelling geplaatst voor de samsung le46f71 die volgende week binnen is en opgehangen wordt.

Moet ik een HD VGA kabel aanschaffen om die trillende beeldlijnen niet te zien?
Hetzelfde gebeurd met de PC input op 1080p als ik de instelling "fine" (Menu, Setup, PC, Image Lock, Fine/Coarse) tussende 44 en de 48 zet. Daaronder of daarboven is er geen probleem.
Tevens kan ie 1:1 weergeven over VGA en komt er een update voor hdmi 1:1,
voorlopig heb ik toch nog geen hdmi apparaten dus ik ben voor de f71 serie gegaan :)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
schopje, heb nog steeds geen antwoord op me vraag hierboven.

Wil dus weten of ik beter die VGA kabel in huis kan halen om 1080p 1:1 weer te kunnen weergeven zonder die trillingen of moet dit ook via component kunnen?

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
ik heb geen problemen met trillingen op VGA en of Component ik moet zeggen dat de kleuren van VGA veel echter zijn dan component (het lijkt flets maar is in game veel mooier en 1:1)

alleen mijn Le40f71b heef tearing problemen en dan vooral heel erg bij G.R.A.W. op component en vga. heeft die van jullie dat niet ?

zo nee... welke firmware versie hebben jullie ??

mvg

Ronald

• chaorick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 12:04

chaorick

Sourcerer

Ik heb een soortgelijk probleem,

LE40F71, en een 360, via component
nu draait 1080i super scherp, maar als ik hem instel op 1080p, wordt mijn beeld waziger.

www.sactide.com

Pagina: 1