[VMware-movie] Kan niet afspelen op macbook

Pagina: 1
Acties:

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Het is een avi bestand opgenomen met vmware. en hiervoor heb je die decoder nodig die helaas alleen onder windows werkt

Ik heb geprobeerd deze film af te spelen met VLC, Divx, Quicktime.
Daarna ging ik op zoek met Google. Kwam ik op Mplayer. Deze wou het ook niet afspelen.
Toen probeerde ik in parallels ik installeerde Divx en daarna Vmware-Movie-Decoder. Helaas werkt dit ook niet.

De foutmelding waren onder OSX VLC, "no suitable decoder module for fourcc 'VMnc', VLC probably does not supports this sound or video format"

Onder Windows Media player "Kan het bestand niet afspelen. Het bestand is mogelijk opengemaakt met een niet ondersteund codec, of de beveiligingsinstellingen voor het Internet op de computer zijn te hoog ingesteld.

Ik heb dit nodig voor school. Op deze school zijn ze helaas windows minded en dus niet erg behulpzaam. enige antwoord die ik kreeg was koop een goede laptop 8)7

Afijn, Aparte Mensen

Ik hoop dat iemand me kan helpen

You and I have memories longer than the road ahead

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom zet je het bestand onder Windows niet even om naar iets openers zoals mpeg2 met Windows Movie Maker of als je er beschikking over hebt Adobe Premiere of After Effects?

Je kan op je school neem ik aan gewoon gebruik maken van Windows computers en anders ken je vast wel iemand wiens pc je even een paar uur mag lenen...

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik zou je iig aanraden om het toch te converteren.. die codec is echt een no-go onder OSX. Zie hier.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Captain Planet
Uiteindelijk gewoon een laptop geleend van iemand. een geconverteerd die hap.

• Matias
  • Niet online
Tsja waarom zou je moeilijk doen nietwaar ;)

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Matias schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:52:
omdat het dus eigenlijk te onzinnig voor woorden is dat codecs zo "closed" zijn dat je wordt VERPLICHT iets te gebruiken wat je (helemaal) niet wilt. zolang mensen dit blijven accepteren zullen bedrijven dit soort praktijken blijven doorvoeren.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Captain Planet
Matias schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:52:
Ja zoiets had ik ook, Wel balen. Maar het werkt uiteindelijk.

• Matias
  • Niet online
teh_twisted schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:59:
[...]

omdat het dus eigenlijk te onzinnig voor woorden is dat codecs zo "closed" zijn dat je wordt VERPLICHT iets te gebruiken wat je (helemaal) niet wilt. zolang mensen dit blijven accepteren zullen bedrijven dit soort praktijken blijven doorvoeren.
Dan accepteer je t niet? Kan je zeggen dat je principieel bent.. en lekker thuiszitten omdat geen werkgever je wilt hebben omdat je te koppig bent om zo nu en dan iets met windows om te zetten.
Pagina: 1