Toon posts:

Nvidia driver - geavanceerde timing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn monitor in 1152 x 864 draai, kan ik de refreshrate niet meer voldoende instellen. De laagste mogelijke optie is 72 Hz, de tweede stap is ruim boven de 100 Hz en dat trekt mijn scherm niet.

Na een beetje zoeken ben ik op de "Geavanceerde timing" uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hitz/geavanceerde_timing.jpg

Het is me echter niet duidelijk wat deze termen betekenen. Ik weet wel dat de horizontale frequentie van 30 tot 115 kHz kan en de verticale frequentie van 50 tot 180 Hz. Onder Linux (voor X) heb ik het al eens aan de praat gekregen, maar daar stond veel duidelijker beschreven wat er nou bedoeld wordt.

Kan iemand mij hier mee helpen?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41

Cheezus

Luiaard

De 'vernieuwingsfrequentie' moet je hebben. Die is voor de refresh rate (Hz) van je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
En de rest maakt gewoon helemaal niets uit?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

nee maar ga vooral niet teveel in die voorportaal en naportal kloten (front and backporch) want dat zijn signalen die gestuurd worden als het signaal (vooral voor crt's belangrijk) gestuurdworden als de elektrode straal buiten je gezichtsveld (zeg maar " achter het plastic wat aan de randen van de monitor zit) gericht wordt. deze tijd heeft de monitor nodig om opnieuw in te zetten voor een nieuwe regel: ermee kloten en je krijgt vervormt of compleet verschoven beeld (uiteraard wel weer te resetten, maar toch).

T60P Widescreen