Ik wil dus wel Vista gaan kopen als het in januari uitkomt. Ik heb op dit moment een Athlon 64, maar nog heel veel randapparatuur waar geen 64bits drivers voor zijn. Voorlopig is 32bits Vista voor mij het handigst, zeker omdat 64 niet heel veel voordelen biedt. Maar over 2 jaar kan dit natuurlijk compleet anders zijn. Als ik in januari Vista koop, kan ik dan met die serial ook de 64bits editie gaan gebruiken (omdat alle vistas op 1 dvd staan) of moet je dan weer een nieuwe kopen?
Verwijderd
Serialz mogen niet hier
Maar i.i.g. zal je voor 64-bit een nieuwe key moeten kopen.
Maar i.i.g. zal je voor 64-bit een nieuwe key moeten kopen.
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 00:43 ]
Waarom niet? Dit is toch een hele normale vraag?Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:41:
Serialz mogen niet hier.
Alle vista versies(home, home premium, pro...) staan op 1 dvd er zijn echter wel 32 en 64 bit dvd's.
Ik weet niet of de key's wel hetzelfde zijn.
en @ grizzly
Het vragen om serials mag hier niet maar ts wil alleen weten of de versies dezelfde keys gebruiken warom zou dat niet mogen?
Ik weet niet of de key's wel hetzelfde zijn.
en @ grizzly
Het vragen om serials mag hier niet maar ts wil alleen weten of de versies dezelfde keys gebruiken warom zou dat niet mogen?
Daar vraagt de TS toch niet om? Hij stelt een relatief eenvoudige licentievraag die mogelijk op de website van Microsoft of elders al beantwoord is.
ARME AOW’er
Verwijderd
Sorry, ik was een beetje bevooroordeeld door de titel van dit topic.Rudy_V schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:43:
Waarom niet? Dit is toch een hele normale vraag?
http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.asp
Je kan dus toch switchenAccording to internal Microsoft documentation, the goal of the product edition differentiations in Windows Vista is to provide "clear value proposition" to all customer segments and take XP-era innovations, such as the Media Center and Tablet PC functionality, to the mainstream. Windows Vista is also being positioned as a transitionary product for the x64 platform: Almost all Windows Vista editions will be offered in both x86 (32-bit) and x64 (64-bit) versions, and these versions will ship in the same box. So, for example, when you purchase Vista Home Premium, the version you get will depend on which type of PC you have: If it's an x64-based PC, the x64 version will be installed. Microsoft expects to transition its client product lines completely to x64 after the release of Windows Vista.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 00:50 ]
Verwijderd
Is er nu al wat meer zekerheid hier over? Ik lees veel tegenstrijdige berichten, en als ik voor mijn laptop een upgrade naar vista wil aanvragen heb ik ook alleen maar de keuze voor een 32-bit DVD
020-5001500 en dan vragen naar licenties...Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:33:
Is er nu al wat meer zekerheid hier over? Ik lees veel tegenstrijdige berichten, en als ik voor mijn laptop een upgrade naar vista wil aanvragen heb ik ook alleen maar de keuze voor een 32-bit DVD
^ dat is dus het nummer van Microsoft en daar mag je gratis vragen stellen over een licentie of je wordt doorverwezen naar de juiste mensen!
[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 17-12-2006 01:37 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Bij Windows XP bestaat sowieso de mogelijkheid je 32bit licentie over te laten zetten naar een 64bit licentie. Je zou denken dat iets soortgelijks of betere regeling ook voor Vista bestaat
🌞🍃
Verwijderd
Waar staat dan dat je kan switchen nadat je al een keer geactiveerd hebt, dus van 32 naar 64 met een zelfde licentieVerwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:46:
[...]
Sorry, ik was een beetje bevooroordeeld door de titel van dit topic.
http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.asp
[...]
Je kan dus toch switchen
Verwijderd
Dus Vista beslist zelf welke versie geinstalleerd wordt (ik neem overigens aan dat je dit wel kan overrulen).According to internal Microsoft documentation, the goal of the product edition differentiations in Windows Vista is to provide "clear value proposition" to all customer segments and take XP-era innovations, such as the Media Center and Tablet PC functionality, to the mainstream. Windows Vista is also being positioned as a transitionary product for the x64 platform: Almost all Windows Vista editions will be offered in both x86 (32-bit) and x64 (64-bit) versions, and these versions will ship in the same box. So, for example, when you purchase Vista Home Premium, the version you get will depend on which type of PC you have: If it's an x64-based PC, the x64 version will be installed. Microsoft expects to transition its client product lines completely to x64 after the release of Windows Vista.
Ik zie verder niet in wat dit met activeren te maken heeft. Dit mag met een Retail versie zo vaak als je wilt. Alleen de OEM versie mag maar op 1 (bepaalde) PC geinstallerd worden.
Wat wil je nou kopen, een Upgrade? Want die kan alleen maar 32bit zijn als jij van een gewone Xp komt, een upgrade naar 64bit kan Vista niet vanaf een 32bit OS. Dus ik denk dat je het antwoord pas krijgt als je die serial toepast op een (geleechte) 64bit DVD, ik denk dat je pech gaat hebben.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:33:
Als je een Full koopt heb je recht op later switchen naar 64bit (al dan niet met dezelfde serial, maar dat is niet belangrijk).
Verwijderd
Ik heb bij mijn laptop een upgrade naar vista gekregen (home premium). Maar ook bij een upgrade zal er toch vast wel een optie voor een verse install zijn? (en dan het liefst 64-bit natuurlijk)Sjah schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:46:
[...]
Wat wil je nou kopen, een Upgrade? Want die kan alleen maar 32bit zijn als jij van een gewone Xp komt, een upgrade naar 64bit kan Vista niet vanaf een 32bit OS. Dus ik denk dat je het antwoord pas krijgt als je die serial toepast op een (geleechte) 64bit DVD, ik denk dat je pech gaat hebben.
Als je een Full koopt heb je recht op later switchen naar 64bit (al dan niet met dezelfde serial, maar dat is niet belangrijk).
Anders inderdaad gewoon de DVD downloaden en hopen dat de key werkt
En ik dacht dat álle versies van Vista van dezelfde dvd gebruikmaakten, en alleen de key bepaald wat voor versie er geïnstalleerd wordt? Zal dit bij upgrade dan anders zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 00:24 ]
Ik zou graag zo een Upgrade in handen hebben, om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar zoals het er naar uitziet, is een UpgradeDVD wel degelijk anders als die Full die nu op inet rondwaart. Je bent er echt mee verplicht om vanuit je Xp/2k te upgraden.En wat ik verder uit de berichten opmaak, staat 32bit en 64bit niet op dezelfde DVD, en als je Upgrade koopt krijg je alleen OF de 64bit Upgrade DVD OF de 32bit (al naar gelang je uit Xp/2k Upgrade, of uit Xp x64). Maar goed, om heel zeker te zijn, moeten we 30 Januari afwachten, en dan de berichten erover lezen.
edit ik lees nu net dat je gelijk lijkt te hebben, 1 en dezelfde DVD. Dus je kan kaal booten met de DVD, maar na invoeren Upgradeversie-key zal die je prompten/verplichten om naar Xp te booten en install vandaar uit uit te voeren.
Ik weet dat Ms best kieskeurig kan zijn met serials, zo had je bij Xp, dat je met de ene serial absoluut niet terecht kon bij bijv. een NL versie, of bij een Upgrade versie, of bij een OEM versie.
edit ik lees nu net dat je gelijk lijkt te hebben, 1 en dezelfde DVD. Dus je kan kaal booten met de DVD, maar na invoeren Upgradeversie-key zal die je prompten/verplichten om naar Xp te booten en install vandaar uit uit te voeren.
Ik weet dat Ms best kieskeurig kan zijn met serials, zo had je bij Xp, dat je met de ene serial absoluut niet terecht kon bij bijv. een NL versie, of bij een Upgrade versie, of bij een OEM versie.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 18-12-2006 01:42 ]
Pagina: 1