Toon posts:

Laptop: Geen beeld na opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een PB-laptop van mijn zoon.
Heeft wat aan drivers zitten rotzooien.
Nu start XP normaal op, krijgt het XP-startup scherm met balk.
Daarna wordt het beeld zwart, maar je hoort de HD gewoon doorgaan.
Ook in veilige modus blijft beeld zwart

Ik heb de XP-schijf erin gestopt om te kijken of deze de XP op de HD kon repareren, maar hij gaf enkel aan opnieuw installeren e.d.
Deze toen op een andere partitie geinstalleerd en alles werkt.

Maar ik wil de van vorige XP, welke er nog opstaat, het scherm aan de praat krijgen.
Er staan teveel progs op om alles te deleten.

Heeft iemand een idee of nog beter een oplossing?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult wel wat meer gegevens moeten laten zien, nu beschrijf je alleen het probleem zonder echte informatie te geven.

probeer eens een externe monitor aan te sluiten. Mogelijk is de refreshrate of de resolutie verkeerd ingesteld, alhoewel de veilige modus zou moeten werken. Heeft zoonlief niet voor de grap een zwarte achter- en voorgrond geinstalleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 16-11-2006 00:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

probeer voor de lol eens een toetsencombinatie met de FN toets...
Meestal is er een Fn+Fx (waar x is nummertje) combinatie die output switcht... denk dat de output op VGA of TVout staat ofzo...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn monitor erop aangesloten, geen ook geen beeld.
Het is geen echt zwart beeld, maar ook geen screensaver of achtergrond.

Hij was al een tijdje bezig om de laptop aan een plasmaatje tekoppelen en dat lukte maar niet.
Dus een beetje met drivers zitten kl....
Daarna opstarten en rest weet je.

Voor gegevens: een normale PB easynote. Het ligt vlgs. mij gewoon aan XP.
De verse XP op de andere partitie werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:51:
probeer voor de lol eens een toetsencombinatie met de FN toets...
Meestal is er een Fn+Fx (waar x is nummertje) combinatie die output switcht... denk dat de output op VGA of TVout staat ofzo...
Heb alle toetsen gebruikt van F1 tot Ctrl.
Je zag wel aan bepaalde toetsen of met muis klik dat de HD reageert.
Eigenlijk vreemd dat XP niets vind met startup

VGA of TVout had ik ook aan gedacht, maar hoe krijg ik die troep weer terug

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 00:56 ]

Verwijderd

Van de werkende partitie opstarten en winxp over die andere heen installeren, gewoon in dezelfde map op c:/, neem ik aan.

Verwijderd

probeer eens ctrl-F1 of ctrl-F2

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reactie, moest werken.
Bovenstaande ook geen effect.
Wel met de "Fn/F11" toetsen. Als ik deze gebruik is de eene keer het scherm donker grijs en druk in de toetsen weer dan wordt het scherm echt zwart.

Ga nu weer een verse XP op een andere partitie plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:36:
Van de werkende partitie opstarten en winxp over die andere heen installeren, gewoon in dezelfde map op c:/, neem ik aan.
Zou ik best wel willen, maar ik heb geen beeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:23:
[...]
Zou ik best wel willen, maar ik heb geen beeld.
Op die andere partitie toch wel? Of gaat na het installatiescherm de pc op zwart?
In je goede partitie kijken in welke map de drivers gezet worden (via apparaatbeheer- kies apparaat- tab driver), in dezelfde map in c: de andere driver opzoeken en verwijderen. En gelijk de map apps daar in documents and settings/gebruiker/local settings ook verwijderen, zodat windows niet weer gelijk die oude driver installeert na opstarten.
EDIT; je cd geeft aan dat hij alleen wil installeren, zie ik in je eerder bericht. Gewoon die optie kiezen en in dezelfde map zetten als de eerdere windows?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 12:28 ]

Verwijderd

In mijn ogen lijkt het erop dat XP ergens tijdens het opstarten wat dingen vergeet mee te nemen en zodanig niet in staat is het laden af te maken. Er zit dus iets fout in die je windows map wat misschien veroorzaakt wordt door een HDD probleem. Dit zou ook kunnen verklaren waarom XPsetup geen C:\WINDOWS detecteert zoals je aangaf. Mijn advies: even je laptop opendraaien en op zoek naar het merk HDD, vervolgens vanaf een andere PC het internet op en even op zoek naar een diagnostische tool voor je HDD, op de website van de fabrikant staan dit soort dingen vaak onder support/tools. Even op cd fikken en je laptop van die CD laten booten, wellicht dat er nog iets te repairen valt zodat je XP opgestart krijgt en wat docs kan redden. Enne, tja, als die tool zegt dat er niets met je HDD aan de hand is zou ik eerlijk gezegd niet weten wat er dan wél aan de hand kan zijn.

Edit: Overigens valt het evt. verkeerd ingestelde VGA probleem niet op te lossen met je Fn-toetsen, als ik me goed herinner is het bij mijn asus-flap in ieder geval zo dat er een stukje software verantwoordelijk is voor een juiste werking van deze toetsen, en die software wordt pas na het volledig opstarten van windows geladen, maar ik kan er ook naast zitten. EN! Je hebt het er ook over gehad dat het scherm aan blijft staan, dat zou ook niet gebeuren volgens mij als ie van video-output wisselt, tenminste.... Zou een beetje zonde van je accu zijn ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:26:
[...]

Op die andere partitie toch wel? Of gaat na het installatiescherm de pc op zwart?
In je goede partitie kijken in welke map de drivers gezet worden (via apparaatbeheer- kies apparaat- tab driver), in dezelfde map in c: de andere driver opzoeken en verwijderen. En gelijk de map apps daar in documents and settings/gebruiker/local settings ook verwijderen, zodat windows niet weer gelijk die oude driver installeert na opstarten.
EDIT; je cd geeft aan dat hij alleen wil installeren, zie ik in je eerder bericht. Gewoon die optie kiezen en in dezelfde map zetten als de eerdere windows?
Nw. XP op andere partitie werkt normaal.
eea verwijderd, ook in system32 de ati-drv's e.d. >reboot >geen beeld.
Als ik xp over de "defecte plaatst" ben ik alle koppelingen kwijt incl. register.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:36:
In mijn ogen lijkt het erop dat XP ergens tijdens het opstarten wat dingen vergeet mee te nemen en zodanig niet in staat is het laden af te maken. Er zit dus iets fout in die je windows map wat misschien veroorzaakt wordt door een HDD probleem. Dit zou ook kunnen verklaren waarom XPsetup geen C:\WINDOWS detecteert zoals je aangaf. Mijn advies: even je laptop opendraaien en op zoek naar het merk HDD, vervolgens vanaf een andere PC het internet op en even op zoek naar een diagnostische tool voor je HDD, op de website van de fabrikant staan dit soort dingen vaak onder support/tools. Even op cd fikken en je laptop van die CD laten booten, wellicht dat er nog iets te repairen valt zodat je XP opgestart krijgt en wat docs kan redden. Enne, tja, als die tool zegt dat er niets met je HDD aan de hand is zou ik eerlijk gezegd niet weten wat er dan wél aan de hand kan zijn.

Edit: Overigens valt het evt. verkeerd ingestelde VGA probleem niet op te lossen met je Fn-toetsen, als ik me goed herinner is het bij mijn asus-flap in ieder geval zo dat er een stukje software verantwoordelijk is voor een juiste werking van deze toetsen, en die software wordt pas na het volledig opstarten van windows geladen, maar ik kan er ook naast zitten. EN! Je hebt het er ook over gehad dat het scherm aan blijft staan, dat zou ook niet gebeuren volgens mij als ie van video-output wisselt, tenminste.... Zou een beetje zonde van je accu zijn ;)
Heb diagnose van Fijutsi HD ingeladen, gaf geen defecten.
Denk dat er weinig anders overblijft dan een clean install

Verwijderd

Als je toch al opnieuw gaat installeren kan je nog wel ff proberen of het kopieëren van je goede system32 folder naar de nietwerkende xp-partitie iets doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:45:
Als je toch al opnieuw gaat installeren kan je nog wel ff proberen of het kopieëren van je goede system32 folder naar de nietwerkende xp-partitie iets doet.
Dit heb ik nog niet gedaan.
Zal ook de system folder doen
thX

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 17:59 ]

Verwijderd

heb je em al in de veilige modus opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:53:
[...]

Dit heb ik nog niet gedaan.
Zal ook de system folder doen
thX
Zowel system als system32 gekopierd >geen verbetering
Nog wat andere mappen erna > geen verbetering.

Ga morgen maar schoon. Gelukkig staan alle bestanden, foto's e.d. op een andere partitie.

iig tot zover thx voor support

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:33:
heb je em al in de veilige modus opgestart?
Alle mogelijkheden die er zijn bij F8

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb net het omgekeerde probleem: geen beeld vóór het opstarten :)

nu, ik zou gewoon al lang een cleane installatie hebben gedaan, alle progs en zo ook opnieuw. heb er het geduld niet voor om te zitten zoeken wat het probleem is bij zo'n zaken, dan nog liever de tijd (en zekerheid) van alles er opnieuw op te zetten.

succes alleszins
Pagina: 1