If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik ken Adobe Audition niet zo goed maar het is het makkelijkst om het volume handmatig aan te passen.
Dit door de volume gewoon te tekenen in de track. En een compressor verkleint inderdaad de dynamiek maar in dit geval heb je veranderingen over langere stukken nodig.
Dit door de volume gewoon te tekenen in de track. En een compressor verkleint inderdaad de dynamiek maar in dit geval heb je veranderingen over langere stukken nodig.
Er zit zelfs een multiband compressor in Audition. Je moet even tussen de filters zoeken, daar staat ie wel tussen. Excuses dat ik je niet precies kan vertellen waar die zit, dit omdat ik even geen windows bij de hand heb maar op mn Mac aan het werk ben...
Met de multiband compressor kan je dus voor laag, mid en hoog, waarvan de cut-off frequenties ook instelbaar zijn een verschillende versterking instellen
Je moet even in de help kijken hoe die werkt, daar staat een heel simpel voorbeeldje waar je er zeker uit moet komen. Suc6!
Met de multiband compressor kan je dus voor laag, mid en hoog, waarvan de cut-off frequenties ook instelbaar zijn een verschillende versterking instellen
blabla
Het gaat m niet om frequenties, maar om volume. Het is niet nodig om hoge tonen te verzachten, maar het gaat me erom dat het hele lied vrij zacht is opgenomen, op enkele uithalen na. Dit alles moet meer van 1 volumesterkte worden
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Ik denk dat je beter het geluid bestand los bewerking.
Als je met Apple werkt is een beginneling optie Spark XL. Je kan elke geluidbestand in stereo bewerking op heel heel heel veel fronten.
Verder is het idd en compressor wat je zoekt.
Oja en als het in je eigen programma doet is het beter om het harde geluid naar het zachte te brengen. Andersom kan nogal wat ruis veroorzaken. Daarna kan je je main geluid wel opschroeven.
Als je met Apple werkt is een beginneling optie Spark XL. Je kan elke geluidbestand in stereo bewerking op heel heel heel veel fronten.
Verder is het idd en compressor wat je zoekt.
Oja en als het in je eigen programma doet is het beter om het harde geluid naar het zachte te brengen. Andersom kan nogal wat ruis veroorzaken. Daarna kan je je main geluid wel opschroeven.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 20:40 ]
Wat Mauce zegt klopt. Wat een compressor doet is het volume boven een afkapwaarde minder snel laten toenemen. Netto effect is dat harde stukken zachter worden. Vervolgens kan je het geheel wat gain geven.
Tip: overdrijf niet met compressie (ratio's van meer dan 5:1 ofzo, hele lage thresholds), daar wordt het niet mooier van. En met de gain die je daarna erover heen gooit introduceer je een hoop ruis.
Tip: overdrijf niet met compressie (ratio's van meer dan 5:1 ofzo, hele lage thresholds), daar wordt het niet mooier van. En met de gain die je daarna erover heen gooit introduceer je een hoop ruis.
Pagina: 1