Toon posts:

IP changer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn forum personen die zich meerdere keren registreren met een ander naam

Ik heb 1 van deze mensen daarop aangesproken, en kreeg het volgende terug:

Hij hangt een verhaal op dat hij een programmatje heeft waarin hij andere IP-adressen kan gebruiken (hij noemde IP-changer, maar volgens mij lulde hij dat!). Hij schijnt zo in te kunnen loggen op een veelgebruikt IP-adres, bijvoorbeeld van een bedrijf, wat hij (vaag genoeg) zelf niet instelt maar 'automatisch' gaat. Dit truucje zei hij zelf al eens gebruikt te hebben bij een ander forum van om zo een bedrijf plat te leggen waar veel andere forum leden vandaan posten..

nou, dit verhaal geloof ik niet bepaald. Is hier überhaupt iets van waar, of wordt er gewoon gekletst?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
inloggen op een ip-adres? volgens mij lult deze persoon
als er niks vanaf hangt voor jou, gewoon blocken
t komt over als een spammer, en meerdere gebruikersnamen heeft ie niet nodig

PSN: djmurcielago

Verwijderd

hij zal wel een proxy bedoelen.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-07 10:04
Ik heb een tijdje geleden eens een programma gehad wat je automatisch steeds met een andere proxyserver verbond. Daarmee zou hij dus meerdere accounts kunnen maken.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat dacht je van Tor...... Als dat het geval is, is en blijft hij moeilijk te tracen...

Wat je kan voorstellen, is om een mailtje te sturen en de header te bekijken [En zijn IP te achterhalen en zijn ISP te benaderen]. Weet niet zeker of mail ook via Tor kunnen lopen...

Mooooooeeeee......

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:03
Hij zegt gewoon dat ie een tooltje heeft wat niet bestaat. In de werkelijkheid rijdt ie gewoon rond met zijn laptop op zoek naar onbeveiligde Wireless routers/accesspoints om zo via verschillende ip's te registreren (tis maar een gokje).

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
hoi,

je hebt idd een aantal programmatjes waarmee je via een "vrije" proxy op het internet kan.
dit zijn proxy servers waar iedereen toegan tot heeft en dus zo denk een ip tracer dat je bijvoorbeeld in amerika zit of canada. dit kan je eventueel ook zelf instellen het internet wordt alleen wel heel traag maar het kan wel!

gr hugo

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 00:10
@AlsHetWare: Kijk eens in de HTTP-headers van requests. Niet alle proxies zijn ook echt anonieme proxies, en met een beetje geluk word er ook een HTTP-header meegezonden door de proxy van het originele IP (wat overigens ook weer gespoofed kan zijn, maar niet iedereen denk eraan).

Ik heb ooit wel eens een paar "anonymizers" op mezelf losgelaten, en kwam er toch achter dat ze niet altijd zo anoniem zijn als ze claimen.

Theoretisch kun je wel via Windows 98 machines pakketjes bouncen, maar dan moet de netwerk dat wel toelaten (als ze goed zijn ingesteld doe ze dat niet) en of je daar een complete tweeweg TCP/IP verbinding mee kan op zetten weet ik niet.

Andere optie is dat zijn programma'tje gebruikt maakt van een botnet, die oa. als anonieme proxy/tunnels dienen, maar het lijkt me een beetje overkill om die te gebruiken om je slechts meerdere keren op een forum te registreren. Moet je op zijn minst toch wel spam plaatsen :-)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Programma's volop, ik geef er een paar:

Internet Tracks Washer 7.00
Hide IP Platinum 2.9
Hide IP 2.1
Hide Real IP 3.2

Dit is zo gemakkelijk te vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door Guardian Angel op 16-11-2006 07:18 ]

ARME AOW’er

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is zo eenvoudig te vinden dat het een topic niet waard is. Verdiep je eens in de materie en je zal zien dat er inderdaad talloze applicaties zijn die dit voor je kunnen regelen :) De volgende keer mag je dat zelf uitzoeken; zie bijvoorbeeld [google=ip changer]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.