Toon posts:

Aanschaffen nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor internet en lichte games. Mijn budget ligt rond de 800 euro.
Heb zelf deze laptop gevonden van Toshiba:

TOSHIBA A100-727:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core Duo T2050 (1.60Ghz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945PM
Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 4GB)
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600 128MB VRAM
Harddisk: 80GB SATA
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, 1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
5 in 1 Card Reader
Microsoft Windows XP Home
Afmetingen: 360x263x38,5mm
Gewicht: 2,75kg

Hij kost 823,- euro bij een internetwinkel. Ik wil hem niet voor grote games gebruiken, maar zou het wel super vinden als FIFA 2007 er redelijk op kan draaien. Is dat mogelijk gezien de specs?

Is het ook mogelijk om in de toekomst Windows Vista te draaien op deze Laptop, aangezien deze processor 32 bits is.

Kan iemand anders ook een andere Laptop aanraden voor +/- 800 euro die wel FIFA 2007 en Windows Vista aankan?

Alvast bedankt voor de reactie!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
WTF Dat ding maar rond de 800 euro. Laptops kosten ook niks meer. De X1600 is een monster van een kaart en je zal fifa07 voluit kunnen draaien zonder enig probleem, de X1600 is vergelijkbaar met mn GF 7600. Vista kan er ook op, die komt in zowel 32 als 64bit versie. Het is echter de vraag hoeveel performance winst x64 gaat geven en hoeveel er in de toekomst 64-bit only wordt. Wat ik wel kan zeggen is dat Vista x64 op mijn laptop sneller start/werkt dan XP x86.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag:
Heb deze gezien op marktplaats:

AMD Turion 64 X2 TL-50 1.6 GHz dus 2x1.6 ghz
Level 2 cache
1 gb 667 MHz geheugen, up to 2 GB
harde schijf 100 gb, 5400 rpm
wifi,bluetooth,
s video en firewire aansluiting
li-on batarij gaat 5uur mee
Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support
15''4 ,1280-800 WXGA High Definition BrightView Widescreen
NVIDIA GeForce Go 7200, 256 mb
en nog veeeeeeeeeeeel meer extras...........full opties heeft gewoon alles

Prijs: 800,- euro. Zal dit systeem bij mijn eisen, beter presteren dan de Toshiba A100-727?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Marktplaats = 2e hands, dus geen garantie etc. Zou ik zelf niet doen.

De Geforce 7200 is veel minder dan de X1600. Kun je een link plaatsen van die 823 euro? Het is namelijk behoorlijk goedkoop, maar er zijn hier al een paar shops langsgekomen die niet erg kosjer zijn. Check ook de shop via http://www.internetoplichting.nl
GremliN-Online schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:06:
WTF Dat ding maar rond de 800 euro. Laptops kosten ook niks meer. De X1600 is een monster van een kaart en je zal fifa07 voluit kunnen draaien zonder enig probleem, de X1600 is vergelijkbaar met mn GF 7600. Vista kan er ook op, die komt in zowel 32 als 64bit versie. Het is echter de vraag hoeveel performance winst x64 gaat geven en hoeveel er in de toekomst 64-bit only wordt. Wat ik wel kan zeggen is dat Vista x64 op mijn laptop sneller start/werkt dan XP x86.
@Gremlin-Online: De T2050 is toch een Core Duo, en heeft toch geen 64 bits extensies? Dus die 64bit Vista gaat hier niet op lukken, lijkt me.

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 16-11-2006 00:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
gambieter schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:28:
@Gremlin-Online: De T2050 is toch een Core Duo, en heeft toch geen 64 bits extensies? Dus die 64bit Vista gaat hier niet op lukken, lijkt me.
Waar heb jij leren lezen. Zoals ik zei is er gewoon 32-bit vista dus vista kan er op. Verder zei ik dat ik niet weet hoe snel de overstap naar 64-bit gaat.Het enigi wat ik wel weet is dat MIJN laptop vista x64 sneller start/werkt dan Windows XP x86. Als je dan ook MIJN laptop ziet in mn sig zie je dat er een Turion in zit, en die is WEL 64-bit.

BTW: Ook via marktplaats heb je garantie, zolang je de bon er maar bij krijgt. Garantie gaat toch via Asus, toshiba, dell, HP etc. etc.

Die laptop op marktplaats is btw minder. Zag laatst een A6T op marktplaats voor 800 euro, mischien dat hij er nogis want die is wel aardig beter.

Verwijderd

die toshiba ga ik mayb ook bestellen ;)

waar heb jij hem gevonden? 4launch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja je kunt hem bestellen bij 4launch

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:18:
NVIDIA GeForce Go 7200, 256 mb

Prijs: 800,- euro. Zal dit systeem bij mijn eisen, beter presteren dan de Toshiba A100-727?
Nee, aangezien je eigenlijk wel graag fifa2007 wilt draaien valt deze af door de vga kaart die gebruikt wordt.

[add] om maar niet te spreken over het kleine prijs verschil, garantie e.d

[ Voor 9% gewijzigd door dizzytal op 16-11-2006 11:29 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb je 'n linkje van die Toshiba, kan 'm namelijk niet vinden

Hier dus...

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 16-11-2006 11:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik zag die laptop 3/4 weken terug nog voor 1000 piek bij mediamarkt d8 ik ;p. 814€ is cker goedkoop en echt het geld waard. Mijne heeft bijna zelfde specs, alleen dan voor 950(asus). Ik heb dan wel 1 latje ram en camera en 2 jaar garantie maar de toshiba is veel goedkoper ;p. Ik heb geen spijt van me aankoop (Garantie is wel belangrijk vind ik en upgradebaarheid) maar die laptop is ook heel erg goed. Fifa zal die ook wel goed draaien op de x1600 (ik speel zelf alleen schietspellen als HL2/CS:S en BF2 enz). Jammer van de kortere garantie en de geheugen.

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
BoyzNDaHood schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:44:
Ik zag die laptop 3/4 weken terug nog voor 1000 piek bij mediamarkt d8 ik ;p. 814€ is cker goedkoop en echt het geld waard. Mijne heeft bijna zelfde specs, alleen dan voor 950(asus). Ik heb dan wel 1 latje ram en camera en 2 jaar garantie maar de toshiba is veel goedkoper ;p. Ik heb geen spijt van me aankoop (Garantie is wel belangrijk vind ik en upgradebaarheid) maar die laptop is ook heel erg goed. Fifa zal die ook wel goed draaien op de x1600 (ik speel zelf alleen schietspellen als HL2/CS:S en BF2 enz). Jammer van de kortere garantie en de geheugen.
welke laptop heb je gekocht van asus dan?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was voor mij de bevestiging om hem te kopen. Ik heb de laptop nu dus ook besteld.

Bedankt voor het plaatsen van de reacties.

Groeten,
Pascal

Verwijderd

ook ik heb m besteld ;)

echt een goeie prijs/kwaliteits verhouding

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:09:
ook ik heb m besteld ;)

echt een goeie prijs/kwaliteits verhouding
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, ook met de betreffende shop.

Heb namelijk zelf in een opwelling ook maar besloten een laptopje aan te schaffen maar er is zóveel keus :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn ervaring met de shop en mijn review van de laptop op deze topic zetten.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
Thnx :)

Hij staat trouwens bij de kijkshop (op internet) voor 839,-, er zit er ook 1 bij mij in de buurt misschien dat ik em daar dan wel koop, vind het ook wel net zo lekker om em in een gewone winkel te kopen. Mja moet nog maar zien of ze hem overal op voorraad hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb mijn laptop binnengekregen. Bezorging ging erg snel. vorige week vrijdag betaling gedaan en afgelopen dinsdag gekregen. Goede internetshop (4launch.nl). Zeer aan te raden!!!

De Laptop doet het ook erg goed. Fifa 2007 kun je optimaal met de hoogste grafische instellingen spelen. Verder heb ik op dit moment ook Battlefield Vietnam, Deerhunter2005 en Colin mc Rae 4 en NFS Underground 2 gespeeld (zijn een beetje oudere spellen, maar..) die werken allen ook met de hoogste grafische instellingen.

Dus grafisch is de laptop erg goed. Ben er erg tevreden mee.

Verwijderd

Hoi Grob1980,

Zit er ook over te denken om deze laptop aan te schaffen, wat mij echter verbaasd, is dat hij niet op de toshiba.nl site staat, en ook niet bij twekers.net/pricewatch.

Enig idee hoe dit kan?

Kun je verders je bevindingen opschrijven, zoals accuduur, warmte ontwikkeling, geluid van de fan's etc etc.

• Tim-B
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:04:
Hoi Grob1980,

Zit er ook over te denken om deze laptop aan te schaffen, wat mij echter verbaasd, is dat hij niet op de toshiba.nl site staat, en ook niet bij twekers.net/pricewatch.

Enig idee hoe dit kan?

Kun je verders je bevindingen opschrijven, zoals accuduur, warmte ontwikkeling, geluid van de fan's etc etc.
Ik heb deze laptop vorige week ook aangeschaft, en moet zeggen dat ik erg tevreden mee ben.

Accuduur is niet superlang, maar wel acceptabel. Standaard kan je ongeveer 2 uur op de laptop werken, maar als je de helderheid van het scherm wat aanpast kun je ongeveer 3 uur halen.

Na een paar uur werken merk je wel dat de notebook aardig warm wordt, vooral als je zwaardere toepassingen draait. De fans hoor je heel zachtjes op de achtergrond, ga je een spel ofzo spelen dan begin je ze wat meer te horen, maar niet storend.

Spellen spelen gaat goed met deze laptop vanwege de goede grafische kaart die erin zit. Het scherm is alleen wat minder geschikt voor spellen, omdat de responsetijd wat hoger is dan bij gewone tft-schermen, maar dit schijnt bij veel schermen van lapotops voor te komen

Verder is dit gewoon een goede laptop, en in mijn ogen een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Verwijderd

ik heb de a100-727 nu ook een paar uur in mijn bezit. Ik heb meten even 3dmark 2005 geinstalleerd en gedraaid en ik had ergens in de 2400 punten en dat vind ik behoorlijk slecht :'( maaarrr dat is dus met alle troep die toshiba meelevert... wanneer ik tijd heb zal ik wel een betere score krijgen :*) .
maar ik vind het een fijn dingetje ;)
[add] 2700 na wat snoeiwerk in msconfig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 00:26 ]

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20

Investig8or

What goes up, could come down

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:02:
ik heb de a100-727 nu ook een paar uur in mijn bezit. Ik heb meten even 3dmark 2005 geinstalleerd en gedraaid en ik had ergens in de 2400 punten en dat vind ik behoorlijk slecht :'( maaarrr dat is dus met alle troep die toshiba meelevert... wanneer ik tijd heb zal ik wel een betere score krijgen :*) .
maar ik vind het een fijn dingetje ;)
[add] 2700 na wat snoeiwerk in msconfig :)
hoelang doe je ongeveer met de accu als je op powersaving modus bezig bent en is de laptop warm en luidruchtig?
Dat is eigenlijk het enige waar ik nog benieuwd naar ben, de stevigheid heb ik bij mycom gevoeld en dat is prima in orde en de specs zijn ook in orde.

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

Ik wil deze laptop ook aanschaffen, maar twijfel nog over de dode pixel garantie (€49).

In de winkel kan je hem natuurlijk direct testen, maar via Internetbestelling niet..

Hoe doen jullie dit? Iemand ervaring mee?

• topshit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-01 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:49:
Ik wil deze laptop ook aanschaffen, maar twijfel nog over de dode pixel garantie (€49).

In de winkel kan je hem natuurlijk direct testen, maar via Internetbestelling niet..

Hoe doen jullie dit? Iemand ervaring mee?
Vorige week de 727 gehaald: mooi en goed apparaat, geen pixelgarantie genomen.
Pixel test gedraaid: geen probleem (€ 49,- verdiend).
Succes ermee.

• topshit
Vraagje over de Toshiba A100-727 geluidskwaliteit:

Aangesloten op een versterker met speakerboxen: hoop gekraak en een zacht geluid!
Andere laptop (van de Aldi): totaal geen probleem.

Toshiba gebeld: "Oh ja, dat klopt! Dat kan niet met die goedkopere modellen: die zijn daar helemaal niet geschikt voor!"
Wat is dat voor raar verhaal?
Zou hier een hele slechte geluidsmodule aan boord zitten? Of zijn de drivers / toegevoegde software zo slecht?
Iemand hier ervaringen mee?

• topshit
topshit schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:25:
Vraagje over de Toshiba A100-727 geluidskwaliteit:

Aangesloten op een versterker met speakerboxen: hoop gekraak en een zacht geluid!
Andere laptop (van de Aldi): totaal geen probleem.

Toshiba gebeld: "Oh ja, dat klopt! Dat kan niet met die goedkopere modellen: die zijn daar helemaal niet geschikt voor!"
Wat is dat voor raar verhaal?
Zou hier een hele slechte geluidsmodule aan boord zitten? Of zijn de drivers / toegevoegde software zo slecht?
Iemand hier ervaringen mee?
Het volgende is de oorzaak: slecht contact tussen mini-jack speaker aansluiting, naar de Hi-Fi versterker. Ander audio kabeltje: nog steeds probleem!
NOG een ander kabeltje: doet het WÈL goed! Double-check: NOG een ander kabeltje geprobeerd (zelfde type als waar het laatste goed mee ging): WERKT OOK GOED!
Toen weer 1 van die 'foute' kabels: probleem was er ook weer.
Kabels doorgemeten: zowel + als - als massa allemaal OK. Geen lekken: schiet mij maar lek!

Maar goed, de Toshiba A100-727 werkt verder helemaal perfect!
Goed ding voor een mooie prijs.

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Lijkt mij ook een mooie labtop voor die prijs, ik wilde hem vandaag bestellen, bij 4Launch, voor net geen € 800,= maar hij staat niet meer in hun lijst, vorige week wel nog.
Gaat deze er nu uit, enkele andere webshop leveren hem nog wel, voor iets tot veel hogere prijzen.
Zelf heb ik goede ervaringen met 4Launch, daarom wilde ik graag daar bestellen.
Weet iemand nog een labtop van vergelijkbare kwaliteit, vooral met de X1600 graka?

Cititzen of Ladonia

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 10:49
sorcees schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:11:
[...]
Gaat deze er nu uit, enkele andere webshop leveren hem nog wel, voor iets tot veel hogere prijzen.
Zelf heb ik goede ervaringen met 4Launch, daarom wilde ik graag daar bestellen.
Weet iemand nog een labtop van vergelijkbare kwaliteit, vooral met de X1600 graka?
Het kan vaak snel gaan met laptopseries, volgens Kieskeurig is de A100-727 in 2005 geintroduceerd dus 't zou me niet verbazen als die er alweer uit gaat. De X1600 zit ook in andere modellen van de A100 serie, ook in een aantal ASUS en HP laptops maar die zijn wel aanmerkelijk duurder.

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Nog even verder gezocht, hij is nog leverbaar, en gelijk besteld.
Voor € 829,= bij www.notebooks.nl (is ook Vobis Sittard = Brasco).
Ben benieuwd, ik laat het nog weten.

Edit: Laptop wordt niet meer door Toshiba geleverd, ik heb een van de laatste weten te bemachtigen, ben prima tevreden, zeker gezien de prijs/prestatie verhouding.
Ik begrijp niet waarom ze deze uit de roulatie halen.
Klein opmerkinkje, het toetsenbord geeft een beetje mee, lijkt me niet de aller stekste, maarja, ik ben er erg voorzichtig mee, dat gaat wel lukken.
Levering ging trouwens snel en prima (20-01-2007 geleverd), nog een gratis tas erbij gekregen ook nog.
En NO DEATH PIXELS, ook zonder de garantie, dus ook weer geld gespaard.
Kijkhoek is wel erg klein, je kan niet met meer dan 3 mensen gelijktijdig een DVD'tje kijken.

[ Voor 69% gewijzigd door sorcees op 25-01-2007 15:24 ]

Cititzen of Ladonia

Pagina: 1