Toon posts:

Scrollen display DCB P850R

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een Samsung DCB P850R voor digitale TV (Casema).

Hieronder volgen een aantal vragen cq problemen:

1. Het apparaat werkt goed. Het enige storende is dat bij sommige zenders
de gehele tijd de zendernaam voorbij scrollt in het display (Net als RDS zeg maar).
Bijzonder hinder als het donker is. Hoe kan ik dat scrollen stopzetten ?

2. Ook zie je bij het opnemen in het linkerbovenhoek van het display continu een
geflikker. Klopt dit ?

3. Als ik een software update wil doen krijg ik een error, reset hij en vervolgens
ben ik weer bij het begin. Hoe kan ik dit oplossen.
Of is er wellicht geen update beschikbaar waardoor ik een foutmelding krijg ?

Ik heb zelf internet afgezocht en de handleiding doorgespit. Maar helaas, ik word
er niet wijzer van.

Sorry ben erg nieuw in de wereld van DTV.

Alvast bedankt voor het helpen .......... :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 09:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet één persoon met een oplossing ? :'(

Al jullie hulp is welkom ..... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Echt niet ? :'(

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:26
Dat kon wel wat subtieler...

[ Voor 84% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-11-2006 13:14 ]

• jazztie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 20:36
Ik heb hetzelfde probleem.
1. Ik zou ook graag willen weten hoe je scroll van de zendernaam uitzet - heb nog geen oplossing gevonden.

2. Is me nog niet opgevallen

3. Je krijgt waarschijnlijk ook een INVALID_SYS_ID foutmelding, waarna het apparaat herstart en er niets is geüpdate. Volgens de helpdesk van Samsung (gratis nummer, toch aardig), is het waarschijnlijk een hardwarematige fout. Je kan 'm terugbrengen naar de winkel, of 'm zelf bij Selectro Service Group langsbrengen in Arnhem voor reparatie.

Mochten mensen zich nog afvragen waarom de hardeschijf maar 112 of 143 GB heeft, terwijl er niets opstaat: dat ligt aan de instelling van je timeshift-functie. Samsund houdt de ruimte beschikbaar voor de timeshift functie (kijk maar wat er gebeurd als je timeshift periode veranderd). Geen zorgen daarover, dus.

Verwijderd

Dat flikkeren in je display gebeurd alleen als je opneemt, ik heb het zelfde. Je ziet "HDD" ofwel harddrive flikkeren, zal wel standaard zijn dan als iedereen het heeft bij opnemen. Ik interpreteer het als; 'opnemen actief, HDD in gebruik".

Voor wat betreft die update foutmelding. Ik gebruik de DCB-P850R voor casema digitate tv. Ik heb echter geen internet via de kabel cq via Casema. Ik kan me zo voorstellen dat de DCB-P850R zijn update van een server wil halen en dat hij die vervolgens niet vindt en daarom die foutmelding geeft.
De hamvraag is natuurlijk wel hoe je updates dan kan krijgen. Mogelijk extern via de USB.
Op de site van Samsung heb ik alleen geen updates kunnen vinden, louter een gebruikershandleiding.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

1. Het scrollen komt voor bij zendernamen die langer zijn dan een aantal (ik geloof acht) characters. Dit is niet uit te zetten!

2. Het knipperende lichtje bij opnemen (en ook bij afspelen ) is de harddiskactiviteit. Ook dit is niet uit te zetten.

3. Op het Casema netwerk is voor zover mij bekend is nog geen update beschikbaar. Wel op het @home netwerk en deze komt waarschijnlijk binnen enkele weken ook op het Casema netwerk terecht. Deze heeft overigens als enige feature dat de fan uitgaat als het apparaat standby staat, hetgeen nu niet het geval is.

4. De harddisk is 160Gb, maar dit is berekend met de eenheid 1000 voor kilobytes en weer 1000 voor Megabytes in plaats van 1024. Dus wordt 160Gb = 160.000.000.000 bytes. De software berekent echter de grootte correct volgens de 1024 eenheid en dus hou je over:

160.000.000.000 / 1024 = 156250000 Kilobytes
156250000 / 1024 = 152587.9 Megabytes
152587.9 / 1024 = 149 Gigabytes

Timeshift buffer neemt hier nog wat vanaf (afhankelijk van welke lengte je instelt) en dus hou je veel minder dan de verwachte 160Gb over.

[ Voor 32% gewijzigd door MrScratch op 31-12-2006 21:29 ]

Look behind you! A three headed monkey!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:37:
Voor wat betreft die update foutmelding. Ik gebruik de DCB-P850R voor casema digitate tv. Ik heb echter geen internet via de kabel cq via Casema. Ik kan me zo voorstellen dat de DCB-P850R zijn update van een server wil halen en dat hij die vervolgens niet vindt en daarom die foutmelding geeft.
De hamvraag is natuurlijk wel hoe je updates dan kan krijgen. Mogelijk extern via de USB.
Op de site van Samsung heb ik alleen geen updates kunnen vinden, louter een gebruikershandleiding.
Voor updates heb je geen Casema internet nodig. De updates zijn gewoon streams op het Casema televisienetwerk (zie het als een kanaal dat inplaats van beelden gegevens stuurt) en de ontvanger kan deze gewoon downloaden en installeren.

Dat zou wat worden als je voor updates internet moet hebben bij Casema.

Look behind you! A three headed monkey!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Is hier een grotere HD in te bouwen?
Pagina: 1