SWF 2 DVD resulteert in kleurverschil*

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:10
Hey luitjes,
Ik ben bezig met het het omzetten van een flash animatie naar een dvd. Deze gaat namelijk op een beurs geshowed worden op een 50" flat screen.

Het omzetten van de flash naar een video bestand doe ik middels Flashants swf2avi.
Deze avi zet ik met TMPGEnc om naar een Mpeg waarna ik hem met TMPG dvd author op dvd zet.

Het probleem is dat het wit blauwig wordt. Dit gebeurt al bij het avi bestand (Media player classic)... Echter als ik het bestand in Virtuadub laad is er niets aan de hand... ik kan dus ook geen filters erop loslaten...

Ook is het eindresultaat gruwelijk blurry. Heeft iemand hier ervaring mee? Is er iets wat ik hier aan kan doen?

Even wat specs.

flash -> avi op 720 x 576
avi naar mpg op 720 x 576
mpg naar dvd 16:9

Ik wist niet zeker waar ik dit moest posten dus ik ben maar voor graphics gegaan... grote kans dat hier collega's uit de multimedia branche zitten :)

Groet,
Jeffrey

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het eerste waar ik aan denk is swf2avi. Misschien heeft die een foute uitvoer zodat MPC hem niet goed toont, en dat je dvd-brandprogramma het ook niet goed doet.

Heb je al een ander brandprogramma geprobeerd? En een andere converter? (http://www.avi-swf-convert.com/default.asp is freeware)

We are shaping the future

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 15:51
zowiezo iedere keer dat je encode naar een ander formaat verlies je kwaliteit en kleuren. omdat elk formaat zn eigen manier heeft om alles te benaderen is het niet vreemd dat de kleuren niet meer kloppen.

ik weet niet wat je animatie is maar het lijkt me beter om dit na te maken met een programma dat rechtstreeks naar uncompressed avi of mpeg2 kan exporteren

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
De laatste stap AVI naar MPG is overbodig in ieder geval. Beter is van AVI gelijk naar 16:9 DVD. Moet je ook echt naar een 16:9 formaat? (Magix video deluxe demo misschien gebruiken) Check opties zoals Deinterlacing / Interlace / Field encoding ipv frame encoding etc. Probeer met elke encoding stap de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden. Anders is er nog een mogelijkheid om voor de volgende encoding stap de kleuren al een beetje aan te passen? Lastig probleem...

"That was left handed..." - JJH

• kalechinees
Alles geprobeerd... steeds als ik een conversie van avi naar mpeg (1 of 2) doe dat krijg ik een kleur verschil. Ge-encodeerd met verschillende mpeg codecs, op meerdere passes (1, 2, 4 etc)... nog steeds geen resultaat.

Gebruikte programma's
Flashants SWF2avi -> avi uncompressed
TMPGEnc -> MPEG2 ---- kleurverschil
AVI2DVD -> direct naar dvd en dus mpeg2 ook kleurverschil... (http://www.trustfm.net/divx/SoftwareAvi2DvdDownload.html)

Ik ben ten einde raad.... niemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.creatiefduo.nl/verschil.jpg

Misschien komt het doordat het totale scherm veel blauw bevat en dat de mpg/jpg dit uitsmeert over de plaat.... aaaargh!!! :X

• Alex)
Heb je het al geprobeerd met Windows Movie Maker?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer eerst eens tooltjes die swf meteen naar dvd omzetten.

• kalechinees
normaliter zou ik moviemaker nooit gebruiken maar ik ben zelfs bereid dat te proberen.... :|
heeft moviemaker niet alleen maar een wmv output?

update: moviemaker kan inderdaad alleen maar wmv uitpoepen... |:(

lijkt me stug dat een swf naar dvd programmaatje een beter mpeg codering hebben dan TMPGEnc, QuEnc, FreeEnc, NuEnc of HcEnc... maar je weet nooit. Ik zal het proberen...

[ Voor 47% gewijzigd door kalechinees op 16-11-2006 21:52 ]

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Is het een SWF of heb je ook de originele FLA bestanden? Je kunt in Flash rechtstreeks exporteren naar een PNG sequence. Je krijgt dan per frame een fullsize PNG-bestand. Deze reeks kun je vervolgens eenvoudig inladen in een videobewerkingsprogramma als Adobe Premiere. In Premiere kun je de eerste PNG uit de reeks selecteren en aanvinken dat het een genummerde reeks is. De sequence wordt dan als video geïnterpreteerd, zonder kwaliteitsverlies als het goed is.
Met Premiere kun je ook nog eens rechtstreeks naar dvd exporteren.

Waarschijnlijk werkt deze manier ook met andere editsuites als Pinnacle.

Klaar voor de steroorlogen?

• DEVoTi0N
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik was zojuist een beetje voor je aan het rondkijken. Het meeste wat ik tegenkwam waren 3de rangs programmaatjes waar je eerst minstens 50 euro voor moet dokken. Op meerdere fora kwam ik echter deze site tegen: http://www.vidflash.com/ . Of het wat is weet ik niet, maar daar kom je vanzelf wel achter.

edit:
* DEVoTi0N vind de manier zoals voorgesteld bij Luuk-Online het beste. Deze zal waarschijnlijk ook de beste kwaliteit opleveren, omdat er PNG losless is, en je vervolgens dus alleen nog verlies hebt bij het omzetten naar MPEG2 (met je favoriete encoder).

[ Voor 29% gewijzigd door DEVoTi0N op 16-11-2006 21:58 ]

• kalechinees
@devotion: zal het programmatje eens proberen :) thanx voor de moeite

@luuk: dit is misschien nog wel de beste oplossing. Zal het meteen ff testen :)

allemaal bedankt voor de input! nu nog mijn output goed krijgen :)

• Alex)
Je exporteert idd naar wmv, maar hoe is de kwaliteit daarvan?

• kalechinees
aangezien het bestand op avi ook goed is mag je aannemen dat wmv ook goed zal zijn...
allleen heb je niets aan wmv aangezien deze nooit wordt ondersteund door hardware players. En dat is nu net de bedoeling. Als ie op een pc afgespeeld moest worden had ik heb wel ge-exporteerd met een flash player :)

• kalechinees
GRRRRR AARRGH!!!!
zelf met premiere heb ik last van het kleurverschil.... 8)7 8)7

Het idee is bij deze opgegeven.... ;(

• Alex)
Wat heb je allemaal al wél van je Flash-movie? Je kunt immers naar AVI exporteren met Flash zelf, wat je zelfs zou kunnen overwegen is met QuickTime Pro de boel converteren...

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

kalechinees schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:25:
GRRRRR AARRGH!!!!
zelf met premiere heb ik last van het kleurverschil.... 8)7 8)7

Het idee is bij deze opgegeven.... ;(
Op de manier zoals ik hem beschreef? Hoe zien de losse PNG-files eruit, is daar ook kleurverschil op te zien?

• kalechinees
@luuk: ik heb inderdaad een export gedaan naar png en die vervolgens als sequence in premiere geladen.... alles ziet er goed... ik doe de export naar DVD en hij is weer fokked...

@Alex: het filmpje is gewoon goed op AVI formaat. het probleem zit hem in het converteren naar een MPEG2 formaat, welke gebruikt wordt op dvd's. Ik heb dus geen probleem als ie op de computer afgespeeld moet worden, maar hij moet op een dvd speler afgespeeld worden.

• Leedbek

Leedbek

Luuk Luchtloper

Hmm, het zit hem dus in de conversie naar MPEG2. Hoewel er dan wel compressie plaatsvindt lijkt het me dat er niet enorme kleurverschillen mogen optreden. Ik zou sowieso blijven werken met je lossless PNG sequence als basis. Als je dat in Premiere oid exporteert naar een uncompressed AVI kun je die misschien vervolgens omzetten met TMPEGEncoder. Ik heb daar over het algemeen goede ervaringen mee, en het heeft veel mogelijkheden, ook wat betreft kleurinstellen als ik me niet vergis. Misschien kun je door te spelen met de instellingen van TMPEGEnc toch nog een goed resultaat halen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 13:45
Heb je niet ergens in je DVD-speler een rare contrast/brightness/hue/saturation instelling ofzo? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus idd voor de volledigheid: het probleem na encoding doet zich alleen voor op je hardware speler en niet op de computer?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

waarom koop je dan geen goedkope divx xvid speler ergens en brand je een dvd met avi bestanden?

of sluit je laptop op die beursschermen aan..

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

euh... heb je niet de mogelijkheid om je flash op een laptop af te spelen en die aan de flatscreen te hangen?

Voordelen:
- geen conversie
- je kunt je plasma/lcd native aan gaan spreken
- etc.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Pagina: 1