Toon posts:

BelBudget of kaal koper aanvragen voor ADSL abbo?

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er relatief weinig te vinden is over "kaal koper" even onderstaande vragen.

Ik moet een ADSL abbo voor iemand gaan regelen, de keuze is inmiddels gevallen op Speedlinq of Het Net (beide via KPN netwerk). Nu heb ik even een aantal vragen over het soort koper waarover dit abbo moet gaan.

1. In geval ik BelBudget neem, moet de lijn eerst operationeel zijn voor de ADSL aanvraag of kan ADSL al aangevraagd worden als de procedure voor de BelBudget lijn nog loopt?

2. I.g.v. "kaal koper", heb je hier dezelfde aansluitkosten als bij BelBudget (+/- 50 euro)?

3. I.g.v. "kaal koper", is de doorlooptijd van het ADSL abbo langer of korter ten opzichte van BelBudget?

4. Kan je wel bij elke provider uberhaubt ADSL over "kaal koper" aanvragen?
Waar ik bijv. tegenaanloop is dat je bij de aanvraagprocedure van ADSL vaak verplicht een vast nummer in moet vullen op de site voordat je verder kan.

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 23:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:19:
Omdat er relatief weinig te vinden is over "kaal koper" even deze vraag.

Ik moet een ADSL abbo voor iemand gaan regelen, de keuze is inmiddels gevallen op Speedlinq of Het Net (beide via KPN netwerk). Nu heb ik even een aantal vragen over het soort koper waarover dit abbo moet gaan.

1. In geval ik BelBudget neem, moet de lijn eerst operationeel zijn voor de ADSL aanvraag of kan ADSL al aangevraagd worden als de procedure voor de BelBudget lijn nog loopt?

2. I.g.v. "kaal koper", heb je hier dezelfde aansluitkosten als bij BelBudget (+/- 50 euro)?

3. I.g.v. "kaal koper", is de doorlooptijd van het ADSL abbo langer of korter ten opzichte van BelBudget?

Alvast bedankt!
1: geen ervaring mee

2: Ik had bij kaal koper geen aansluitkosten (tiscali) Alleen maandeljks 9.95

3) even lang.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

1) de lijn moet actief zijn voordat je adsl kan aanvragen. Op moment dat je ADSL aanvraagt op een telefoonnummer, en dat telefoonnummer is er (nog) niet op het gespecificeerde aansluitadres, wijst KPN de aanvraag af.
2) als je alleen kaal koper neemt betaal je bij HetNet geen aansluitkosten
3) levering bij HetNet is net zo lang.

Bij HetNet kun je tegenwoordig ook adsl zonder vaste telefonie bestellen. Hier betaal je dan uiteraard ook een kaalkoper toeslag voor.
meer info: http://www.hetnet.nl/producten/adslzondervastelijn.htm

Verwijderd

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:00:
1) de lijn moet actief zijn voordat je adsl kan aanvragen. Op moment dat je ADSL aanvraagt op een telefoonnummer, en dat telefoonnummer is er (nog) niet op het gespecificeerde aansluitadres, wijst KPN de aanvraag af.
2) als je alleen kaal koper neemt betaal je bij HetNet geen aansluitkosten
3) levering bij HetNet is net zo lang.

Bij HetNet kun je tegenwoordig ook adsl zonder vaste telefonie bestellen. Hier betaal je dan uiteraard ook een kaalkoper toeslag voor.
meer info: http://www.hetnet.nl/producten/adslzondervastelijn.htm
ad.1) Maar hoe moet ik de lijn dan activeren als ik kaal koper wil? (het doel is natuurlijk o.a. om die 50 euro aansluitkosten te ontwijken)

Bovendien dacht ik dat de door jou genoemde procedure (bij 1) inmiddels niet meer gold.

Als ik de link volg zie ik niets over kaal koper.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:32:
[...]

ad.1) Maar hoe moet ik de lijn dan activeren als ik kaal koper wil? (het doel is natuurlijk o.a. om die 50 euro aansluitkosten te ontwijken)

Bovendien dacht ik dat de door jou genoemde procedure (bij 1) inmiddels niet meer gold.

Als ik de link volg zie ik niets over kaal koper.
als je geen telefoonlijn wilt, maar enkel kaalkoper, dan betaal je bij HetNet iig geen aansluitkosten, ook die 50 euro niet.

HetNet noemt het geen kaalkoper, maar gewoon doodsimpel 'adsl zonder vaste telefoonlijn'. De 'kaalkopertoeslag' is bij het genoemde abonnement 9 euro p/m.

Uit ervaring weet ik voor 99% zeker dat als je bij een KPN provider (HetNet, Planet, XS4All, KPN zelf) adsl aanvraagt, en bij de aanvraag een telefoonnummer invult wat (nog) niet actief is, de aanvraag wordt afgewezen door KPN, omdat de aansluitgegevens bij KPN en de aanvraaggegevens niet overeenkomen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
helpdesk van speedlinq is 70 cpm, hetnet 45 cpm, beide zijn dan dus niet echt goedkoop

PSN: djmurcielago

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:44:
[...]

als je geen telefoonlijn wilt, maar enkel kaalkoper, dan betaal je bij HetNet iig geen aansluitkosten, ook die 50 euro niet.

HetNet noemt het geen kaalkoper, maar gewoon doodsimpel 'adsl zonder vaste telefoonlijn'. De 'kaalkopertoeslag' is bij het genoemde abonnement 9 euro p/m.

Uit ervaring weet ik voor 99% zeker dat als je bij een KPN provider (HetNet, Planet, XS4All, KPN zelf) adsl aanvraagt, en bij de aanvraag een telefoonnummer invult wat (nog) niet actief is, de aanvraag wordt afgewezen door KPN, omdat de aansluitgegevens bij KPN en de aanvraaggegevens niet overeenkomen.
voor die kaal kopertoeslag neem je een belbudget abbo, kan je ook nog eens bellen naar de helpdesk ( zeker als het een betaalde is dan wordt je niet blij met je mobieltje )

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik me nu nog steeds afvraag is of je een nummer (en dus een Belbudget lijn) moet hebben op het moment van de ADSL aanvraag.

Ik dacht dus dat dat tegenwoordig niet meer hoefde.

Verwijderd

Waarom zou je voor kaal koper willen gaan? De toeslag bij zo'n beetje elke provider als je geen kpn telefonie abonnement hebt is ca. 10 euro per maand terwijl je net zo makkelijk een kpn belbudget abonnement kan nemen voor diezelfde ca. 10 euro per maand.
Het voordeel is dat je altijd kan bellen (is alleen wel heel erg duur) ook als je internet het niet doet.
Een tweede voordeel is dat je een KPN telefoonnummer hebt wat je mee kan nemen als je nog eens van provider over wilt stappen. Het telefoonnummer van je provider kan je volgens mij niet meenemen als je van provider wijzigt, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Verwijderd

Topicstarter
OK, nog even een update wat betreft die aansluitkosten.

Het is simpelweg geen issue meer omdat KPN een actie heeft lopen waarbij je, als je tegelijkertijd een telefoon abbo neemt en KPN ADSL (volgens mij Het Net, Planet of Direct), 50 euro korting krijgt.

Nu wilde ik toch al Het Net nemen, dus dat kwam goed uit.
Pagina: 1