Toon posts:

[Vista] Openen VMware zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik problemen met VMware Workstation.

Als ik VMware wil opstarten duurt dit wel tot enkele minuten voordat het programma in beeld verschijnt. In taakbeheer zie ik dat het proces actief is, en rond de 300 MB aan geheugen gebruikt. Als VMware eenmaal gestart is blijft hij nog enkele minuten haperen voordat je er mee kunt gaan werken.

Ik heb het idee dat het aan VMware en/of Vista ligt, de specs van mijn laptop moeten goed genoeg zijn:

Fujitsu Siemens Amilo laptop
T3200 Intel Centrino Duo @ 1,66 Ghz (4,6)
1024 MB geheugen (+ 2048 tot 4096 virtual memory) (4,5)
100 GB hardeschijf (4,4)

Vista RTM Ultimate
VMware-workstation-5.5.2-29772

Ik heb het programma onder verschillende 'Compatibility Mode's' getest, maar dit wil niks helpen. Ook het openen als Administrator maakt geen verschil.

edit:
Windows Experience Index erbij

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 23:20 ]

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen in het grote Vista ervaringen topic dat Vmware nog niet ondersteund word in Vista.. Ik denk dat je dus moet wachten op een patch van Vmware..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:52:
Ik heb ergens gelezen in het grote Vista ervaringen topic dat Vmware nog niet ondersteund word in Vista.. Ik denk dat je dus moet wachten op een patch van Vmware..
Zoiets leek mij ook al. Eigenlijk heb ik VMware nodig om XP te draaien ivm. certificaten die nodig zijn om op school te kunnen internetten. Maar volgens mij heb ik een omweg gevonden, om deze certificaten in Windows te gebruiken.

Missen zal ik VMware dus niet als dat certificaat werkt :p .

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sinds kreeg ik een mailtje dat 5.5.3 uit is. Met je geldige 5.5.2 licentie kan je die downloaden/installeren :) Die fixt 18 bugs sinds 5.5.2.
Verder wordt VMWare workstation op vista vziw pas ondersteund vanaf Workstation 6, maar zonder enige bronnen is dat toch wel speculatie :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de player werkt ook (en die is nog gratis ook)

en anders gebruik je VirtualPC 2007 (beta) die werkt officieel op vista

A wise man's life is based around fuck you