[XP] Remote Desktop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Vandaag merkte ik opeens dat ik geen verbinding kon maken met mijn pc via remote desktop.
Als ik met een willekeurige pc probeer te bverbinden dan geeft hij geen melding, maar probeert te verbinden maar doet verder niets. Het duurt ook nog geen seconde.

Even paar dingen die ik al gesjekt heb:
  • Gebruikers mogen verbinding maken met mijn pc staat aangevinkt
  • Windows firewall staat uit
  • Spyware en viruscheck gedaan
  • Heb een account met een wachtwoord.
  • Via internet en lokaal getest.
  • Andere poort ingesteld ipv 3389
  • Netwerkkaart verwijderd en opnieuw ingesteld
  • Kan gewoon pingen naar pc
  • PC ander IP-adres gegeven.
Heb verder ook geen nieuwe dingen geinstalleerd. Systeem herstel werkt ook weer eens niet.
Ik werk al een aantal jaar met remote desktop en heb al vaak ingesteld, maar nu sta ik toch echt voor een raadsel.

als ik telnet IP 3389 doe, dan kan ik wel gewoon data typen en ik kan niets vinden in event log

[ Voor 4% gewijzigd door MeIsTwisted op 15-11-2006 23:21 ]

Multimonitor is relax :P

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 15:52

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb precies hetzelfde. Heb je toevallig ook Wanadoo Livebox?

Computer Specs

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
GandalfTheGrey schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:06:
nee, heb nog een oud alcatel modem met een draytek router. Denk dat het gewoon iets in windows is.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Vandaag windows opnieuw geinstalleerd (moest toch weer eens), maar het probleem blijft. Had het al een keer eerder, maar toen was het opeens voorbij na een paar dagen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me een typisch client probleem aangezien je terminal services client lijkt te crashen. Heb je het al eens vanaf een andere computer geprobeerd? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verbind je misschien met die pc ook wel eens met 2000 of 2003-machines in Terminal Server-mode? Of is dat een gevalletje niet van toepassing? Ik zat te denken dat er misschien ergens een corrupte ts license vast zit...
Je kan ook ff bij Microsoft de losse rdp-client downloaden, en daarmee proberen verbinding te maken. In essentie plaatst deze de mstscax.dll en mstsc.exe ook in de Program Files-dir zodat je een tweede rdp-client krijgt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:40:
Dit lijkt me een typisch client probleem aangezien je terminal services client lijkt te crashen. Heb je het al eens vanaf een andere computer geprobeerd? :)
Heb het vanaf 3 pc's plus een mobiel geprobeerd en allemaal hetzelfde.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:49:
Verbind je misschien met die pc ook wel eens met 2000 of 2003-machines in Terminal Server-mode? Of is dat een gevalletje niet van toepassing? Ik zat te denken dat er misschien ergens een corrupte ts license vast zit...
Je kan ook ff bij Microsoft de losse rdp-client downloaden, en daarmee proberen verbinding te maken. In essentie plaatst deze de mstscax.dll en mstsc.exe ook in de Program Files-dir zodat je een tweede rdp-client krijgt.
Dat is niet het geval.

Bij installeren losse client op notebook, krijg ik melding dat er al een build-in versie is.

Denk ook dat het aan mijn pc zelf ligt. Dat hij toch automatisch dingen blokkeert.

• Slonik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2023
GandalfTheGrey schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:06:
Ik heb het zelfde probleem eigenlijk. Voorheen werkte remote desktop prima en sinds kort merk ik dat op geen / met geen van mijn machines meer een succesvolle connectie kan maken.
De enige verandering die ik recentelijk heb gedaan is over stappen naar Orange (uiteraard heb ik hier nu een livebox hangen).

Als er iemand is die dit probleem al meegemaakt heeft en opgelost heeft, ik hou me anbevolen:-)

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Slonik schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:47:
[...]

Ik heb het zelfde probleem eigenlijk. Voorheen werkte remote desktop prima en sinds kort merk ik dat op geen / met geen van mijn machines meer een succesvolle connectie kan maken.
De enige verandering die ik recentelijk heb gedaan is over stappen naar Orange (uiteraard heb ik hier nu een livebox hangen).

Als er iemand is die dit probleem al meegemaakt heeft en opgelost heeft, ik hou me anbevolen:-)
In mijn netwerk thuis is niets veranderd en heb ook geen livebox

[ Voor 0% gewijzigd door MeIsTwisted op 27-11-2006 18:59 . Reden: typo ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 21:14
Gebruik tcpview van sysinternals om te zien of op de client de connectie geweigerd wordt dan wel op de 'server'.

No production networks were harmed during this posting

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-03 09:02
Zoiets hier ook!
Niet helemaal hetzelfde hier is het namelijk:
XP en Vista op 1 harde schijf.
XP remote desktop werkt nog vrolijk
Vista werkt niet meer, ik kom met geen mogelijkheid meer in m'n PC :S voorheen werkte het wel "altijd" (draai vista nu een maandje)

• Slonik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2023
paella schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:03:
Gebruik tcpview van sysinternals om te zien of op de client de connectie geweigerd wordt dan wel op de 'server'.
Ik heb tcpview geinstalleerd en gekeken wat er gebeurt als ik Remote Desktop gebruik. Op het moment van "connecten" krijg ik de volgende regel in TCPview te zien;
mstsc.exe:1112 TCP notebook:1985 sXXXXXcXX.adsl.wanadoo.nl:22338 SYN_SENT

Enig idee wat ik hiermee kan? (de x'en zijn overigens cijfer combinaties die ik in deze post verwijderd heb)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 21:14
Krijgt ie een kleurtje als je dat doet? Ik beweer niet dat ik de oplossing heb, maar alleen de tools :)

No production networks were harmed during this posting

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 17:51
Een TCP syn word gestuurd om een TCP-verbinding op te zetten. Interessant is welk/wat voor pakketje je terugkrijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 28-11-2006 17:24 ]

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
woei, op TU hebben ze nu nieuwe Client (volgens mij van vista) en nu werkt het wel.

Pagina: 1