Toon posts:

Orange Livebox internet + KPN plusbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

We hebben nu een abb. plusbellen bij KPN. We hebben dus geen VOIP, maar wel ongeveer dezelfde tarieven i.v.m. ons alarmsysteem. Zojuist hebben we de livebox aangesloten, maar deze geeft aan dat er geen signaal is. Moet het alarm, voor of na de livebox? ik heb alleen iets aan een antwoord als men het 100% zeker weet en kan motiveren aangezien ik iemand moet laten komen voor het alarm.

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe het precies zit, heb alles al gelezen hier.. maar niets is zeker en duidelijk gemotiveerd,

Ruud

Verwijderd

Alarm moet na de livebox, dit omdat er een splitter in de LB zit.....

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:33

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Volgens mij kan je ook een aparte splitter voor de livebox doen en deze alles laten splitsen ipv de livebox.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Definieer livebox eens alsjeblieft?

De Livebox die ik ken is van Orange, en zo ver als ik weet geeft het problemen wanneer je dat apparaat aansluit op een KPNPlusBellen lijntje (waar standaard natuurlijk dat KPN eigen apparaat op werkt)

Iemand een bronnetje waar dit al werkend is gesignaleerd?
*zoekende*

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
is dit zeker zo? want plusbellen is geen Voip, het is gewoon voordelig bellen en qua techniek gelijk aan het telefoonlijntje dat we 20 jaar geleden ook kenden?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Als je Plusbellen hebt wijst dat meestal op internetplusbellen. Dit is internet en bellen over VOIP van KPN.

Waarschijnlijk bedoel je het belplus abo. Is precies andersom geschreven, en kan wat verwarring opleveren :P

Je alarm moet VOOR de livebox, op een aparte poort van de splitter, de phonepoort. Als je het alarm namelijk achter de livebox zet, en je hebt een probleem met de livebox, werkt je alarm niet meer, en heb je een probleem met je verzekering. Het kan ook zijn dat je alarm allerlei gekke dingen gaat doen, waardoor je misschien valse meldingen krijgt.

Anyway, je KPN Splitter dus eerst, dan de reset.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

*late reactie*
Ah, het KPN BelPlus abonnement, dat kan natuurlijk ook ja.
* Swaptor kletst zichzelf met een vis tegen het hoofd.

Verder wat _Mystical_ zei over de plaatsing van de hardware.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1