Toon posts:

Opstart fout/ Windowspartitie wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een opstartfout is maar omdat dit de zoveelste is ben ik er van overtuigd dat het aan mijn harde schijf ligt. Daarom heb ik hem hier geplaatst...sorry als dat verkeerd is!

Hoi,

Wederom heb ik problemen met mijn harde schijf, ware het dat ongeveer een maand geleden ntfs.sys ontbrak, nu wordt mijn gehele C: partitie niet herkend, bij het aanzetten v/d computer wordt aangegeven dat de harde schijf niet bereikbaar is.

Ik heb het volgende geprobeerd/gedaan;

- Harde schijf gescand op fouten (Met het tooltje van maxtor zelf), lange en korte scan, in beide gevallen was mijn hdd certified error free
- Geprobeerd mbhv ntfs4dos (tja dat werkte vorige keer zo perfect) wel op mijn harde schijf te komen en zodoende chkdsk uit te voeren. Dit wou echter wel maar ik kon alleen op mijn D: partitie komen waar alleen muziek,video,foto's,documenten etc.op staan

En tja meer heb ik niet geprobeerd omdat ik geen flauw idee heb wat ik moet doen. }:O
(Niks met windows cd geprobeerd omdat dat vorige keer ook tot niets leidde)

Iemand enig idee wat ik moet doen om dit op te lossen?

Bij voorbaat _/-\o_ , Leo.

Even voor de duidelijkheid nog, ik kom geen enkele vorm van windows in...

Het gaat om een 3 jaar oude Maxtor s-ata (1..) harde schijf.. 120 gigabyte.
Op verzoek kan ik het typenummer ook posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 21:02 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met wat heb je HDD getest? Het tooltje van de fabrikant zelf?
(Vermeld merk en type in je TS, altijd handig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:57:
Met wat heb je HDD getest? Het tooltje van de fabrikant zelf?
(Vermeld merk en type in je TS, altijd handig ;) )
Zie TS ;)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een andere molex te pakken vanuit je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:07:
Probeer eens een andere molex te pakken vanuit je voeding?
Andere stroomtoevoer is dat toch? (niet dat ik er niks van af weet maar naam molex zegt me niet veel :) )
Tja kan ik wel proberen maar het rare is dat ik wel op de D: partitie kom, dus het lijkt me dat de harde schijf op zich goed is aangesloten...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:12:
[...]

Andere stroomtoevoer is dat toch? (niet dat ik er niks van af weet maar naam molex zegt me niet veel :) )
Tja kan ik wel proberen maar het rare is dat ik wel op de D: partitie kom, dus het lijkt me dat de harde schijf op zich goed is aangesloten...
Ja, valt wat voor te zeggen, maar een instabiele spanning op bijv. je 12V lijn kan voor rare dingen zorgen. Mij lijkt het dat je HDD brak is, ook al zegt de test van niet. Maar doesn't hurt to try toch?

Inderdaad, ander kabeltje voor de stroomtoevoer :)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:20:
[...]

Mij lijkt het dat je HDD brak is
Mijn HDD is :X -brak. Dit is in dit jaar (sinds 1 januari 2006 dus) de 5e opstartfout en in die tijd heb ik em ook nog eens 3 keer geformateerd. Daarvoor ook al problemen gehad..maar ja elke keer dan werkt het weer he en dan denk je het zal nu wel goed gaan :P . Ben ook zeker van plan een nieuwe te kopen maar aangezien ik het liefst de bestanden zo makkelijk mogelijk overdraag zou ik em nu eerst weer eens gewoon aan de praat willen krijgen.

Morgen ga ik 't stroomkabeltje proberen, na 9 uur gezeur met je computer is immers 8)7

Dank je exorcist! Leo.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:33:
[...]

Mijn HDD is :X -brak. Dit is in dit jaar (sinds 1 januari 2006 dus) de 5e opstartfout en in die tijd heb ik em ook nog eens 3 keer geformateerd. Daarvoor ook al problemen gehad..maar ja elke keer dan werkt het weer he en dan denk je het zal nu wel goed gaan :P . Ben ook zeker van plan een nieuwe te kopen maar aangezien ik het liefst de bestanden zo makkelijk mogelijk overdraag zou ik em nu eerst weer eens gewoon aan de praat willen krijgen.

Morgen ga ik 't stroomkabeltje proberen, na 9 uur gezeur met je computer is immers 8)7

Dank je exorcist! Leo.
Sure thing :)
Succes iig, bedenk wel dat indien je RMA gaat aanvragen op deze schijf, veel shops of Maxtor zelf een Error Diagnostic Code willen hebben, maar die krijg jij niet omdat de test slaagt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2× een ander molex geprobeerd en het maakt geen verschil..
de foutmelding die ik bij opstarten trouwens krijg is:
'schijflees fout druk ctrl-alt-delete om opnieuw op te starten'
Tja ik vraag me af of het nog wel op te lossen is..
Pagina: 1