Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Explorer.exe foutmelding in 'mijn video's'

Pagina: 1
Acties:

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds 2 dagen heb krijg ik steeds de foutmelding: 'Er is een fout opgetreden in Explorer.exe'. Dit is gekomen nadat ik een aflevering van een serie had gedowload via Azureus. Verder ondervind ik nergens problemen mee. Het is alleen knap irritant dat ik niet bij 'mijn video's' kan. De aflevering heb ik kunnen verwijderen maar dit mocht niet baten. Ook heb ik hitman pro 2 laten draaien maar die vond niks, eveneens als AVG.
Google geeft heel wat resultaten maar echt wijzer ben ik er niet van geworden omdat ik niet precies kon vinden wat ik ook had.

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft hoe dit op te lossen valt.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ga naar Virustotal.com

Klik daar op "Bladeren"

Zoek in C:\WINDOWS\ naar explorer.exe

Klik die aan, kies openen, en kies op de website voor "send"

Dan even geduld... en je ziet het resultaat van een heleboel ( 27 ) virusscanners die het bestand hebben gecontroleerd.
Als het bestand schoon is, controleer dan je hele pc eens met een online virusscanner.

Een handig lijstje van online virusscanners vindt je hier

Verwijderd

Hmm... misschien heb ik 't probleem verkeerd begrepen...

Krijg je die foutmelding alleen als je naar de map 'mijn video's' gaat ??

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:05:
Hmm... misschien heb ik 't probleem verkeerd begrepen...

Krijg je die foutmelding alleen als je naar de map 'mijn video's' gaat ??
Ja, dan krijg ik hem als ik er net 2 seconden in zit. Als ik dan verder ga zie ik alleen even de achtergrond (zonder taakbalk, pictrogrammen etc..) en dan start hij bureaublad als het ware opnieuw op.

Verwijderd

Probeer eens in veilige modus in die map te komen en/of doe een schijfcontrole

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
volgens mij is dit alleen bij .avi video's, staan die toevallig ook in die map? Als je miniatuurweergave uitschakeld, is het er dan ook?

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 15-11-2006 22:18 ]

Verwijderd

Komt waarschijnlijk door foute codec's (niet juist geïnstalleerd, brakke codec algemeen, whatever er nog meer fout kan gaan).

Je explorer zetten in lijst of details (maar zodra je een file selecteert zal explorer weer gaan crashen vanwege de preview die links staat, dat kun je ook uitzetten btw).

je hebt een aantal oplossingen:
1. juiste codecs uit/opzoeken en installeren (lijkt mij dat dit sowieso moet doen als je de video wilt bekijken).
2. er is een Windows tweak (geen zin om op te zoeken staat wel ergens) om explorer.exe iedere keer opnieuw op te starten zodra je gaat browsen via deze computer bijvoorbeeld. De explorer.exe die de taakbalk etc. heeft zal dan niet (zo snel) crashen.
3. De preview van video files uitzetten (is ook een Windows tweak die ik niet zo uit mijn hoofd weet).

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Ik heb de nieuwste codecs gedownload maar het mocht niet baten. Ik krijg de foutmelding nu als ik een windows media player bestand open (alleen bij filmpjes), echter bij sommige filmpjes heb ik het niet. Eerst geeft WMP de foutmelding en daarna Explorer.exe, dit op hetzelfde moment. Explorer reset zich dan wel.
Een klasgenoot zei dat het ook aan drivers van de videokaart kon liggen. Ik installeer de 1 na nieuwste van Nvidia wel even.
Maar ligt het probleem nu bij de codecs of de drivers?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Thumbs.db en desktop.ini al verwijderd uit de map?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1