Toon posts:

Geforce 7600 GT System crash & Strepen/lijnen/andere fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat er al een Geforce 7600 Gt topic is, maar dat lijkt afgehandeld
Mijn excuses voor deze post maar ik heb het eerst in het andere topic geprobeerd maar niemand die daar meer naar keek volgens mij. En ik heb wat andere problemen.

Ik heb ook een Geforce 7600 GT en heb ook problemen.
Nu moet ik zeggen ik heb de XxX editie van XFX die een beetje overgeclocked is.
Nu heb ik zelf geprobeerd de kaart nog wat verder over te klokken iets van op z'n meest 10mhz niet veel dus maar 600 mhz leek me een mooi rond getal (Hij draait standaard op 590 en een normale 7600 GT nog lager geloof ik)
Ik heb deze instellingen echter niet lang aangehouden.
Toen ik Farcry ging spelen, merkte ik dat soms ik geen kogels schoot maar dat er grote witte vierkanten uit mijn geweer kwamen.
In cs 1.6 verschenen er op sommige punten zwarte blokjes waar kogels insloegen. Dit hield echter op toen ik oude 84.nogwat drivers installeerde.
In de Fear EP Demo was het een grote grafische warboel, lijnen en strepen wat steeds erger werd tot dat alles samenging in 1 grote kliederboel.
In Cs:S had ik ook tegenvallende prestaties, op een 8vs8 assault server kon mijn fps in sommige gevallen zakken tot rond de 30 en zelfs zo laag als 28.
Als ik een Cs:S video stresstest doe, loopt ie zo vast als een baksteen en valt de pc uit, om vervolgens weer opnieuw op te starten. In 3dmark 03 en 05 gebeurd hetzelfde.
In games echter loopt de Pc niet vast en valt ook niet uit.
In Battlefield 2142 heb ik helemaal geen probelemen. Wel zakt mijn Fps aanzienlijk als ik op een 48 speler server speel en de 2 titans zijn erg dicht bij elkaar maar dat is normaal lijkt me.
Ik heb nu mijn Oude Ati X700 er weer ingezet en er is niets meer aan de hand, ook presteert deze kaart beter in Cs:S.

Specs
Cpu: 3.0 ghz 775 prescott
Video: XfX Pci-E GeForce 7600 GT 256Mb TripleX
Ram: 4x 512 Corsair Cmx512-3200c2 (Dual channel mode)
Mobo: Asus p5gd1 Pro
HD's : 1x Sata 7200 Rpm 80GB
1x Sata 7200 Rpm 120GB
Drives: 1x Asus CRW 52x
1x Asus Dvd

Nu vraag ik me af of A: Is de kaart beschadigd omdat ik hem nog verder heb overgeclocked dan al gedaan was door XfX?
of B: Zijn dit symptonen die te verklaren zijn door een te zwakke voeding want ik heb een 350W voeding..geloof ik, het kan ook best een 300w zijn. Ik vermoed zelf de Voeding, maar kan dit de dingen veroorzaaken waar ik het over had (strepen lijnen grafische kliederboel etc)

En wat ik ook nog wil weten Hoe houd ik de temp en snelheid van mijn Cpu in de gaten wanneer deze op 100% load zit?
Als ik Alt-tab om de Temp te bekijken met bijv Everest zie ik dat deze alweer aan het zakken is en kan ik de hoogste temp dus niet zien.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit kan zeker door een ontoereikende PSU veroorzaakt worden. Welk merk heb je? Aan te raden is een 350W voeding ong. met jouw setup, maar dan wel van een goed merk.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met vele temperatuurmonitoringprogramma's kan je een logboek en/of grafiekje laten weergeven van zolang het programma draait. Dit kan bijvoorbeeld met Speedfan dus dat kan je al eens proberen.

Wat me niet duidelijk is, is of dat de problemen blijven nadat je hebt teruggeklokt naar standaard snelheden. Het kan zijn dat de XXX editie al op de grenzen van de core loopt.

Het probleem zou inderdaad door de voeding veroorzaakt kunnen worden. Met een sterkere voeding kan je misschien een hogere overklok uit je kaart persen maar dan zou ik eerst even met een multimeter aan de slag gaan. Onthou ook goed dat een kaart alleen maar gegarandeerd werkt op standaard snelheden, elke MHz meer is een extraatje. Zo denken sommige mensen dat omdat merk A goed overklokt in een review, dat dit voor elke kaart van dit merk is. Dit is natuurlijk niet (altijd) het geval.

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-11-2006 21:27 ]

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde kaart in me computer hangen (sinds een week). En ook ik heb artifacten, maar dan ook al op mijn desktop. Soms kapt een van mijn monitoren er zelfs mee. En aan mijn voeding kan het niet liggen. Ik heb nml een 500 watt Coolermaster Extreme power PSU. Wel moet ik er bij vermelden dat ik via Riva Tuner ook geprobeerd heb om 'm wat over te klokken. Maar dat heb ik allemaal al weer terug gezet, en de problemen blijven. Ben bang dat de kaart al brak afgeleverd is. Ik denk dat ik nu maar ga vragen om een Gewone 7600GT van Asus of zo.

Verwijderd

met coolbits of rivatuner de core en je mem clock terug zetten naar orginelen 7600gt (niet wat je fabricant aan geeft)
Mog je dan nog steets hebben dan is je kaart verrot.
Heb je er geen last van dan is de koolvermogen van de kaart te weinig (misschien hoge temp in je systeem kast zelf)

Verwijderd

// post verwijdert //

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 15:33 ]

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 18:10
Admiral Freebee schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:25:
Wat me niet duidelijk is, is of dat de problemen blijven nadat je hebt teruggeklokt naar standaard snelheden. Het kan zijn dat de XXX editie al op de grenzen van de core loopt.

Het probleem zou inderdaad door de voeding veroorzaakt kunnen worden. Met een sterkere voeding kan je misschien een hogere overklok uit je kaart persen maar dan zou ik eerst even met een multimeter aan de slag gaan. Onthou ook goed dat een kaart alleen maar gegarandeerd werkt op standaard snelheden, elke MHz meer is een extraatje. Zo denken sommige mensen dat omdat merk A goed overklokt in een review, dat dit voor elke kaart van dit merk is. Dit is natuurlijk niet (altijd) het geval.
Ik denk dat het de voeding moet zijn, of mogelijk de koeling van je kaart in combinatie met je airflow in je kast. De 7600GT draait bij mij op 648MHz met passieve koeling >:) Die core kan dus echt wel wat hebben.

(Mijn temps zijn 48C idle en 65C full-load.)

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 10:34
Ik heb vandaag mijn nieuwe XFX GeForce 7600 GT XXX 580M 256Mb, 2xDVI, AGP binnen gehad, maar ik wil even weten of het een probleem gaat vormen dat ik een 300 Watt voeding heb. Ik had hier en daar al gelezen dat een 350 Watt voeding aanbevolen wordt, maar voor deze videokaart weet ik het niet precies.

Ik had al online de handleiding van de kaart op gezocht, maar daar wordt er ook niks over gezeged.

Ik hoor het graag...

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met een 350Watt voeding, wel met een 7600GT Normale versie, AGP, van XFX, ik heb sinds vandaag een Zalman 600 Watt voeding en geen probs meer

Nu zeg ik niet dat jij een andere voeding moet kopen, want ik weet niet of jouw systeem PRECIES het zelfde probleem heeft.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik heb ook XFX 7600 GT .

Dit met aanschaf van een compleet nieuw systeem

P4B deluxe
pentium E6400 D2core
2x 1024 ddr dual chanel

Precies hetzelfde als wat hier al besproken is.

Ik heb van alles geprobeerd bios updates
650 watt voeding
asus 7600 gt

kan het softwarematig liggen ?

Ik vind het heel erg raar die strepen etc hardwarematig zou het allemaal moeten werken :S

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
Hier opgelost, met ander geheugen. PC4200 ipv PC5400 (als ik het goed heb)
Pagina: 1