oc'er gezocht met te veel tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• T0MCAT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03-2019
Hoi,

Ben op zoek naar een oc'er met verstand van zaken (lees veel ervaring/niet te veel hardware opgekookt)

Eerst en vooral: Ja ik heb de FAQ gelezen en verschillende posts ivm oc-en maar vond nooit geen éénduidige, klare antwoorden of ze spraken elkaar tegen.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand die mij even voort wil helpen om m'n systeem naar rond de 3ghz te overclocken, STABIEL en met een mooi 1:1 verhouding.

Intel E6600 Conroe w/ Zalman 9500 NVIDIA edition,
Asus P5B Deluxe/WiFi-AP iP965, SATA2 RAID,
Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX,
XFX NVIDIA GeForce 8800 GTX ,
Antec Powersupply NeoHEPower550 550W,
Samsung DVD-/+/RAM SH-S183A sata, BenQ DVD DW1625 lightscribe usb,
Western Digital 150GB SATA150 16MB Raptor,
dual Hitachi Deskstar T7K250 (=500Gb) raid O
Gigabyte Aurora 570 black

'k zou het heel hard waarderen om hier wat serieuze antwoorden op te krijgen met voldoende info.

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Ga eerst zelf eens een beetje Oc-en, dat is veel leuker dan het door iemand anders laten doen.

Door een beetje uit te proberen heb je veel meer plezier van je Oc dan dat je iemand voor je laat werken.

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
ik zoek ook zo iemand :) Ik zou het ook waarderen.

Oftewel, je zult het toch echt zelf moeten doen, of iemand inhuren (betalen dus)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Heb geen ervaring met het overklokken van intels...naja ooit m'n p4 2ghz eens een beetje opgevoerd...maar meer niet...

tis iig niet de bedoeling dat je hier zulke topics post lijtk me..overklokken zul je toch ECHT zelf
moeten doen..oa vanwege de aansprakelijkheid..stel er moet iets gesoldeert worden? Stel er moet een component verwijderd worden? Wat als het fout gaat? etc. etc. Als je het zelf vernaaid, heb je zelf schuld, als iemand anders mij vraagt zijn systeem op te voeren en een voltmod loopt verkeerd af..wie is dan de schuldige? Ik heb het geld niet om een dergelijk systeem te vervangen hoor.

sowieso..wtf wil je nog overklokken met een GTX8 :?
Je heb als een goeie CPU, je hebt verre weg de snelste klasse beeldkaart, genoeg om alle bestaande spellen op 1600*1280 met alles open, erop en eraan te spelen. Je hebt genoeg intern geheugen om spellen erin te installeren...je hebt de snelst verkrijgbare SATA HDD...wat wil je nog meer?
Overklokken is zeker in jou geval NIET praktisch..hoogstens voor de l33theids factor, maar dan had je een 7900GTO SLI setup moeten nemen oid....en zul je het toch echt zelf moeten doen. Ik zou geen greintje trotsvoelen als ik een systeem had dat door derden was overgeklokt tot de max(behalve dan dat het MIJN tot de max OC'ed systeem is :+)

[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 15-11-2006 21:09 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

gewoon zelf doen, lees revieuws of topics hier over je moederbord, dan weet je wat voor opties hij heeft.

en dan aan de slag maar, als je met matige stapjes overclockt kan er niets kapot gaan.

eerst kijken tot hoever je kan clocken met standaard voltage, en daarna het voltage omhoog krikken en kijken of het met het hogere voltage wel stabiel blijft

maar vooral veel lezen succes

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 12:03
Ik ben het niet eenw met rey nemaattori.

Jou cpu op 2.4 ghz vormt een bottleneck. En dat doen cpus altijd.
Maar wil je overclocken en heb je goede koeling dan zou ik zeker wel proberen hem op 3ghz te laten lopen. Zodoende is de bottleneck al minder.

Ik ben het wel eens dat je het ZELF moet doen. Er is genoeg info over te vinden.
Ik heb even gegoogelt en ik kwam 3 guides tegen voor C2D's. (het spreekt voor zich dat als ik dat kan jij dat ook kan.)
Lees je goed in. Weet wat je doet. En doe het goed dan kan er niks misgaan.

een voorbeeldje
http://forums.anandtech.c...catid=28&threadid=1947261
En als je niet vies van duits bent hier nog één:
http://www.hardwareoc.at/...00_overclocking_Guide.htm

[ Voor 15% gewijzigd door J.E.T op 15-11-2006 21:35 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 15:06
Uit de FAQ:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
^

Forumgedrag / Huisregels

* Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
* Gebruik de search en lees de sub-forum Policy-/FAQ's voordat je een topic opent.
* Plaats je topic in het juiste sub-forum.
* Gebruik een duidelijke topictitel, en geef duidelijk aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of wil gaan proberen.
* Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
* Plaats geen onzinnige replies.
* Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect naar anderen en het forum.
Dit topic voegt niets toe aan GOT, en toont aan dat je zelf geen/weinig moeite wil doen, dus deze gaat dicht.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.