Temp bij de CUSL2-C

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Als mijn PC een nacht heeft uit gestaan en ik doe hem aan is mijn PIII700E@700 (gister nieuw bord, ga nog OC'en:)) 33C!. Als ik aan het internetten ben en branden, wat inzippen enzo (geen 3D-spellen of ander zwaar spul) en ik reset hem en ceck de temp in mijn bios is hij rond de 37-40C! en dat voor een PIII niet oc en met een GOLDEN ORB! :(:(:(.
Op mijn oude bord (zie signature) was hij ongeveer 33 na een dag aanstaan en veel gamen.
Ik heb die orb er al afgehaalt en wat van die smurrie er opnieuw opgedaan dat bij de orb zat toen ik heb van de OC-shop kreeg (dat grijze spul in dat kleine zakje)Ik heb de onderkant in gesmeert en op de core zat ook een lagje (heel dun).

Klopt de temp wel in mijn bios of heb ik een probleem?

Flickr

Verwijderd

je hebt een probleem:)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op donderdag 01 februari 2001 08:57 schreef ruubruub het volgende:
Als mijn PC een nacht heeft uit gestaan en ik doe hem aan is mijn PIII700E@700 (gister nieuw bord, ga nog OC'en:)) 33C!. Als ik aan het internetten ben en branden, wat inzippen enzo (geen 3D-spellen of ander zwaar spul) en ik reset hem en ceck de temp in mijn bios is hij rond de 37-40C! en dat voor een PIII niet oc en met een GOLDEN ORB! :(:(:(.
Wat klaag je man, mijn PIII 500 is kamertemperatuur idle maar springt naar 67 graden full load }:O Draait perfect :P

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

40 graden vinnik niet veel!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
maar waarom was hij dat andere bord cooler?
Meet elk bord op een andere plek de temp ofzo? Heeft iemand anders soms een ASUS CUSL2-C met een PIII? Zou die zijn temp even willen posten?

Flickr

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn vader heeft een PIII 933. Full load 49 graden, met een standaard cooler, ook op een CUSL2-C. Dit is gemeten met een Asus I-panel.

Verwijderd

De temperatuur die je aangeeft is prima! laag zelfs... wat veel mensen vergeten is dat de pentium3's ook een on-die diode hebben die de temperatuur direct van je core aflezen. Die ligt altijd hoog. Het gaat er alleen om hoe snel hij z'n hitte kwijt kan aan de koeler.

Ik heb een p3-800 op een AsusP3BF, met een standaard koeler. Bij mij kan ik 3 temperaturen uitlezen, te weten: Moederbord temp, Heatsink temp en processorcoretemp.

Ik lees de temperaturen uit met Sandra2001. coretemperaturen schommelen heel snel, dus resetten en bios uitlezen heeft met coretemp geen zin omdat die na een paar seconden alweer gezakt is.

Op volle load (dnet client) krijg ik de volgende temperaturen:

Processor core: 55-62 graden
Heatsink: 30-35 graden
Moederbord: 25-28 graden

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 01 februari 2001 15:33 schreef ruubruub het volgende:
maar waarom was hij dat andere bord cooler?
Meet elk bord op een andere plek de temp ofzo? Heeft iemand anders soms een ASUS CUSL2-C met een PIII? Zou die zijn temp even willen posten?
Hmmm ik heb hem niet maar een vriend van mij wel. Hij liep altijd te pochen over zijn zeer relaxte temperatuur. Ik dacht dat hij zich vergist had, maar zijn Asus Probe geeft het echt aan. Van het weekend zag ik met mijn eigen ogen dat zijn PIII 850@850 met }:O op 29C zat. Zonder dat RC5 beest zat hij zelfs tussen de 19 en 22C... Koeler was een koelertje van Mycom a Dfl.25,00 :?
Nou vraag ik je :? Volgens mij klopt de temperatuur van zijn mobo gewoon niet... Zelfs na het opfokken van de FSB naar 112 bleef het apparaat onder de 33C :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met mijn CUSL2-c. Wat wel een probleem is!!!! is dat de software van ASUS zelf niet goed werkt. Wat je moet doen is MBM5 downloaden en dan 20 graden bij je temp van je proseccor optellen dan weet je de juiste temp die ook in je bios zit. Welke bios heb je nodig???? Versie 1005.007 beta is zekers goed. Ik heb mijn PIII800 lopen op 1066 en zonder problemen het is een Cbo SL463.

Mijn koeling is nu verbeterd. heb een TEC 71ice bij OC-shop gehaald met een PEP66T. Daarop een 60x60x25 fan op 6800 toeren 38cfm er heb er zelfs nog een 50x50 fan bijgezet dedze haald 7100 toeren CFM is een ???? moet ik zeggen maar scheelde al snel 8 graden.

Idle = -16
koetje = 21 graden . wel die 20 graden erbij geteld dus de juiste temp

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 10:14
Ik heb een Asus Cusl2 met een pIII 733
als dat ding aan staat (koe) is ie een 44 gradnen volgends MBM5 het lijkt mij nie dat ik daar 20 graden bij op moet tellen?!?!?!?
als ik me pc boot staat ie op 23 graden das dus 5 graden hoger als omgevings temp je gaat mij nie vertellen dat me proc dan al 43 ipv 23 graden is?!?!?!?

Verwijderd

.verkeerd gelezen, sorry :P

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ze dat wel willen zeggen op de site van cusl2.

www.cusl2.com daar hebben ze grote problemen om de juiste temp tevinden.

Je kan mij anders ook niet zeggen dat mij systeem op -36 staat en op zijn hoogst op 1 graden zou wel grappig zijn dat wel. maar het is gewoon airkoeling. Daar komt bij dat 40 graden een normale temp is voor een PIII

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 22:39

MaxPoweR

-=StopTech=-

CrazyMuppet hoe leest jij de " processorcoretemp" af
Pagina: 1