Toon posts:

Maxtor 250GB SATA niet herkend bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort sluit XP niet meer af, en vlak daarna moest ik 20 seconden wachten tot XP in "Deze computer" de HD überhaupt vond. Geprobeerd een nieuwe installatie te doen, maar bij het installeren blijft XP hangen op "het onderzoeken van de schijf" hij probeert te zoeken naar een HD met ID O op bus O. Ik heb de floppy met SATA drivers met F6 geïnstalleerd.

Ik heb een Maxtor DM10 250GB op een MSI K8N Neo2-FX met een nForce 250GB chipset. De HD zit op SATA poort 3 aangesloten. Voorheen nooit geen problemen...

Iemand een idee???

JPtje.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Draai je ook echt in raid opstelling? Wanneer je alleen deze schijf hebt (zonder raid) hoef je de drivers niet te installeren met F-6. Windows XP zal je SATA drive gewoon moeten herkennen. Zitten verder alle stekkertjes goed vast?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

LET OP..
bij de normale rode sata kabels http://www.it-nessel.nl/catalog/images/sata.gif
wil er in de stekker nog welleens een hairscheurtje onstaan, waardoor de stekker niet volledig contact maakt (soms gedeeltelijk)

ik heb dit nu bij verschillende computers meegemaakt, en het zou zonde zijn als je nieuwe hardware koopt omdat je denkt dat het stuk is..

terwijl alleen je kabeltje stuk is, controlleer daarom ALTIJD je sata stekkers!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:36:
LET OP..
bij de normale rode sata kabels http://www.it-nessel.nl/catalog/images/sata.gif
wil er in de stekker nog welleens een hairscheurtje onstaan, waardoor de stekker niet volledig contact maakt (soms gedeeltelijk)

ik heb dit nu bij verschillende computers meegemaakt, en het zou zonde zijn als je nieuwe hardware koopt omdat je denkt dat het stuk is..

terwijl alleen je kabeltje stuk is, controlleer daarom ALTIJD je sata stekkers!
Ik draai niet in raid. Heb nieuwe kabel geprobeerd op all sata poorten. Heb met het programma Powermax van Maxtor de schijf volledig geformatteerd, en geprobeerd XP opnieuw te installeren, maar niets. Volgens Powermax doet de sata schijf het prima. De installatie van XP hangt als ik probeer een nieuwe partitie te maken. De led van de hd blijft dan continu branden.

Heb nu XP geinstalleerd op een oude IDE schijf. Als ik de sata schijf aansluit, dan gaat het mis. Bij opstarten in "veilige modus" hangt de pc op het bestand acpitbl.dat.

Ik heb nooit geen problemen gehad, dus vind ik dit nu zo vreemd. Vraag me nu af of de oorzaak bij de hd of de sata-controller ligt.

JPtje