Toon posts:

Ik "mag" geen beoordeling in shopsurvey geven??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een teleurstellende en daarna zeer goede ervaring met 2 webwinkels wilde ik graag een keer een beoordeling geven in de shopsurvey. Met verbazing heb ik naar de volgende boodschap gekeken:

Je moet minimaal 2 weken geregistreerd zijn om in de shop survey te kunnen posten. Daarnaast mag je karma niet negatief zijn. Helaas voldoe jij niet aan één van, of allebei de voorwaarden, waardoor je geen shop survey mag plaatsen. :? 8)7 :(

Ik mag dan niet vaak iets posten maar ben al sinds 4 september 2003 geregistreerd, en dat karma zegt me niets, ook niet of en hoe ik dat moet bekijken (als je iets niet mag wil je graag weten waarom niet, nietwaar?).

Ik ben waarschijnlijk wat ouder dan de meesten hier en ben dus van mening dat overal regels nodig zijn, maar schieten we hier niet iets teveel door? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bezoek deze site elke dag sinds 1999, maar ik krijg nu een beetje het gevoel dat ik als volwassen vent mijn vinger op moet steken omdat ik naar het toilet moet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Karma -2 (#196551 - -1,0 punten per reactie)
Je karma is dus inderdaad negatief.

En wat is je karma dan:
Je karmawaarde is een indicatie voor de kwaliteit van de reacties die je op Tweakers.net hebt gepost. Karma wordt berekend aan de hand van de scores waarmee de moderators jouw reacties hebben beoordeeld. Wanneer je relatief veel reacties met een hoge score hebt gepost krijgt je karma een extra bonus. Karma heeft geen relatie met de tijd en composteert dus niet weg naar verloop van een bepaalde periode. Je huidige karma waarde kun je terugvinden in je profile.
reviews: Tweakers.net moderatie FAQ

Het gaat hier dus over je reacties op de frontpage en niet op het forum.

[ Voor 80% gewijzigd door Pizzaman op 15-11-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Die twee racties die je geplaatst hebt zijn 0 (grappig) en -1 (troll) gemod. Hierdoor is je karma -2, en mag je geen beoordelingen insturen.

En nee, we schieten niet teveel door. Dit is om mensen die altijd flamen/trollen te weren, en om mensen die even "komen shopsurvey'en" (van de shop zelf, bijvoorbeeld) te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Akkoord. Bedoelde reactie op Frontpage was een komische verwijzing naar een snoepreclame met Ali-B, maar dat doet verder niet meer terzake. Dat soort dingen kan blijkbaar niet.

Gaan die negatieve karmapunten na verloop van tijd weg of moet ik weer iets positiefs posten om uit de verdachtenbank te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Punten blijven staan, tenzij je ze zelf wegpoetst. Even een goede bijdrage leveren en je probleem is al opgelost :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:20
Mwoah, als de helft van de reacties ruim anderhalf jaar geleden geplaatst zijn, en men de rest beoordeeld op zoiets grilligs/persoonlijks als humor, dan snap ik het punt van Pechvogel wel. Zeker als hij dan op het forum geen hele slechte topics lijkt te maken...

Goed, echt controleren op iemands gedrag op FP _en_ forum kan pas sinds de merge, maar nu worden er conclusies getrokken met veel te weinig (en deels, 1 van de 2 8)7 ) hele oude data...

Ik zou dus eigenlijk de karmacheck wat aanpassen, minimaal X posts voordat dat punt wordt meegenomen als men langer dan Y geregistreerd is ofzo :)

Echter, -2 is vrij simpel weg te werken :) Plaats een paar goed doordachte, zinvolle reacties (bij voorkeur voordat een ander hetzelfde zegt, anders gaat men (de laatste keer dat ik die faq las) geheel ten onrechte met -1 dubbelposts zitten smijten) en je staat binnen een mum van tijd positief :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:51:
Mwoah, als de helft van de reacties ruim anderhalf jaar geleden geplaatst zijn, en men de rest beoordeeld op zoiets grilligs/persoonlijks als humor, dan snap ik het punt van Pechvogel wel. Zeker als hij dan op het forum geen hele slechte topics lijkt te maken...

Goed, echt controleren op iemands gedrag op FP _en_ forum kan pas sinds de merge, maar nu worden er conclusies getrokken met veel te weinig (en deels, 1 van de 2 8)7 ) hele oude data...

Ik zou dus eigenlijk de karmacheck wat aanpassen, minimaal X posts voordat dat punt wordt meegenomen als men langer dan Y geregistreerd is ofzo :)

Echter, -2 is vrij simpel weg te werken :) Plaats een paar goed doordachte, zinvolle reacties (bij voorkeur voordat een ander hetzelfde zegt, anders gaat men (de laatste keer dat ik die faq las) geheel ten onrechte met -1 dubbelposts zitten smijten) en je staat binnen een mum van tijd positief :)
Het komt wel weer goed ;)

Mijn reactie op frontpage was komisch bedoeld, dus vanuit mijn optiek schiet men dan teveel door met regeltjes. Aan de andere kant, de poster zou mijn reactie verkeerd op kunnen vatten en daar dan weer op ingaan, zodat het uitlokking is geweest van mijn zijde. En dat begrijp ik dan ook wel weer. :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De hoeveelheid karma die je hebt verzameld kan gevonden worden op je eigen Gallry, in dit geval is dat dus http://tweakers.net/gallery/91833. Gezien de ervaringen die we hebben met betrekking tot slechte, onzinnige en/of overbodige Shopsurveys, hebben we de twee voorwaarden ingesteld waaraan voldaan moet zijn voordat iemand een Shopsurvey kan plaatsen. In het verleden zijn er nogal wat winkels geweest die vlot een paar accounts registreerden en daarmee hun eigen Shopsurvey massaal positief beoordelen. Om deze beïnvloeding tegen te gaan, moet het account waarmee een survey geplaatst wordt minimaal twee weken geregistreerd zijn. Ook willen we niet hebben dat mensen met een negatief karma ook hun manier van reageren in de Shopsurvey tentoonstellen.

Voor iemand die net twee reacties heeft geplaatst is dit natuurlijk vreemd, maar door op de frontpage een mooie, goeie reactie neer te zetten wordt dat negatieve karma omhoog geschroefd naar een positieve karma. En een goeie reactie wordt snel op de frontpage gewaardeerd met een score van +2, wat weer resulteert in een positieve karma. Je kan ook een aantal reacties plaatsen, dan stijgt je karma iets sneller en dan zit je helemaal zeker ;).

Verwijderd

Topicstarter
Okee, thanks! :)
Pagina: 1