Toon posts:

META search engines - hoe halen ze hun data op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe sites zoals:

vinden.nl
zoeken.nl

hun data vergaren, aangezien de search engines volgens mij niet meer dan een paar duizend queries van hetzelfde IP adres aanvaarden... of vergis ik me?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:41

Nibbz

Postmaster General

13:37

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me inderdaad af hoeveel moeite je hebt gedaan om je vraag te onderzoeken :)

Want mocht je dat wel degelijk gedaan hebben, dan is het absoluut niet te zien in je startpost.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Geloof mij, ik heb al gezocht. Ik ben wel enkele interessante dingen tegengekomen (Google AJAX API o.a.), maar zoals ik al zei worden de API's naar zoekgiganten vrij streng gelimiteerd. Het viel me op dat zoeken.nl hier toch een omweg voor heeft gevonden dus vandaar dat ik het even dacht te vragen. Ik verwacht niet dat iemand dit speciaal voor mij gaan opzoeken, maar aangezien de gemiddelde tweaker genoeg ervaring op het internet heeft kent iemand het antwoord misschien al...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is iets te basic en niet specifiek genoeg. Het gaat hem echt over META search engines in deze post.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:58:
[...]

Dit is iets te basic en niet specifiek genoeg. Het gaat hem echt over META search engines in deze post.
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je als laatste reageert, anders ben je onnodig je topic omhoog aan 't kicken.

En wat bedoel je precies met [..]het gaat hem[..]?

Waar ik dus op doel in eerdere post: als ik ga rondkijken dan zie ik bijv. http://www.zoeken.nl/?sttname=zoektechniek

Als je dat al heb gelezen, waarom zien we dat dan niet terug in je startpost :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:06:
[...]

Gebruik de [afbeelding] knop als je als laatste reageert, anders ben je onnodig je topic omhoog aan 't kicken.
Ehm, ik denk niet dat er op één minuut veel gekickt gaat worden aangezien er gemiddeld één post per dag in Software Engineering & Architecture geplaatst wordt.
En wat bedoel je precies met [..]het gaat hem[..]?
Is dat een Belgische uitdrukking? Daarvan was ik niet op hoogte; "Het gaat hem over..." betekent "Ik heb het specifiek over..."
Waar ik dus op doel in eerdere post: als ik ga rondkijken dan zie ik bijv. http://www.zoeken.nl/?sttname=zoektechniek

Als je dat al heb gelezen, waarom zien we dat dan niet terug in je startpost :)
Omdat daar niet uit af te leiden is op welke manier zij de data verkrijgen van Google en andere search engines. Er staat alleen een mooi tekeningetje, maar daar ben ik dus niets mee.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Kan me voorstellen dat ze een deal hebben met de zoekpartijen, aangezien het voor die partijen toch een soort van reclame is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad zou ik er van uit gaan dat je contact wilt opnemen met de sales afdeling van Google etc. En bedenk vooraf wat je wilt betalen :P
offtopic:
Enige relatie met Jacsoft van Google (of andere engine)resultaten uitlezen en/of aanpassen?

Edit:
You may not "meta-search" Google. If you want to make commercial use of the Google Services, you must enter into an agreement with Google to do so in advance. Please contact us for more information.

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 16-11-2006 13:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1