FrameBox |
Deze Casemod is mijn huidige PC en omvat een kast die afkomstig is van een voeding.
De voeding was nogal een uiterst precies toestel, maar had een klein defect en weggesmeten... Doch ik dacht ik deze kon gebruiken, en voila:
verder wou ik persé een ITX kopen, klein fijn en toch alles onboard... en moest koste wat kost een ITX hebben.
dus beginnen uitkijken naar wat ik dan nog allemaal nodig had en paste in het kastje:
ITX: Via Epia M10000
Voeding -> Shuttle PC 50 (300Watt)
Ram -> Kingston 2700 1024Mb + Akasa HSP
HDD -> Microdrive incl adapter
CD-r -> Slimline DVD-r/CD-rw + adapter
(sorry voor de slechte kwaliteit)
de kast:
afmetingen 239mm lang, 189mm breed, 125mm hoog
de microdrive:
ok, eens alle onderdelen binnen, had ik blijkbaar nog zo'n ATX-voedings verloopstuk nodig, angstig op een forum gemeld en binnen de week had ik hem oef eindelijk, waarna ik de 1ste hardware test deed:
1ste indruk leek goed totdat ik in de boot aan de harde schijf (microdrive kwam) die deed het niet
andere HDD's, CD-drives geprobeerd ook allemaal niets
ok, mobo 5maand in garantie geweest, mocht ik erop blijven wachten, wisten ze zelfs van de online winkel waarvan dat ik hem kocht niet eens dat ie terug was, zelfs na HERHAALDELIJK mailen
ondertussen grondplaat gemaakt voor het moederbord
aan de voorkant een gat gemaakt om mijn kabels zo onder de gronplaat naar mn DVD-r te laten lopen
voeding wordt gemonteerd, DVD-r krijgt een plaatsje
de startknop, gewoon een switchje
het geheel al beetje samen
Ok nu alles erin
ik heb nog de CPUfan 40mm vervangen door een blauwe (northbridge)
voila zo is ie nu
ik had nog enkel 2 dingen in gedachten om bij te werken namelijk, de DVD-r sleuf beter afwerken met een rubbertje fzo, en Firewire+USB nog extra langs de DVD-rw kant ook laten buiten komen
tot slot de kost:
200€ mobo
100€ voeding
100€ ram
40€ toetsenbord + muis
nog een 20€ voor DVD-r/cd-rw + adapter
80€ HDD + adapter
en nog kost van 10€ voor alle overige componenten
dus een 550€ voor alles grofweg alles bijeen (kan wel er beetje onder zitten maar zeker er niet boven)
[ Voor 4% gewijzigd door 571Pro op 16-11-2006 19:23 ]