Toon posts:

batterij langer mee..(programma)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi

ik ben op zoek naar een programma waarmee je batterij langer mee gaat..ipv 2 uur 2.5 uur. vandaag werd de naam genoemd maar ik kom er niet meer op. ik heb de search gebruikt maar daar kon ik niets vinden..alleen hoeveel energie er gebruikt werd etc etc

toshiba tecra s2

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

Probeer eens Notebook Hardware Control, alhier te downloaden. Hiermee kun je je CPU undervolten, waardoor inderdaad de batterij langer mee gaat.

Verwijderd

Topicstarter
oei..ik wil hem niet gaan twaeken zo draait ie wel lekker...maar er was zo;n proggie..als je die aandeed werd de beeld iets doffer etc en de batterij ging dan langer mee

Verwijderd

Doffer worden van beeldscherm kan je toch gewoon met die functietoetsen?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt...maar het gaat mij echt om dat proggie...weet niet wat het doet maar als ik die installeer gaat me batterij een stuk langer mee..nu ben ik de naam kwijt...

• PHOEN1X
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
Ik heb hier Toshiba Powersaver op een Satellite A100. Zit volgens mij gewoon op de recovery dvd
Naarmate je batterij verder leeg is gaat de backlight minder branden en bij bepaalde laptops gaat de cpu terugklokken

[ Voor 38% gewijzigd door PHOEN1X op 15-11-2006 20:25 ]

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik zou als ik jouw was toch eens kijken naar Notebook Hardware Control wat KoppenSneller al aangaf. Je accu gaat niet alleen een stuk langer mee maar je cpu wordt ook nog eens een graad of 10 koeler (bij mij toch zeker, pentium M750), wat voordelig is voor de levensduur van je hele systeem.
Er is ook een topic over hier op GoT: Centrino ondervolt topic! en het is echt _makkelijk_ in te stellen.
Met standaard windows instellingen (power management) kun je ook al een heel stuk trouwens.