Toon posts:

P5B Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mijn specs:

Sonata II / Antec 450W voeding
Asus P5B
Conroe E6600
1GB PQI 800Mhz
XFX 7600GT XXX

Probleem is dat ik geen beeld op mijn scherm krijg, hij POST uberhaupt niet eens... Ik heb gezocht en zie dat er (ook op het Asus forum) zeer veel topics betreffende dit probleem zijn, en ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Ben e rnu dagenlang mee bezig. Wat heb ik zelf geprobeerd:

Andere voeding (Antec 400W)
Ander reepje geheugen (Kingston 533Mhz 1GB)
2x een andere videokaart geprobeerd (soms doet hij het met een hele lichte ATI, zoals nu...)
Twee andere mobo's (ook beide P5B's, geleend uit de lokale winkel in de buurt :))

Bios updates, en nu komt het:
zodra ik een BIOS update, stopt hij ermee. Dan POST 'ie niet meer. Haal ik de videokaart eruit en doe ik hem er opnieuw in, voila, dan doet hij het weer (een poosje, hij stopt er zometeen vanzelf mee, na enkele reboots. Fans draaien wel gewoon altijd, P.C. lijkt het altijd goed te doen, maar ik krijg simpelweg geen beeld. En bij 2 van de 3 videokaarten waarmee ik het getest heb (beide 7600GT's) krijg ik eerst 1 lange en dan 3 kleine piepjes. Volgens de Ami Bios codelijst ligt het aan mijn geheugen, wat ik zeer betwijfel (andere reepje werk niet, en immers, de simpele videokaart doet het wel!)

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zeer frustrerend, ik kan simpelweg niks, niet eens in het BIOS komen... Alles is verder 100% goed aangesloten, ook de 12V etc. Ook staan alle jumpers goed. Zeer dubieuze zaak, ik sta op het punt om de mobo's letterlijk weg te gooien en een volwaardige mobo te kopen, want ook de asus site staat vol hierover.