opslag voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:04
Hoi allemaal,

Ik zoek een goede manier om de schijfruimte van mijn laptop te vergroten. op dit moment heb ik 100GB - SATA zitten in mijn laptop. graag had ik hier nog een disk of 2, mss zelfs 3 bijgeplaatst. Ik heb slechts 1 LAN-poort (is reeds in gebruik). even drie aparte USB cases kopen is natuurlijk ook geen optie (en 1 case + de disken switchen ook niet echt).
Ik weet dat er barebone oplossingen bestaan maar die zijn niet echt betaalbaar en useless zonder een vrije LAN poort.

Hebben jullie enig idee en/of ervaringen met een andere oplossing ?

thx!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 09:09
Gewoon een NAS is toch een oplossing?

• silencedkill
ik heb !geen! LAN poort meer vrij. en ik wil 2 tot (indien mogelijk) 3 HDD erin krijgen.

NAS staat toch voor Network Attached Storage (dmv LAN poort??)
en ik ben tevens nog geen NAS met plaats voor 2 of 3 HDD's tegengekomen op google.

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
silencedkill schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:43:
ik heb !geen! LAN poort meer vrij. en ik wil 2 tot (indien mogelijk) 3 HDD erin krijgen.

en ik ben tevens nog geen NAS met plaats voor 2 of 3 HDD's tegengekomen op google.
Euhm, via een switch kun je meerdere Harddisks erop aansluiten...

Dat wordt op zich al wel meer gebruikt. ;)

En je kan een harddisk van 1 TB kopen en dan heb je denk ik wel genoeg...

[ Voor 7% gewijzigd door cytherea op 15-11-2006 17:46 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:52
silencedkill schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:43:

Uhm een NAS kun je juist gewoon in je netwerk hangen...

En er zijn genoeg NAS oplossingen voor 2 of 3 schijven te vinden ;)

Als het perse mobiel moet ben ik bang dat je alleen met USB schijfjes aan de slag kunt

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 13:52
GH45T schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:46:
[...]

Uhm een NAS kun je juist gewoon in je netwerk hangen...

En er zijn genoeg NAS oplossingen voor 2 of 3 schijven te vinden ;)

Als het perse mobiel moet ben ik bang dat je alleen met USB schijfjes aan de slag kunt
En voor een paar duizend schijven ook wel :)

• silencedkill
damn, vergeten te vermelden dat ik inderdaad graag mobiel wil zijn :$. de reden is omdat ik van werk gedetailleerde tekeningen (heel grote bestanden) moet meedoen. HDD's apart kopen + een case ging mij veel goedkoper uitkomen dan een grote externe HDD.

nu nog een USB spullie vinden die meerdere HDD's aankan :).

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04
WD en lacie hebben wel zo'n oplossingen waarbij er een 2 tal harde schijven in één enclosure zitten, mischien daar eens naar kijken?

• cytherea
silencedkill schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:58:
nu nog een USB spullie vinden die meerdere HDD's aankan :).
usb hubje ertussen gooien? Die hebben alleen wel externe voeding nodig. Ik vraag me wel een beetje af waarom je zoveel opslag nodig hebt als je mobiel bent.. maar goed..

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
cytherea schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:09:
[...]

Ik vraag me wel een beetje af waarom je zoveel opslag nodig hebt als je mobiel bent.. maar goed..
silencedkill schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:58:
de reden is omdat ik van werk gedetailleerde tekeningen (heel grote bestanden) moet meedoen.
Lezen is ook een vak :X

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mocht je je cdlezer, dvdlezer overbodig vinden, hier kan je vaak ook nog een extra laptop schijfje insteken, blijft het in iedergeval mobiel

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• cytherea
Klopt, offtopic posts maken ook >:) ;)

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
langezwieper schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:15:
Mocht je je cdlezer, dvdlezer overbodig vinden, hier kan je vaak ook nog een extra laptop schijfje insteken, blijft het in iedergeval mobiel
hoe gaat dit in z'n werk? vind er op google niks van. bestaan daar standaard/per merk adapters van of zo?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit staat in de handleiding van mijn laptop (xxodd)

Turn off the computer, and turn it over and remove the battery.
2. Slide the latch in the direction of the arrow, and hold it in place.
3. Eject the installed device (CD/DVD, battery or HDD) by carefully sliding the
latch in the direction of the arrow.
4. Turn the computer over again, so that the top of the computer is facing
upwards.
5. Insert the new hard disk until the lock clicks firmly back in place.

Inserting the 2nd Hard Disk Firstly turn the computer over to remove the battery and eject the device currently installed in the bay. It is very important to turn the computer back over again (so that the top cover is facing up) before inserting the 2nd HDD assembly. This will ensure the connectors
make proper contact. Do not force the device in, it will only fit one way.

Het zou met alle 2,5' hardeschijven moeten werken, dus ik vermoed dat dit bij vele andere laptops ook wel zo zou zijn :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb hier een usb naar IDE printje liggen, welke 4! ATA schijven kan aansturen,

in JBOD over alle disks
2 JBOD setjes per kanaal
of 4 losse disks

kost wel 50 euro :X zonder case en voeding matteriaal

404 Signature not found

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:52
Als TS nu eens aangeeft hoeveel opslag hij ongeveer nodig heeft en of het een bezwaar is als er een stroomstekkertje gebruikt wordt.

Misschien zijn er wel 3,5" behuizingen voor desktopschijven met een ingebouwde accu? Daar zou je zelf even voor moeten zoeken maar dan zou je schijven tot 750GB of wat dan ook het grootste is kunnen gebruiken.

• Compusmurf
  • Laatst online: 16-08-2024
GH45T schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:12:
Als TS nu eens aangeeft hoeveel opslag hij ongeveer nodig heeft en of het een bezwaar is als er een stroomstekkertje gebruikt wordt.

Misschien zijn er wel 3,5" behuizingen voor desktopschijven met een ingebouwde accu? Daar zou je zelf even voor moeten zoeken maar dan zou je schijven tot 750GB of wat dan ook het grootste is kunnen gebruiken.
Dit lijkt mij wel een goede oplossing. Je zou hiervoor ook een usb behuizing kunnen pakken met 2 usb stekkers, dan is een 750gb schijfie van stroom te voorzien vanuit de notebook accu.

Het is natuurlijk ook niet makkelijk om veel opslag mobiel te maken.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Als je echt mobiel wilt blijven zul je een 2,5" externe usb hardeschijf moeten nemen uiteraard want deze kan zonder extra voeding aangesloten worden op usb, helaas kosten deze een stuk meer geld en is de opslag capaciteit wat minder groot. Als je weet dat je altijd ergens een externe voedingsbron hebt kan je uiteraard ook gewoon die externe usb behuizingen nemen met twee hardeschijven erin.
Pagina: 1