Toon posts:

[XP] krijg een map niet weggegooid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet in veilige modus met DOS-Scherm.....
HIj zegt zelfs dan dat het bestand in gebruik is, en als ik het proces explorer.exe kill en vervolgens met task manager naar de desbetreffende map browse kan ik hem niet verwijderen....

heeft iemand een tooltje, tip, of iets waar ik niet aan gedacht heb? Bij voorhand hardstikke bedankt!

Verwijderd

met progje kun je zien wie het blokkeert:(gevonden in onze eigen got)

Daar is ook een tooltje voor : WhoLockMe.
http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/

en dan kun je hem waarschijnlijk zo verwijderen(gevonden in onze eigen faq)
Algemene windows faq *oud*

ps hoe heet het mapje, welk programma maakt er gebruik van?

Nog een linkje voor als de andere twee je niet helpen:
http://ccollomb.free.fr/unlocker/

ps. niet zomaar alles verwijderen windows is zelf ook een paar mapjes nodig, en deze progjes verwijderen zonder na te denken!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 17:49 . Reden: linkje en waarschuwing ]

Verwijderd

Topicstarter
het laatste heeft geholpen, hardstikke bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:42:
het laatste heeft geholpen, hardstikke bedankt!
Can I ask wat voor type bestandje je weg wilde gooien en in welke map het stond?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb regelmatig zelfde issue als TS, maar restarten van explorer.exe lost het op.

Maar.... Dit probleem keert regelmatig terug, en het gekke is is dat de betreffende map léég is.
Volgens processexplorerNT blijkt explorer.exe telkens weer de oorzaak.

Is hier nu ondertussen een oplossing voor? (behalve volledig overstappen op linux ;) )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 20:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat unlocker programma heb ik ook draaien en heeft me al vaak geholpen. Als een bestand in gebruik is die ik wil verwijderen komt er automatisch een venster in het midden van je scherm met de vraag of het bestand vrij moeten worden gegevens of dat er iets anders mee moet worden gedaan. Erg handig.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hurricane schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:59:
Dat unlocker programma heb ik ook draaien en heeft me al vaak geholpen. Als een bestand in gebruik is die ik wil verwijderen komt er automatisch een venster in het midden van je scherm met de vraag of het bestand vrij moeten worden gegevens of dat er iets anders mee moet worden gedaan. Erg handig.
crasht explorer.exe dan niet?? dat heb ik namelijk als ik process explorer nt gebruik om de "handle" te killen die de map in gebruik houdt

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1