Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon, en sinds mijn oude telefoon nu al een tijdje gaar is heb ik echt een nieuwe nodig. Ik kan echter nogal moeilijk kiezen.

Nadat ik mijn mp3 speler heb gesmolten (foutje :P) zit ik al een lange tijd zonder muziek. Ik was dus op zoek naar een telefoon, die ik af en toe ook als mp3 speler zou kunnen gebruiken. Door de beperkte hoeveelheid geheugen op de meeste telefoons is het dus van belang dat er ook de mogelijkheid is om het geheugen uit te breiden. Daarnaast vind ik alle extra gadgets op een telefoon een voordeel.

Eerst wou ik voor de W850i gaan, maar deze is mij uiteindelijk toch wat te duur geworden. Omdat ik er ook af toe een mp3-tje op wil afspelen is de eerste logische keuze waarschijnlijk SE, welke momenteel over de beste ingebouwde mp3-spelers beschikt.

Wat betreft specificaties leek het kleinere broertje van de W850i erg op hem: de W810i. Deze telefoon zit ook aan de bovenkant van mijn budget, omdat ik de telefoon ook wil kopen icm met een abbonement. Ik was de afgelopen dagen erg overtuigd van mijn keuze, maar het kopen schoot er helaas bij in. Misschien maar beter ook, want ik had even een beter kijk gehad richting Samsungs E900.

De voordelen van de E900 op een rijtje:
  • Looks (tis 'n slider)
  • Scherm
  • Betere video capture kwaliteit
  • Touchpad
De E900 kent echter ook weer een aantal nadelen ten opzichte van de W810i
  • Mindere software
  • SMS'en is volgens sommige minder te doen, omdat de bovenste toetsten wat lastiger geplaatst zijn.
  • De camera zou van mindere kwaliteit zijn (helaas nog geen directe vergelijking gezien)
  • De batterijduur is duidelijk slechter (touchpad vreet energie)
  • Touchpad zou problemen kunnen leveren.
  • Mindere mp3 speler.
  • MicroSD max 1GB.
De telefoons zijn beide natuurlijk niet perfect, en hebben zo hun eigen voor- en nadelen. Maar toch nog een aantal vragen:
  • Is de W810i als mp3 speler (kwaliteit) echt duidelijk beter dan de E900?
  • Vormt het typen van sms-jes ook echt minder goed te doen?
Daarnaast ben ik natuurlijk zeer benieuwd naar je eigen keuze, en of misschien nog een andere telefoon zou kunnen aanraden (zelfde prijsklasse).

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Ik vind zelf de muziekspeler op de W810 veel prettiger werken dan bij de samsung. Ook kan je met het verloopstukje makkelijk je eigen dopjes aansluiten bij Sony Ericsson. Ik heb zelf een Sony Ericsson Z550i, ongeveer t zelfde als de W810 alleen dan wat lagere specs en flipmodel. Hoezo zou het moeilijker zijn bij de E900 om te smsen? je gebruikt de bovenste toetsen toch alleen om het bericht uiteindelijk te verzenden. Vind het touchpad van de E900 zelf niks maarja misschien went dat met de tijd.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:18

Licko

ZVDK

- de camera is minder idd
- mp3 speler: het hele menu is irri bij de e900, de manier waarop de mp3 speler is opgebouwd vind ik ook niks
- de touch toetsen zien er misschien leuk uit, maar ik heb gemerkt bij de e900 van mijn broertje dat je toch vaak meerdere keren moet drukken voordat ze het doen
- ik vind persoonlijk de koptelefoon aansluiting aan de onderkant zoals bij SE, fijner dan aan de zijkant bij samsung
- de bijgeleverde oordopjes bij de SE zijn veeeeeeeele malen beter
- SE geeft je de mogelijk je eigen headset te gebruiken
- het geluid van de SE is idd een stuk beter, echt een stuk beter. de samsung klinkt een beetje 'hol'. je met ze maar eens vergelijken
- de e900 heeft geen auto focus wat ik toch wel een gemis vind

je moet maar kijken wat je met deze punten doet, ik wil iig nooit meer iets anders dan een SE. heb atm de W900i (iets betere specs dan de w810), en die bevalt uitstekend
(vrienden van me hebben wel de w810 en de e900, ik zuig dus niet alles uit mijn duim :D)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan