[MCE]Welke goede geluidskaart (analoog) voor MCE?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:32

MrDry

Desperados!

Topicstarter
In navolging op dit topic zou ik graag jullie ervaringen willen weten met een geluidskaart voor MCE. Ik het nu een hele oude SB128 in mijn systeempje zitten omdat mijn X-Fire 1024 overleden is.

Wat doe ik ermee?
Het belangrijkst is MP3's afspelen. Ik heb ruim 200 cd's. Die wil ik gaan rippen naar een lossy formaat (mp3 / ogg) en afspelen op mijn windows media center. Ik speel wel eens een film af maar eigenlijk gaat dat altijd via mijn stand-alone DVD speler.

De aansluiting
Ik heb een wat oudere Onkyo versterker die nog prima bevalt. Geen DD of DTS maar gewoon een 5.1 ingang. Mijn DVD speler heeft een ingebouwde DD/DTS decoder. Mijn MCE is dan ook via een kwaliteits kabel (> 10 m) aangesloten op één van de analoge ingangen van mijn versterker. Bij het afspelen gebruik ik ook 'gewoon' 2 luidsprekers. De rest van de boxen staan dan uit.

Het budget
Max €150,=

De mogelijkheden
  • M-Audio 24/96 (€99,-)
  • ESI Juli@ (€ 149,-)
  • X-Fi Xtreme Music (€71,-)
  • Hercules Fortisimo 4 (€ 38,=)
  • EMU 1212M (€ 149,=)
De overweging
Ik heb veel reviews gelezen op verschillende sites. Technisch gezien is de juli@ één van de betere kaarten van mijn lijstje. Ik ben alleen een beetje bang voor de ondersteuning. Op de site van M-Audo staat expliciet dat MCE niet ondersteund wordt. Ik heb gelezen dat de volume regeling van SPDIF niet werkt. Dit zou voor mij geen probleem zijn.

Ik ben dus geneigd om die Juli@ aan te schaffen. Alleen is het alleen maar voor de looks :9 Maar zijn die drivers wel 100% compatible met MCE? Of zal ik gewoon op safe spelen en voor een X-Fi gaan. Op de creative site kom ik iig wel drivers tegen voor MCE....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

geloof het of niet
maar voor mijjn mce gebruik ik een onbourd geluidskaart van mijn asrock nvidia610 vista ready
Deze heeft standaart een realteck hd-audio zitten
Het geluid bevalt mij goed en werkt ook zonder problemen.

Een alternatiefe kaart is een http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=28099553
Hardware dolby digital live via optical
Ben je vast voorberijd als je een dts versterker koopt (geeft ook dolby digital live via analoog maar moet je net als je dvd speler aan sluiten)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ben niet zo'n fan van terratec. Heb de X-Fire 1024 gehad. Op zich niks mis met de geluidskwaliteit maar de drivers.... |:(

Om een beetje knappe drivers te kunnen gebruiken moest ik de drivers van Hercules installeren...

Het hele dolby digital verhaal kan me niet boeien. Ik heb geen aansluiting beschikbaar en de versterker gaat echt nog lang niet weg.... Dus gewoon 2-kanaals stereo is zat voor mij...

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
** schopmodus

Sluit echt niemand meer zijn geluidskaart 'ouderwets' in stereo aan op z'n verstreker?

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Ik krijg binnenkort deze binnen:
ESI Juli@ (€ 149,-) .

Zal mijn bevindingen hier laten weten.
Had een Creative Xtreme Music maar dat klonk voor geen meter met mijn
Yamaha RX V450 en 2 Magnat Vector 77 (sub Bostonvr500).

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Bollebout schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:36:
Ik krijg binnenkort deze binnen:
ESI Juli@ (€ 149,-) .

Zal mijn bevindingen hier laten weten.
Had een Creative Xtreme Music maar dat klonk voor geen meter met mijn
Yamaha RX V450 en 2 Magnat Vector 77 (sub Bostonvr500).
Ga je die gebruiken icm MCE?

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:20

aapelite

Do the kirby!

MrDry schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:58:
[...]

Ga je die gebruiken icm MCE?
Hij stuurt zn geluid al door naar versterker en losse speakers. MCE of niet doet er niet veel toe verder. Of je nou gewoon xp draait of MCE de output naar de versterker blijft hetzelfde.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
aapelite schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:01:
[...]

Hij stuurt zn geluid al door naar versterker en losse speakers. MCE of niet doet er niet veel toe verder. Of je nou gewoon xp draait of MCE de output naar de versterker blijft hetzelfde.
Niet helemaal waar. Bijvoorbeeld de M-audio kaart heeft geen drivers welke ondersteund worden door MCE. De volumeregeling werkt bijvoorbeeld niet. Beetje jammer om veel geld uit te geven voor een goede kaart welke vervolgens niet ondersteund wordt.

Als je gewoon MP3's / OGG bestanden wilt afspelen zal je ook geen WMP gebruiken maar winamp of foobar oid. Ik heb nou eenmaal een MCE station staan met een touchscreen scherm dus zal de kaart goed samen moeten werken met MCE.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:20

aapelite

Do the kirby!

MrDry schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:13:
[...]

Niet helemaal waar. Bijvoorbeeld de M-audio kaart heeft geen drivers welke ondersteund worden door MCE. De volumeregeling werkt bijvoorbeeld niet. Beetje jammer om veel geld uit te geven voor een goede kaart welke vervolgens niet ondersteund wordt.

Als je gewoon MP3's / OGG bestanden wilt afspelen zal je ook geen WMP gebruiken maar winamp of foobar oid. Ik heb nou eenmaal een MCE station staan met een touchscreen scherm dus zal de kaart goed samen moeten werken met MCE.
Ik neem aan dat je bij je selectie vooraf nagaat welke kaarten uberhaupt ondersteund worden in MCE en global wat reviews leest over die kaart icm MCE. Nu heb je dus tenminste al 1 kaart in je lijstje staan die je net zo goed al weg had kunnen laten :)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Eensch....

Opzich heb je gelijk. Maar ik noem de kaarten omdat ik graag wil weten of mensen ervaring hebben met die kaarten. Het niet ondersteunen door een fabrikant is vooral indekken. Ik gebruik (vooralsnog) geen SPDIF aansluiting dus als dat het enige probleem is bij het gebruik van die kaart...so be it.

oja...alleen creative heeft MCE drivers voor hun kaart. Bij de overige kan ik geen specifieke MCE drivers vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDry op 17-11-2006 15:41 ]

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
**Laatste schopje dan...

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Stond onzin, sry.

[ Voor 140% gewijzigd door Bollebout op 21-11-2006 19:13 ]

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 21:48
MrDry schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:40:
Ben niet zo'n fan van terratec. Heb de X-Fire 1024 gehad. Op zich niks mis met de geluidskwaliteit maar de drivers.... |:(

Om een beetje knappe drivers te kunnen gebruiken moest ik de drivers van Hercules installeren...

Het hele dolby digital verhaal kan me niet boeien. Ik heb geen aansluiting beschikbaar en de versterker gaat echt nog lang niet weg.... Dus gewoon 2-kanaals stereo is zat voor mij...
Hmm ik heb zelf de Terratec DMX Fire 96/24 het broertje er dus van en die werkt perfect op mijn versterker

Versterker is Marantz SR5000SE en is aangesloten met de analoge 6 kanalen achter uit gang en digitaal (Optical) bij de frontbay

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22
http://www.auzentech.com Vooral de X-Meridian is n kwijlkaart :P
Zo te zien hebben alle kaarten MCE drivers. Je kan de opamps vervangen door betere, waardoor je nog beter geluit krijgt.

[ Voor 47% gewijzigd door FatalError op 21-11-2006 19:26 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
@Villean

Die DMX Fire 96/24 is al wat ouder en is helaas niet meer te krijgen. Wel veel goede dingen over gelezen. Gebruik je die kaart ook onder MCE? Ik kan op de Terratec site uberhaubt geen MCE drivers vinden.

@Fatalerror:

De kaarten zien er goed uit. Nette reviews. Volgens http://www.guru3d.com/article/sound/363/10/ is de HDA X-Plosion niet veel beter dan de X-Fi voor het afspelen van MP3. En dat is toch het enige wat er mee gebeurt. Ik hou hem in mn achterhoofd...alleen jammer dat ie in NL volgens mij niet te krijgen is...

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18
Ik maak gebruik van een terratec Aureon 7.1 geluidskaart. en deze werkt perfect onder MCE en dus geen problemen met drivers binnen MCE zoals de x-fire 1024. ik maak dan wel gebruik van een SPDIF aansluiting en deze geeft alles netjes door(DD DTS enz).

Kan me niet voorstellen dat deze het niet goed zou doen met een analoge aansluiting.

Deze koste dacht ik rond de 55 euro

iRacing Profiel

Verwijderd

MrDry schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:00:
** schopmodus

Sluit echt niemand meer zijn geluidskaart 'ouderwets' in stereo aan op z'n verstreker?
Jawel hoor, ik heb ookweinig op met dolby. Beter een goede versterker en 2 goede speakers dan 5 of 6 slechte....

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
Als je Terratec niet iets vindt, neem dan de nieuwste Audiotrack Prodigy 7.1 HIFI. Deze HIFI is de opvolger van de normale 7.1, van binnen is er echter niets veranderd. Qua uitgangen zitten er nu 1 coax in en uit op, 1 optical in en uit en zo'n ding met RCA connectors voor analoog! Top kaartje en zou nog niet leverbaar moeten zijn, heb hem echter als vervangend gekregen via Salland voor de bestelling van de oude Audiotrack Prodigy 7.1. Ik mag dus zeker niet klagen. De drivers zijn rock stable en zeer professioneel.
Ik draag je deze kaart voor omdat je ook nog zeer goede analoog vereist en daar blinkt de Prodigy in uit door zijn goede analoge Wolfson DAC's.

Nog wat meer gegevens van de website hieronder (al is de kaart horen altijd beter dan marketing termen):
- 192 kHz 7.1 HiFi surround audio interface
- 24-bit / 96 kHz ADC with 102dB(a) dynamic range
- 24-bit / 192 kHz DAC with 108dB(a) dynamic range
- S/PDIF digital I/O with optical connectors
- High quality RCA connectors for the main analog output signal
- Up to 4 simultaneous inputs and 10 simultaneous outputs
- Special design to eliminate CPU and HDD noise
- Supports 5.1, 7.1 and other surround formats
- Professional EWDM driver based on ESI technology
- DirectWIRE support to record any signal from any source internally
- Advanced NSP support, use effect plugins to expand your sound
- Integrated headphone and microphone amplifiers
- ASIO 2.0 support for professional multichannel applications
- QSound support under Windows X
- Works under Windows 2000, XP, 2003 and XP x64
- Compatible with all major game and surround standards
- Compatible with all major professional audio applications

Link: http://www.audiotrak.co.u...1hifi/prodigy71hifi.shtml

Review oude model (minder digital outputs!): http://www.guru3d.com/article/sound/105/9/

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:02:
[...]

Jawel hoor, ik heb ookweinig op met dolby. Beter een goede versterker en 2 goede speakers dan 5 of 6 slechte....
8)7

Ja, want iedereen weet dat iedereen met een DD setup alleen maar waardeloze speakers heeft. :{

Aannames zijn fataal.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik had die Audiotrak al gezien. Jammer dat deze in nederland (nog) niet te krijgen is. Het is me ook niet duidelijk of er een goede support onder MCE is.

Gerbuik jij MCE?

Ennuh...bedoel je deze kabel met "zo'n ding met RCA connectors voor analoog!"

Afbeeldingslocatie: http://www.dbsys.de/images/audio/prodigy71_cable.jpg

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
tim_heijt schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:06:
Als je Terratec niet iets vindt, neem dan de nieuwste Audiotrack Prodigy 7.1 HIFI. Deze HIFI is de opvolger van de normale 7.1, van binnen is er echter niets veranderd. Qua uitgangen zitten er nu 1 coax in en uit op, 1 optical in en uit en zo'n ding met RCA connectors voor analoog! Top kaartje en zou nog niet leverbaar moeten zijn, heb hem echter als vervangend gekregen via Salland voor de bestelling van de oude Audiotrack Prodigy 7.1. Ik mag dus zeker niet klagen. De drivers zijn rock stable en zeer professioneel.
Ik draag je deze kaart voor omdat je ook nog zeer goede analoog vereist en daar blinkt de Prodigy in uit door zijn goede analoge Wolfson DAC's.
De coax aansluitingen waarnaar je refereert zijn in werkelijkheid gewoon cinch aansluitingen. Ik dacht aanvankelijk hetzelfde.
Ik heb hem zelf en ben er best tevreden over. Het biedt ondersteuning voor ESI (wat ook kan bij die Juli@ dacht ik) alsook voor asio drivers. Deze kaart biedt ook de mogelijkheid om de opamps te veranderen. Voor zover ik op een aantal forums gelezen heb, blijken de BB OPA2107AP's wel populair te zijn. Maar behalve de bijgeleverde drivers zijn er voorlopig geen andere beschikbaar. Enige opmerking die ik bij deze kaart heb is dat als je je muziek wil upsamplen naar 96 of 192 Khz, er wat storingen zijn (althans met de asio drivers voor winamp) op 48Khz geen enkel probleem. Maar dit zal allicht met een driver update opgelost kunnen worden.

Nu in vergelijking met de hercules fortissimo 4 (die ik ook heb) maakt deze gebruik van dezelfde VIA chip alsook dezelfde wolfson DAC's. Dus zonder de "fancy looks", de betere onderdelen en beperktere aansluitmogelijkheden, geen ondesteuning voor asio of ESI, maar wel voor bijna 1/3de van de prijs. Op zich geen slechte kaart, maar ik heb deze altijd gebruikt gehad me de drivers van VIA zelf, aangezien Hercules daarin in gebreke blijft.

• tim_heijt
MrDry schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:31:
Ik had die Audiotrak al gezien. Jammer dat deze in nederland (nog) niet te krijgen is. Het is me ook niet duidelijk of er een goede support onder MCE is.

Gerbuik jij MCE?

Ennuh...bedoel je deze kabel met "zo'n ding met RCA connectors voor analoog!"

[afbeelding]
Zo ziet hij eruit inderdaad, die RCA connectors. Ik gebruik geen MCE, maar Media Portal, hierin geen problemen tot dusver. Als je info mocht vinden over de oude prodigy, dan werkt deze ook binnen MCE. 99% zeker.

Trouwens is de kaart nu te krijgen via www.sallandautomatisering.nl

[ Voor 5% gewijzigd door tim_heijt op 04-12-2006 01:34 ]

• tim_heijt
wols schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:43:
[...]

De coax aansluitingen waarnaar je refereert zijn in werkelijkheid gewoon cinch aansluitingen. Ik dacht aanvankelijk hetzelfde.
Ik heb hem zelf en ben er best tevreden over. Het biedt ondersteuning voor ESI (wat ook kan bij die Juli@ dacht ik) alsook voor asio drivers. Deze kaart biedt ook de mogelijkheid om de opamps te veranderen. Voor zover ik op een aantal forums gelezen heb, blijken de BB OPA2107AP's wel populair te zijn. Maar behalve de bijgeleverde drivers zijn er voorlopig geen andere beschikbaar. Enige opmerking die ik bij deze kaart heb is dat als je je muziek wil upsamplen naar 96 of 192 Khz, er wat storingen zijn (althans met de asio drivers voor winamp) op 48Khz geen enkel probleem. Maar dit zal allicht met een driver update opgelost kunnen worden.

Nu in vergelijking met de hercules fortissimo 4 (die ik ook heb) maakt deze gebruik van dezelfde VIA chip alsook dezelfde wolfson DAC's. Dus zonder de "fancy looks", de betere onderdelen en beperktere aansluitmogelijkheden, geen ondesteuning voor asio of ESI, maar wel voor bijna 1/3de van de prijs. Op zich geen slechte kaart, maar ik heb deze altijd gebruikt gehad me de drivers van VIA zelf, aangezien Hercules daarin in gebreke blijft.
Hoe en waar stel ik upsampling in??? Ik weet totaal niet waar je dit doet. Kan je het een beetje uitgebreid uitleggen?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
wols schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:43:
[...]

Dus eigenlijk zeg jij: "Als je die digitale aansluitingen niet nodig hebt. Fancy drivers ook niet. Dan kan je net zo goed de Fortissimo 4 kopen want die is technisch praktisch gelijk?" Van asio zal ik vast nooit gebruik maken want MCE ondersteund dit niet en ik wil nou eenmaal niet van MCE af.

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
tim_heijt schreef op maandag 04 december 2006 @ 01:35:
[...]

Hoe en waar stel ik upsampling in??? Ik weet totaal niet waar je dit doet. Kan je het een beetje uitgebreid uitleggen?
De upsampling doe ik via plugin van winamp. Het is dan wel van belang dat je geluidskaart dit ondersteunt. Mijn onboard audio ondersteunt maar tot maximaal 20bit/48Khz, waardat mijn geluidskaart hier 24bit/192khz aankan.

Hetgeen ik hiervoor gebruik kan je met volgende winamp plug-ins
- HQsoftproc te vinden op http://www.hqsoftproc.upcnet.ro/
- asio drivers voor winamp (alleen ondervind ik hierbij wat gekraak met m'n prodigy)
MrDry schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:58:
[...]

Dus eigenlijk zeg jij: "Als je die digitale aansluitingen niet nodig hebt. Fancy drivers ook niet. Dan kan je net zo goed de Fortissimo 4 kopen want die is technisch praktisch gelijk?" Van asio zal ik vast nooit gebruik maken want MCE ondersteund dit niet en ik wil nou eenmaal niet van MCE af.
Bij de fortissimo heb je nog altijd een optische uitgang, dus digitaal je geluid doorsturen blijft een optie (alleen ontvangen niet) Maar ik ben van mening dat de opbouw van deze kaart vrij identisch is aan die van terratec of M-audio. Als je die vergelijkt met de audiotrack prodigy 7.1 hifi, dan is het volgens de specs weldegelijk zo dat de DAC en de VIA chip niet enkel van hetzelfde merk zijn, maar ook van het zelfde type. Je kan dus inderdaad stellen dat je moet je niet al die toeters en bellen hebben, dan kan je best kiezen voor die Hercules. Zeker als je weet dat die 38 euro kost tegenover de 107 euro die ik voor de audiotrak betaalde.
Het gaat zoals je weet dan wel ten koste van de ondersteuning. ik gebruikte hiervoor de via drivers die terug te vinden zijn op viaarena in plaats van de meegeleverde drivers. Als ik me niet vergis zijn de hercules drivers een van de eerste VIA drivers, maar waardat VIA zou staan, staat nu dan Hercules. De andere merken hebben dan hun eigen drivers en programmakes waardat je iets meer instelmogelijkheden zou moeten hebben, maar naar mijn bescheiden mening zijn die beperkt.

De audiotrak heeft ook zo zijn voordelen. Is geoptimaliseerd voor Hifi en zou ondersteuning bieden voor professionele audio bewerkingsprogramma's. Zo is die magnetisch afgeschermd en kan je ook de opamps vervangen om het geluid nogmaals te verbeteren. Alleen zijn het er 5 en na wat navraag kreeg ik te horen dat die 16 euro het stuk kosten, althans voor de BB OPA2107AP's.

Ik vrees dat wil je het verschil in geluidskwaliteit hieruit halen, dat je een hoofdtelefoon of versterker met bijhorende luidsprekers van een hoog caliber moeten zijn. Ik ben zelf nog student en met m'n bescheiden recievertje (denon AVR1804) en luidsprekers (missions m73i), klinkt het niet noemenswaardig beter. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb het zowel optisch als via de cinch aansluitingen aangesloten.

M'n broer daar en tegen vind de prodigy 7.1 hifi veel beter klinken in vergelijking met z'n creative audigy 2 ZS en dit in combinatie met een sennheiser HD595.

[ Voor 71% gewijzigd door wols op 04-12-2006 12:51 ]

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Het blijft een lastige keuze. Ik heb een behoorlijke versterker (Onkyo TX-SV646) en 6 zelfbouw luidsprekers met oa Vifa Drivers. De filters zijn speciaal samengesteld voor de combinatie versterker / luidsprekers.

Wat mij nog tegen staat bij de hercules kaart is zn ouderdom. De kaart is meer dan 1,5 jaar oud en dat is in de computerwereld heel oud. Voor de audiotrak kaart zijn overigens ook nog geen drivers te downloaden...ook niet echt netjes.

Kortom...ik ben er nog niet helemaal uit :)

• tim_heijt
MrDry schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:37:
Het blijft een lastige keuze. Ik heb een behoorlijke versterker (Onkyo TX-SV646) en 6 zelfbouw luidsprekers met oa Vifa Drivers. De filters zijn speciaal samengesteld voor de combinatie versterker / luidsprekers.

Wat mij nog tegen staat bij de hercules kaart is zn ouderdom. De kaart is meer dan 1,5 jaar oud en dat is in de computerwereld heel oud. Voor de audiotrak kaart zijn overigens ook nog geen drivers te downloaden...ook niet echt netjes.

Kortom...ik ben er nog niet helemaal uit :)
Je wilt gewoon goed analoog, zoek dus de beste analoge DAC's die je op een kaart kan vinden. Als je meer kanaals geluid wilt dan wordt het moeilijker als gewoon stereo. Emu is zeer goede prijs/kwali verhouding op stereo gebied.

Wat betreft die driver updates van de Nieuwe Prodigy 7.1 Hifi. Heb jij al wel eens nieuwe drivers (2e of 3e update) gezien van een product wat misschien een handje vol mensen maar hebben. Ik niet en ik maak me persoonlijk dus ook niet te druk, AudioTrack heeft over het algemeen nette driver support.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik zie dat een m-audio audiophile 24/96 een AK4528 DAC heeft en de EMU 0404 een AK4396 DAC

Volgens Digitlife is de DAC van die EMU net even beter.

E-MU 0404
Frequency response (40 Hz to 15 kHz), dB: +0.03, -0.07 Excellent
Noise level, dB (A): -96.1 Excellent
Dynamic range, dB (A): 96.3 Excellent
THD, %: 0.0007 Excellent
IMD+N, %: 0.0045 Excellent
Stereo crosstalk, dB: -97.6 Excellent
IM at 10 kHz, %: 0.0048 Excellent

M-Audio Audiophile 2496
Frequency response (40 Hz - 15 kHz), dB -0.08, +0.01 Excellent
Noise level, dB (A) -94.9 Very good
Dynamic range, dB (A) 92.6 Very good
THD, % 0.001 Excellent
Intermodulation distortions, % 0.006 Excellent
Crosstalk, dB -95.6 Excellent

Toch neig ik meer naar die M-audio kaart dan de EMU! Kan iemand aangeven of de verschillen tussen de beide kaarten nog hoorbaar zijn?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Niet helemaal hetzelfde issue als jij, omdat ik mijn HT PC met MCE digitaal wil aansluiten op mijn receiver, maar ik heb gekozen voor de M-audio 2496. Deze keuze heb ik gebaseerd op het feit dat als ik bij de downloadsectie kijk, ik daar duidelijk meer activiteit zie in de driver ontwikkeling, en dat ze ook een beta x64 driver hebben. Kortom, driversupport is voor mij belangrijk, DACs wat minder, aangezien de boel toch al digitaal gaat.

Ik moest echter wel een kaart hebben die gewoon netjes de boel op 16bit/44.1Khz uit kan sturen, ipv dus een willekeurige creative kaart, die de digitale uitgang altijd op 48Khz hebben. Ik zit niet te wachten op resampling van mijn (hoge kwaliteit) MP3'tjes van 44.1 naar 48Khz, daar wordt het namelijk allemaal niet beter van.

Aannames zijn fataal.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Driverupdates zijn zeker belangrijk. Ook een recente kaart zou lekker zijn. Bij M-Audio geven ze nu al aan in principe geen ondersteuning voor MCE te geven. Je volume regeling schijnt niet te werken onder MCE? Iets van gemerkt?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb hem vandaag ingebouwd, dus ik zal dat zo eens testen, wat ik je al wel kan vertellen is dat het geluid zelfs over de digitale uitgang aanzienlijk beter is dan mijn onboard realtek ding. Dus alleen al het verschil tussen de uitgang op 44.1 (Audiophile) of 48Khz (onboard) is duidelijk hoorbaar. Met name qua detaillering en algehele "strakheid".

Aannames zijn fataal.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:25:
Ik heb hem vandaag ingebouwd, dus ik zal dat zo eens testen, wat ik je al wel kan vertellen is dat het geluid zelfs over de digitale uitgang aanzienlijk beter is dan mijn onboard realtek ding. Dus alleen al het verschil tussen de uitgang op 44.1 (Audiophile) of 48Khz (onboard) is duidelijk hoorbaar. Met name qua detaillering en algehele "strakheid".
En? Ben zeer benieuwd!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ow fuck, helemaal vergeten. :D

Zal het vandaag ff testen voor je. ;)

[edit]

Er kwam wat tussen, dus wordt het morgen. Waarom dat zo lang duurt? Nou, mijn mediacenter zit op mijn beamer, dus het is niet ff de PC aanmikken. (Tenminste, hij zit ook aan de TV, maar MCE start op op mijn secondary scherm.)

Moet dan eerst ff scherm neerrollen, beamer aan etc, nogal lastig als je vriendin TV zit te kijken waar het scherm voor langs rolt. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-12-2006 23:30 ]

Aannames zijn fataal.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb (een beetje) geduld hoor ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ok, vandaag ff getest, volume werkt niet onder MCE.

Maar wat is er mis met het volume regelen op je versterker? :) De kaart zelf bevalt erg goed. :)

Aannames zijn fataal.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik was er al bang voor. Jij hebt hem digitaal aangesloten toch? Geen mogelijkheid om even te kijken of de analoge uitgang wel werkt?

Volume regelen op de versterker. Zal je 9 van de 10 x gebruiken. Maar als je dan die MCE remote in je handen hebt en wil hem ff zachter zetten gaat dat niet...ik wordt al gek van al die rc's. Wordt toch eens tijd een Logitech Harmoy :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

MrDry schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:34:
Ik was er al bang voor. Jij hebt hem digitaal aangesloten toch? Geen mogelijkheid om even te kijken of de analoge uitgang wel werkt?

Volume regelen op de versterker. Zal je 9 van de 10 x gebruiken. Maar als je dan die MCE remote in je handen hebt en wil hem ff zachter zetten gaat dat niet...ik wordt al gek van al die rc's. Wordt toch eens tijd een Logitech Harmoy :)
Hm, owhja, analoog, dat hebben we ook nog. :P

Ik zal morgen eens kijken of ik er ff een dropveter aan kan prikken. ;)

Aannames zijn fataal.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 03:34:
[...]

Hm, owhja, analoog, dat hebben we ook nog. :P

Ik zal morgen eens kijken of ik er ff een dropveter aan kan prikken. ;)
Analoog...dat is het enige wat ik heb. Ouwe meuk blijkbaar :+

Ben benieuwd.....

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nope, werkt ook niet. Toen ik later eens goed keek, ook niet zo gek eigenlijk, want de gehele windows mixer is grayed out. :D

Je hebt dus wel een (mooie en goed instelbare) mixer die door M-audio meegeleverd wordt, waarmee je het volume kunt regelen, maar niet middels de windows mixer. Dit zal dan ook gelijk de reden zijn waarom de volumeregeling zowel analoog als digitaal niet werkt. ;)

Ik heb wel gelijk ff van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook ff analoog te luisteren, de DACs van dat ding zijn prima, want ik hoor eigenlijk geen geluidsverschil met digitaal. :)

(De rest van mijn installatie is van behoorlijk niveau)

Aannames zijn fataal.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zou het nog eens met het proggie Volume Tracker kunnen proberen..........
Maar je kunt de volume toetsen van je MCE remote gewoon dusdanig programmeren dat ze het volume van je receiver bedienen........

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
kaajee schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:21:
[...]
Maar je kunt de volume toetsen van je MCE remote gewoon dusdanig programmeren dat ze het volume van je receiver bedienen........
Dat ik dat niet wist....schaam... :o

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:38:
Nope, werkt ook niet. Toen ik later eens goed keek, ook niet zo gek eigenlijk, want de gehele windows mixer is grayed out. :D

Je hebt dus wel een (mooie en goed instelbare) mixer die door M-audio meegeleverd wordt, waarmee je het volume kunt regelen, maar niet middels de windows mixer. Dit zal dan ook gelijk de reden zijn waarom de volumeregeling zowel analoog als digitaal niet werkt. ;)

Ik heb wel gelijk ff van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook ff analoog te luisteren, de DACs van dat ding zijn prima, want ik hoor eigenlijk geen geluidsverschil met digitaal. :)

(De rest van mijn installatie is van behoorlijk niveau)
Jammer dat de volume regeling ook analoog niet werkt. Hoewel goede DAC's meer waard zijn. Denk toch maar dat ik voor de m-audio ga. Bedankt voor het testen _/-\o_

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Graag gedaan. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1