Toon posts:

Variabel in iframe buiten iframe benaderen na hyperlink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een site met diverse includes. Ook heb ik in de indexpagina een iframe venster. Als ik binnen dit iframe venster een submit button aanklik verschijnt het resultaat van de volgende pagina binnen dit iframe. Dit is allemaal prima. Echter heb ik die variabele ook nodig buiten het iframe. Kan iemand mij een tipje geven hoe je dit kunt bereiken? Kan dit met het target attribuut? Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet.. (Let op: Ik wil dus niet van Iframe naar Iframe, ik wil van frame naar pagina's om de frame heen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 16:38 ]

Verwijderd

target='_self' ?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

Heb je ook maar enig idee waar je over praat?
"_self" puts the new document in the same window and frame as the current document. "_self" works the same as if you had not used TARGET at all.
TS: Volgens mij kan je dit met wat creatief gejavascript oplossen, denk hierbij aan parents. Ik weet niet precies wat je bedoelt met die variabele en je formulier (is die variabele alleen serverside bekend? alleen clientside? allebei?) en dus ook niet 100% zeker welke methode je moet gebruiken. Als het clientside bekend is moet je het met javascript kunnen oplossen, dunkt me.

Edit: Targets zijn trouwens om pagina's in andere frames (jaja, ook het parent) van url te laten veranderen. Als je dus een target naar het parent van je iframe definieert in een hyperlink, raak je dus je iframe kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 15-11-2006 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de iframe een lijst opgehaald met regels uit de database. Zodra ik in de iframe op een link klik met een ID er aan, dan wil ik dat deze ID variabele ook buiten het iframe te gebruiken valt.. Meer is niet wat ik vraag.

Ik ben zelf niet echt bekend met javascript, kan iemand mij op weg helpen met dit probleem? In ieder geval bedankt voor het meedenken.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:54

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:56:
Ik heb in de iframe een lijst opgehaald met regels uit de database. Zodra ik in de iframe op een link klik met een ID er aan, dan wil ik dat deze ID variabele ook buiten het iframe te gebruiken valt.. Meer is niet wat ik vraag.

Ik ben zelf niet echt bekend met javascript, kan iemand mij op weg helpen met dit probleem? In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik zou dan als ik jou was even gaan uitzoeken hoe javascript ongeveer in elkaar steekt en daarna aan de gang gaan met het manipuleren van een frame in je parent met bijvoorbeeld innerHTML op een bepaald deel van de pagina. Met google / GoT search is genoeg te vinden op dit gebied.
En dus eventueel een onClick op je link, maar dat zie je ook gauw genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 16-11-2006 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx! Nu ik weet dat je er met javascript uit kan komen ben ik genoeg op weg geholpen! bedankt!
Pagina: 1