Ik heb vier frames (verwijderen, toevoegen, wijzigen en zoeken). Deze frames zijn een overerving van het frame persoon.
Persoon is weer een overerving van het frame hoofdklasse.
In het frame Hoofdklasse wordt een LinkedList geinstantieerd:
De klasse Lijst bevat de LinkedList:
Zolang ik twee vensters (bijv. zoeken en verwijderen) heb openstaan, dan gaat alles goed. Ik verwijder persoon1 en die is dan ook echt verwijderd.
Sluit ik echter een venster en open ik dan een nieuw venster , dan wordt de LinkedList opnieuw geinstantieerd en is persoon1 weer keurig terug.
Wat ik wil is dat de LinkedList niet opnieuw geinstantieerd wordt als een venster geopend wordt. De LinkedList moet eenmalig geinstantieerd worden tijdens het opstarten van de applicatie.
code:
1
| public class [NAAM] extends Persoon |
Persoon is weer een overerving van het frame hoofdklasse.
code:
1
| public class Persoon extends Hoofdklasse |
In het frame Hoofdklasse wordt een LinkedList geinstantieerd:
code:
1
| public class Hoofdklasse extends JFrame |
code:
1
| static Lijst personenverzameling; |
De klasse Lijst bevat de LinkedList:
Zolang ik twee vensters (bijv. zoeken en verwijderen) heb openstaan, dan gaat alles goed. Ik verwijder persoon1 en die is dan ook echt verwijderd.
Sluit ik echter een venster en open ik dan een nieuw venster , dan wordt de LinkedList opnieuw geinstantieerd en is persoon1 weer keurig terug.
Wat ik wil is dat de LinkedList niet opnieuw geinstantieerd wordt als een venster geopend wordt. De LinkedList moet eenmalig geinstantieerd worden tijdens het opstarten van de applicatie.