[XP] Menu "map selecteren" kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-03 19:21
Ik wist niet hoe ik dit probleem moest omschrijven, dus bij deze een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.vdgiessen.org/got/map_selecteren.PNG

Als ik nu een map wil zoeken lukt dat niet, ook als ik onderaan de gewenste directory intyp. Het probleem heb ik bij alle programma's op mijn pc. Waarschijnlijk is het iets in het register wat beschadigd is, maar geheel zeker weet ik dat niet.

Ik ben aan het zoeken geweest, maar omdat ik geen idee heb welke zoekterm ik moest gebruiken, heb ik helaas niets kunnen vinden.

Verwijderd

Het is misschien een beetje een lamme oplossing, maar als je het probleem nog niet zo lang hebt kun je misschien Windows XP systeem herstel gebruiken en een dagje of wat terug gaan?

• Jape
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:49:
Het is misschien een beetje een lamme oplossing, maar als je het probleem nog niet zo lang hebt kun je misschien Windows XP systeem herstel gebruiken en een dagje of wat terug gaan?
Ik heb het probleem al een flinke tijd, maar ik had er nog geen grote problemen mee. Dit programma krijg ik echter helemaal niet aan de praat, dus systeemherstel is niet echt een prettige optie, omdat ik al veel programma's heb geinstalleerd sinds het probleem.

Verwijderd

Zo te zien heb je een probleem met (een van) je shell extensions.

Door te googlen op explorer context menu problem kwam ik via de derde link op ShellExView uit, waarmee je context menu problemen kunt onderzoeken.

Lijkt me wel een handige voor je ;)

• Jape
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:47:
Zo te zien heb je een probleem met (een van) je shell extensions.

Door te googlen op explorer context menu problem kwam ik via de derde link op ShellExView uit, waarmee je context menu problemen kunt onderzoeken.

Lijkt me wel een handige voor je ;)
Hartelijk dank :) , als ik thuis ben zal ik er eens naar kijken.

• Jape
Helaas loste dit mijn probleem niet op voor zover ik het programma begreep. Misschien iemand die weet hoe dit menu heet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt op de UserAccounts.CommonDialog, geen context menu maar een ingebakken XP-specifieke FolderBrowse dialog box.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
MsgBox BrowseForFile(".", "Text files|*.txt|All Files|*.*")

Function BrowseForFile(pstrPath, pstrFilter)
Set objDialog = CreateObject("UserAccounts.CommonDialog")
objDialog.Filter = pstrFilter
objDialog.InitialDir = pstrPath
objDialog.Flags = &H80000 + &H4 + &H8
intResult = objDialog.ShowOpen
BrowseForFile = objDialog.FileName
End Function

Sla dit eens op als dialog.vbs en start 'm dan eens op, werkt dit ook niet, dan is dat ding inderdaad corrupt.

[ Voor 67% gewijzigd door alt-92 op 16-11-2006 21:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jape
Ik krijg dit als reactie, maar ik weet niet of dat klopt

Afbeeldingslocatie: http://www.vdgiessen.org/got/dialog.PNG

Zodra ik het script opstart krijg ik een openen venster.

[ Voor 21% gewijzigd door Jape op 16-11-2006 22:28 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klopt, zie ook de BrowseForFile parameter :)

Maar dat betekent dat je Dialog wel werkt (in principe).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jape
alt-92 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:40:
Klopt, zie ook de BrowseForFile parameter :)

Maar dat betekent dat je Dialog wel werkt (in principe).
Dat is dan positief, maar heb je nog enig idee hoe ik dat andere venster kan fixen :) :?

Verwijderd

Kun je eens van www.ccleaner.com de register scanner uitvoeren? Waarschijnlijk zal hij alleen maar de overbodige troep wissen, en niet helpen. Maar er is een kleine kans dat het programma dat foutje kan vinden en repareert.

Verder kun je misschien eens .net framework opnieuw installeren. Misschien wordt zoiets ook weer gemaakt dan.
Wat je ook kan proberen is internet explorer 7 (tijdelijk?) installeren. Zelfs als je niet surft is de halve Windows een deel van Internet Explorer. Het zit een beetje door Windows zelf 'heengeweven'. Misschien dat je zo ook de fout kan repareren.

• Jape
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:59:
Kun je eens van www.ccleaner.com de register scanner uitvoeren? Waarschijnlijk zal hij alleen maar de overbodige troep wissen, en niet helpen. Maar er is een kleine kans dat het programma dat foutje kan vinden en repareert.

Verder kun je misschien eens .net framework opnieuw installeren. Misschien wordt zoiets ook weer gemaakt dan.
Wat je ook kan proberen is internet explorer 7 (tijdelijk?) installeren. Zelfs als je niet surft is de halve Windows een deel van Internet Explorer. Het zit een beetje door Windows zelf 'heengeweven'. Misschien dat je zo ook de fout kan repareren.
En allemaal uitgevoerd, maar het geen resultaat. :'(

• Jape
Kick: Zijn er nog mensen die ideeen hebben die mij in de goede richting helpen _/-\o_

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je al geprobeerd het programma te verwijderen, opnieuw te downloaden en opnieuw te installeren?
En als dat niet helpt, dan zou je op het forum van de maker van het programma kunnen kijken of deze vraag daar niet toevallig al een keer gesteld is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-03 16:18

TommyGun

Stik er maar in!

E-Vix schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:02:
Heb je al geprobeerd het programma te verwijderen, opnieuw te downloaden en opnieuw te installeren?
En als dat niet helpt, dan zou je op het forum van de maker van het programma kunnen kijken of deze vraag daar niet toevallig al een keer gesteld is.
Hij heeft het met meerdere programma's :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jape schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:55:
Kick: Zijn er nog mensen die ideeen hebben die mij in de goede richting helpen _/-\o_
Hmm...

Valt me opeens wat op.
Dat venster is altijd diegene die ook in je screenshot staat?

Kun je eens testen of dit dan wel werkt?
De OPTIONS constant kun je verwisselen door de ' te verplaatsen.

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Const WINDOW_HANDLE = 0
Const OPTIONS = 0  'standaard box
'Const OPTIONS = &H10&  'deze is dezelfde als in screenshot

Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set objFolder = objShell.BrowseForFolder _
    (WINDOW_HANDLE, "Pick your folder:", OPTIONS, DEFAULTSOURCEDIR)

If objFolder Is Nothing Then
        MsgBox ("No Folder Selected.")

Wscript.Quit
    End If

Set objFolderItem = objFolder.self
strInputDir = objFolderItem.Path

If InStr(strInputDir,"\\") Then
        MsgBox ("Unc paths cannot be used.")
        WScript.Quit
    End If

MsgBox (strInputDir)

• Jape
Sorry voor de late reactie, ik had niet gezien dat je wat gepost had. :$
alt-92 schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:57:
[...]

Hmm...

Valt me opeens wat op.
Dat venster is altijd diegene die ook in je screenshot staat?

Kun je eens testen of dit dan wel werkt?
De OPTIONS constant kun je verwisselen door de ' te verplaatsen.
Dat weet ik niet zeker, maar als ik jouw script probeer krijg ik de onderste uit bijgevoegd screenshot, en als ik het ' voor de andere optie zet krijg ik het bovenste venster uit het screenshot.

Als ik op OK klik krijg ik de melding "geen map geselecteerd"

Afbeeldingslocatie: http://www.vdgiessen.org/got/dialog_2.PNG

[ Voor 29% gewijzigd door Jape op 06-12-2006 14:12 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens een comctl32.dll van je CD te pakken en die in een aparte directory te zetten samen met een van de programma's die dit probleem vertoont? :)

• Jape
elevator schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:40:
Probeer eens een comctl32.dll van je CD te pakken en die in een aparte directory te zetten samen met een van de programma's die dit probleem vertoont? :)
Heb ik gedaan, maar als ik dan het programma (zelfde als in startpost) opstart blijf ik hetzelfde probleem houden. Of moet ik nog iets toewijzen oid?
Pagina: 1