[Home Cinema Set] Sony DAR-X1R (alles-in-1, ook recorder)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Het betreft de zoektocht van mijn ouders naar een alles-in-1 constructie, inclusief een DVD recorder. Uitgaande van het BOSE 3-2-1 systeem is er inmiddels ook gekeken naar de Denon S-301, maar beide missen een DVD recorder. Harde schijf is mogelijk, maar zij willen met losse DVD-schijfjes kunnen spelen dus is hun oog gevallen op een nieuwe combi van Sony;

Sony DAR-X1R : Afbeeldingslocatie: http://www.foka.nl/content/productimages/10028449gr.jpg
Voordeel van dit ding is dat je wel met losse DVD schijven aan de slag kunt, en dat alles in 1 behuizing zit. Nadeel (en gemiste kans) is volgens mij het ontbreken van een HDMI aansluiting voor op de aankomende LCD tv. Er is wel progressieve scan aanwezig.
Het ding kost ook nog aardig wat (bron kieskeurig: vanaf 1750.- ).
S-master full Digital versterker (32 bit)
S-Force Front Pro Surround
Precission Cinema Progressive
Progressive Scan
2x 80W frontspeakers met 2x 160W actieve subwoofer
DTS-decoder
Dolby Digital decoder
Dolby ProLogic Decoder 2
Bass / Trebleregeling
Sound Field: auto, focus, wide, 2ch stereo, P. audio, night
MW/FM tuner met 30 kanalen
RDS
DVD-speler met weergave van: DVD / DVD-R(W) / DVD+R(W) / DVD+R DL / CD / super Video CD / CD-R / CD-RW / MP3 / JPEG / DivX
Ingebouwde harddisc van 250GB
opname op DVD+R(W) / DVD-R(W) / DVD+R DL
Guide+
Elektronische Programmagids
Aansluitingen: Audio in Digitaal Optisch in Video in 2x scart i.link in
toon volledige bericht
Zijn er mensen met ideeen over deze constructie of hebben ervaringen ? Met name gemis aan HDMI lijkt mij zonde. Of weet iemand een goed alternatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:20
Overtuig je ouders alsjeblieft dat een apparaat extra niet erg is, deze Sony klinkt verschrikkelijk. Kan je beter een Bose GS met een HDD recorder neerzetten, ben je evenveel kwijt.

Als je kijkt naar de 2.1 systemen, vergeet ook niet te luisteren naar de KEF KIT100, naar mijn mening het meest zuivere geluid van allen, en voor ongeveer 1200 euro ook nog 's redelijk geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NeoPhix schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:26:
Overtuig je ouders alsjeblieft dat een apparaat extra niet erg is
..ben hier al mee bezig geweest, maar het idee van gebruiksgemak, 1 afstansbediening en 1 unit met alles der in blijft erg hangen bij ze. Hadden zich erg gericht het beeld van alles-in-een van Bose, en dat laat ze niet echt los.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-11-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb bij de ouders van een goede vriend van m eens zo'n ding (alleen dan de normale X1, dus zonder de DVD-recorder) aan moeten sluiten op een LCD, digitale TV en een losse DVD/HDD-recoder. Dat was een aardige kriem, aangezien het ding te weinig SCART-aansluitingen had. Wel het e.e.a. via composiet / SPDIF aan kunnen sluiten, maar daar hield het een beetje op. Bovendien is het ding lekker klein gehouden, maar produceert het dus wel een hoop warmte. EN daarnaast zitten de aansluitingen achterop wel erg dicht bij elkaar. Direct schakelen van AV-bronnen doet ie dan weer wel.
Maar als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een relatief simpele combo van 5.1 versterker met DVD-recorder, evt met ingebouwde HDD, en een 5.1 set. De Sony is op zich een mooi en leuk apparaat, maar als er 1 onderdeel stuk gaat ben je het hele ding kwijt. Daarnaast zijn er voor het geld dat het ding moet opbrengen veel betere en uitgebreidere sets mogelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondanks alle "tegens" te hebben besproken is dit setje besteld. Zal met kerst (wanneer moeders bezocht gaat worden) eens luisteren daar, om vervolgens deze kerstervaringen te kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:20
Ben benieuwd hoe die thuis klinkt. Ik moet mijn eerdere mening trouwens toch wel nuanceren, heb 'm nu eens wat beter ingesteld gehoord in vergelijk met de Bose, en de Sony is wel vergelijkbaar qua geluidskwaliteit... Het is in ieder geval allemaal goed gebouwd en van aluminium, en niet van plastic zoals bij Bose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

996

Allereerst sorry voor de kick. Ik sta op het punt mijn televisie te vernieuwen. Dat wordt dan een plasma (Panasonic 37PV70) of lcd (Sony 32d3000) terwijl ik nu nog met een crt zit "opgescheept". Aangezien we nu alleen een videorecorder hebben wil ik ook een dvd set erbij gaan kopen zodat we weer bij de tijd zijn!
De dvd-set moet voorzien zijn van dvd/harddisk recorder en eigenlijk mogen er maar twee speakers bij (+ een center natuurlijk) Ik heb het probleem dat ik geen kabels weg kan werken (geen kruipruimte en geen plinten waar ze achter zouden kunnen). Eigenlijk is een 5.1 set met snoeren dus uit den boze.

Na veel zoeken is sony volgens mij de enige die een set heeft met 2 boxen en een dvd/harddisk recorder. Of zie ik iets over het hoofd? Bose heeft volgens mij geen recorder in die 3-2-1- sets en ook Denon heeft dat niet.

Ik twijfel nog of ik misschien toch voor een 5.1 set met draadloze achterluidsprekers moet gaan. Daar is wat meer keus in. Iemand nog tips of ervaringen? Ik heb bij mijn schoonvader wel eens ruis gehoord uit de draadloze achterluidsprekers van zijn Philips set. Maar die set is alweer enkele jaren oud.Misschien dat dat probleem bij draadloos nu niet meer relevant is ?

De set moet zeker ook geschikt zijn om muziek te luisteren. Maar ik ben geen audiofiel. Dus het hoeft niet het allerbeste te zijn (en ik begrijp uit de reacties dat de Sony DAR X1R dat ook niet is, dat geldt volgens mij voor de meeste 2.1 systemen?). Wel moet er gewoon goed geluid uit komen voor radio, cd, films etc. Budget heb ik gesteld tot ca. 1750 euro. Maar dat mag best iets meer of minder zijn. Zou er nog toegevoegde waarde zij als ik tv en dvd-set van hetzelfde merk neem, i.v.m. bedieningsgemak tec. Of zijn dat meer marketingpraatjes (Panasonic: Viera Link, Sony: iLink)

Iemand nog aanbevelingen ? Alvast bedankt voor jullie reacties.

*** EDIT ***
Inmiddels heb ik mijn lijstje wat meer verfijnd:
Plasma : Panasonic TH 37 PV 70
Home cinema set : Panasonic SC-PT350W
Recorder : Panasonic DMR-EH67

Mijn keuze is gebaseerd op de volgende uitgangspunten:
Plasma vanwege betere zwartwaardes, betere weergave voetbal en andere snelle beelden. Panasonic vanwege positieve reacties in het grote Panasonic topic. En natuurlijk vanwege het feit dat er weinig andere 37 inch plasma's zijn. Ook lijkt de prijs-kwaliteit verhouding gewoon goed.

Omdat de plasma een panasonic is wil ik de andere onderdelen ook van Panasonic hebben. Enerzijds hoop ik dat dat net iets meer gebruiksgemak geeft dan onderdelen combineren van verschillende merken. Anderzijds sluit de "looks" van de apparaten dan goed bij elkaar aan.

Recorder heeft in ieder geval voldoende harde schijf ruimte, en is volgens mij zeker voorzien van de meest gebruikelijke functies en opties. Alles is via HDMI aan te sluiten en dat lijkt me ook een pluspunt (tov de Sony DAR X1R: heeft namelijk geen HDMI)

De home cinema set heb ik gekozen vanwege de draadloze achterspeakers. Daar is niet zoveel keus in krijg ik het idee. Zo krijg ik toch 5.1 i.p.v. 2.1 en hoef naar de achterspeakers geen kabels te trekken, dit is in mijn geval namelijk schier onmogelijk.

Verder heb ik bovengenoemde onderdelen geselecteerd op het feit dat ze nieuw zijn en er hopelijk de nieuwste technieken in zijn verwerkt. Anders gezegd: ik koop in ieder geval geen achterhaalde spullen...
Iemand nog opbouwende kritiek of punten waarom ik iets anders moet kiezen ? Misschien ervaringen met de onderdelen van mijn lijst? Ik lees jullie berichten graag _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door 996 op 26-05-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

996

Kleine kick...

Tevens even kostenplaatje aangeven:

Plasma : Panasonic TH 37 PV 70 € 1.060,00
Home cinema set : Panasonic SC-PT350W € 300,00
Recorder : Panasonic DMR-EH67 € 460,00

Totaal: € 1.820,00 lijkt me prima t.o.v. de Sony DAR X1R die alleen al rond de € 1.200 zit!!!!

[ Voor 92% gewijzigd door 996 op 26-05-2007 23:15 ]

Pagina: 1