HDD stuk

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-02 21:47
Hallo,

Toen ik vandaag mijn partitie's wou maken met Acronis Disk Director, liep hij vast bij het annalyseren van de HDD. Toen heb ik HDtune geinstallered, en de error scan gedaan, dit komt eruit:

http://members.home.nl/ygareb/pp2g/slechte%20hdd.JPG

Nu is mijn vraag, kan ik zeker zeggen dat mijn hdd stuk is, en op RMA moet? Of valt er ook wat te herstellen oid.?

[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 16-11-2006 20:09 . Reden: linkje van pic gemaakt, pic was veel te groot ]

Verwijderd

Laten vervangen, als er eenmaal foute sectors zijn zullen er meer volgen... Kwestie van tijd dat je pc niet meer boot.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gebruik MaxDiag om je schijf te testen. Is ergens op www.maxtor.com te downloaden.

Dit had je ook met de search kunnen vinden. Gebruik die in het vervolg ook voordat je hier op je kop krijgt.
Je TS lijkt eerlijk gezegd op een van iemand die net lid is...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het zoveel moeite om een knappe screenshot te maken? :/

5 seconden werk!

Heb het maar even voor je gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/62ff8307c90c881601ce36fc559c7e63/full.gif

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• My-life
  • Nu online
offtopic:
Probeer eens het PNG uit Gunner. Geeft een veel beter resultaat ;)
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/Temp/slechte%20hdd.PNG
(Kost uiteraard wel een paar KB extra, but who cares)

[ Voor 42% gewijzigd door My-life op 15-11-2006 16:20 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:52

Totaalgeflipt

De enige echte

barzi schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:10:
Hallo,

Toen ik vandaag mijn partitie's wou maken met Acronis Disk Director, liep hij vast bij het annalyseren van de HDD. Toen heb ik HDtune geinstallered, en de error scan gedaan, dit komt eruit:

[afbeelding]

Nu is mijn vraag, kan ik zeker zeggen dat mijn hdd stuk is, en op RMA moet? Of valt er ook wat te herstellen oid.?
Ik, want dat plaatje van Gunner is tenminste te zien op iemand met beperkte verbindings mogenlijkheden. Alleen de website van tweakers.net is extern te bezoeken ;)
En zie ik dus zijn plaatje wel, en die van jou niet

[ Voor 64% gewijzigd door Totaalgeflipt op 15-11-2006 16:25 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

My-life schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:18:
[offtopic]Probeer eens het PNG uit Gunner. Geeft een veel beter resultaat ;)
offtopic:
Wou ff super-snel een plaatje resizen dus JPG gekozen ;)
Ik gebruik altijd JPG eigenlijk. Ik heb mijn punt gemaakt dacht ik zo ;)
Toch bedankt!

• My-life
  • Nu online
offtopic:
Vandaar dat het een GIFje is :+

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:10:
Hallo,

[afbeelding]

Mijn vaste schijf heeft al maanden 6 slechte sectoren. Ik zou de drive kunnen laten vervangen, maar ik gebruik een truuk.

Ik wacht netzolang tot bijna einde garantieperiode en dan pas laat ik hem vervangen.

Zolang er geen slechte sectoren hier bijkomen is het mij goed, maar in jouw geval laat ik geen keus en is het keihard garantie. Jij hebt wel erg veel slechte sectoren en ze zijn ook wijd verspreid, iets wat aanduid dat er iets mis is met je actuator.

Hoe klinkt de disk? Wat voor geluid maakt hij; is hij gezond of hoor je luide geluiden?

First thing to do: Making back-ups :o

• My-life
  • Nu online
Maar als een sector waar jij nog net een belangrijk bestand hebt opgeslagen kapot gaat heb je wel een probleem.

Wel apart dat barzi zelf helemaal niet reageert.

Verwijderd

@mod: In jouw FAQ concludeer ik dat je de disk meteen moet vervangen bij slechte sectoren. Dat is gedeeltelijk waar omdat:

1. Een besloten bad sector event waarbij de eventcount '1 ' is wil niet zeggen dat de vaste schijf meteen defect is. Ik heb zo'n besloten event al maanden en mijn schijf is nog bloedsnel, stil en goed.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/4273/hdtunehealthwdcwd800jb0qh6.png

Bij ID 05 zien we 6 slechte sectoren.
Bij ID C4 zien we dat alle 6 de sectoren in één keer zijn gemarkeerd en sindsdien niet meer. Besloten!

2. Een Random bad sector event is een event die NIET gelijk is aan "0 of 1", maar aan een hoger getal. De C4 waarde zal dan geel of rood worden wat onherroepelijk betekend dat de actuator en/of de kop niet helemaal jovel meer zijn. Als de Voicecoil ook niet lekker is wordt de harddisk luider. Pas aan het einde van al het leven in de 3,5 inch device zul je tikken gaan horen alhoewel een sporadische tik helemaal geen kwaad kan. Zoiets heet calibratie en dat doet elke harddisk op zijn tijd.

Maar, ik heb een back-up schijf :)

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/5239/hdtunehealthmaxtor6e040gk8.png

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 18:18 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

My-life schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:59:
offtopic:
Vandaar dat het een GIFje is :+
offtopic:
Klopt, default filetype van het programma dat ik hiervoor gebruikt heb, Printkey, was me in alle haast even ontschoten

• My-life
  • Nu online
Back-up is natuurlijk altijd verstandig :) .

Je noemde mij toch zeker geen mod trouwens???
Pagina: 1