Oke, ik ben begonnen aan een website.
Nu heb hierin vroeger php gebruikt, en wil dit nu op dezelfde manier weer gebruiken.
Op mijn webserver staat in de root index.php, de eerste pagina die een bezoeker ziet.
in de root staat een map die "inc" heet.
Nu wil ik in een tabel bestanden (.php .htm .jpg enz) uit de inc map zetten.
In de inc map staan nu index.php, projects.php en scores.php, puur om even te testen.
In project.php staat simpelweg de tekst projects, en in scores en index staat de ook de tekst die gelijk is aan de naam van de pagina.
De code die ik vroeger gebruikte was iets in de richting van
De links op de site worden dus: ?id=projects enz.
Hij zou dus als de code correct is projects.htm uit de inc map moeten halen en neer moeten zetten op de plek waar de php code staat.
Je begrijpt het al, dit werkt voor geen meter.
Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?
Ik heb op een ander forum de volgende code gekregen.
Deze werkt tot zover dat hij overal de 404.php neerzet
iemand die mij kan helpen? voor veel van jullie zal dit basis php zijn.
de site word tweetalig, en ik wil graag dezelfde code gebruiken om ook het menu te includen, kan ik dan dit stukje:
aanpassen naar:
en dan de links zo maken:
index.php?page=projects?menu=NL
Ik kreeg de tip om de links netjes te maken, en een .htacccess bestand met de onderstaande code in de root te zetten
index.php?page=projects
is dan het zelfde als:
jouwsite.nl/pagina/projects/
kan deze zo worden gemaakt zodat ?menu=NL er ook in komt?
zodat de link index.php?page=projects?menu=NL
extera.nl/pagina/projects/nl word, of nog beter extera.nl/nl/projects
Alvast bedankt, ik ben echt een noob hierin, als dit eenmaal werkt kan ik de site gaan vullen
het gaat om de site www.extera.nl misschien het het om daar te kijken om een idee van de site en de indeling te krijgen.
Nu heb hierin vroeger php gebruikt, en wil dit nu op dezelfde manier weer gebruiken.
Op mijn webserver staat in de root index.php, de eerste pagina die een bezoeker ziet.
in de root staat een map die "inc" heet.
Nu wil ik in een tabel bestanden (.php .htm .jpg enz) uit de inc map zetten.
In de inc map staan nu index.php, projects.php en scores.php, puur om even te testen.
In project.php staat simpelweg de tekst projects, en in scores en index staat de ook de tekst die gelijk is aan de naam van de pagina.
De code die ik vroeger gebruikte was iets in de richting van
PHP:
1
2
3
| If $id=""; then include ("inc/index.htm"); else include ("inc/$id.htm"); |
De links op de site worden dus: ?id=projects enz.
Hij zou dus als de code correct is projects.htm uit de inc map moeten halen en neer moeten zetten op de plek waar de php code staat.
Je begrijpt het al, dit werkt voor geen meter.
Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg?
Ik heb op een ander forum de volgende code gekregen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <? define('_INC_PATH','inc/'); //vanuit de root in inc map dus define('_404_FILE','404.php'); //in de root een 404.php maken define('_HOME_FILE',_INC_PATH.'welcome.php'); //bestand naar je startpagina if( isset($_GET['page']) && !empty($_GET['page']) ) { if((bool)file_exists(_INC_PATH.$_GET['page'])) { require_once(_INC_PATH.$_GET['page']); } else { require_once(_INC_PATH._404_FILE); } } else { require_once(_HOME_FILE); } ?> |
Deze werkt tot zover dat hij overal de 404.php neerzet
iemand die mij kan helpen? voor veel van jullie zal dit basis php zijn.
de site word tweetalig, en ik wil graag dezelfde code gebruiken om ook het menu te includen, kan ik dan dit stukje:
PHP:
1
2
3
| if( isset($_GET['page']) && !empty($_GET['page']) ) { if((bool)file_exists(_INC_PATH.$_GET['page'])) { require_once(_INC_PATH.$_GET['page']); |
aanpassen naar:
PHP:
1
2
3
| if( isset($_GET['page']) && !empty($_GET['menu']) ) { if((bool)file_exists(_INC_PATH.$_GET['menu'])) { require_once(_INC_PATH.$_GET['menu']); |
en dan de links zo maken:
index.php?page=projects?menu=NL
Ik kreeg de tip om de links netjes te maken, en een .htacccess bestand met de onderstaande code in de root te zetten
code:
1
2
| RewriteEngine On RewriteRule $pagina/(.*)/^ bestand.php?page=$1 |
index.php?page=projects
is dan het zelfde als:
jouwsite.nl/pagina/projects/
kan deze zo worden gemaakt zodat ?menu=NL er ook in komt?
zodat de link index.php?page=projects?menu=NL
extera.nl/pagina/projects/nl word, of nog beter extera.nl/nl/projects
Alvast bedankt, ik ben echt een noob hierin, als dit eenmaal werkt kan ik de site gaan vullen
het gaat om de site www.extera.nl misschien het het om daar te kijken om een idee van de site en de indeling te krijgen.