Toon posts:

PCMCIA kaart op mijn 12" powerbook G4

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een oplossing om internet via een PCMCIA kaart te verkrijgen op mijn Powerbook 12" (ik heb dus geen PCMCIA slot). Ik ben op de Elan Digital Systems Merlin 530/630 3G USB Interface Adaptor uit gekomen om hier alsnog met een PCMCIA kaart te kunnen werken.

Andere oplossing de T-Mobile Vario 3 te gebruiken als modem. Internet via bluetooth of usb kabel door te sluizen.

Het probleem
Ik weet niet of er software voor hande is voor de USB Interface Adoptor. Ik heb de leverancier in Amerika aangeschreven, maar nog geen antwoord gekregen. Expansy in Nederland leverd het apperaatje wel maar zegt dat er geen software voor de Mac leverbaar is.
Ditzelfde geld voor de Vario 3, een windows georienteerde telefoon. De winkel en de klantenservice van T-Mobile zeggen dat er geen oplossingen zijn voor Apple gebruikers.

Mijn vraag
Hoe kan ik internet met een normale bandbreedte krijgen op mijn Apple's, op een lokatie waar geen internet te verkrijgen is via de kabel of telefoonlijn?

Antwoord
....

(ps. mijn 2de apple een 20" i-mac G5, nog geen Air port kaart)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Een willekeurige telefoon met bluetooth en GPRS moet gewoon samenwerken met je laptop, dat lijkt me een heel stuk goedkoper en vooral handiger dan rommelen met PCMCIA spul.

Als je al een telefoon hebt met bluetooth is de kans erg groot dat je nu al aan het werk kan via je telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wat mijn broer zegt. Maar zit je dan niet met een een behoorlijke beperking qua bandbreedte.
Bijv. de beperking qua bluetooth. (ik heb het internet nodig voor up- downloaden van mijn grafische werk)

• Piggel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:17
Bluetooth 2.0 was volgens mij 12Mbit, dat ga je zowieso niet redden met je abbo bij t-mobile.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende versie in mijn powerbook zitten:
Apple Bluetooth-softwareversie: 1.7.8f2
Firmwareversie: 3.1792 (3.1792)

volgens mij een max van 3Mbit. (Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier nog niet helemaal in thuis ben, nog wat research te doen)

meer info op: http://www.apple.com/nl/bluetooth/

What to do?! Buurman met WiFi is ook geen oplossing, alle bedrijven naast me hebben liever geen externe op hun netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
extra info over de USB Interface Adaptor is te vinden op:

http://www.elandigitalsystems.com/usb/u111.php

Ik weet dus ook niet of dit de oplossing is. Kan hier nog geen software voor de mac voor vinden.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Bluetooth is meer dan snel genoeg als je met een mobiele telefoon via GPRS of UMTS gaat zitten knoeien. Alleen als je via HSCSD gaat werken is Bluetooth 2 aan te raden maar hoe arm wil je worden aan je telco?

Neem een mobieltje die een van deze dingen doet maar kijk eerst of ie ondersteund wordt door Launch2Net
Deze software gebruik ik al sinds de eerste dat dat Vodafone GPRS aanbiedt en gaat perfect (dit is de opvolger van Mobile Highspeed Connect).

En waarom kunnen je buren wel internet krijgen als jij het niet kan :?

Dat USB naar PCMCIA ding wat jij noemt gaat niet werken op de Mac.
Ben er zelf wel eens mee bezig geweest voor een Vodafone kaart en dat ging dus niet werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 15-11-2006 17:22 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the info!!

Op de vraag waarom mijn buren wel en ik niet...
Ik zit antikraak met m'n bedrijf in een kantorencomplex. Helaas heeft anti-kraak maar een opzegtermijn van 2 weken. Echte zekerheid is dus niet. Flexibele internet is daarom een vereisde.

nogmaals bedankt 4 the info.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:27:
Thanks for the info!!

Op de vraag waarom mijn buren wel en ik niet...
Ik zit antikraak met m'n bedrijf in een kantorencomplex. Helaas heeft anti-kraak maar een opzegtermijn van 2 weken. Echte zekerheid is dus niet. Flexibele internet is daarom een vereisde.

nogmaals bedankt 4 the info.
Tja, als kraker had ik niet eens stroom en gas midden in de winter en toen was het niet warm kan ik je zeggen, sommige nachten -5 binnen :P
Wij konden daar alleen maar van dromen ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1