[2003] IIS 6.0 pakt alias met "-" niet

Pagina: 1
Acties:

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 07:52
Ik zit met het volgende probleem, ben thuis wat aan het stoeien met windows 2003 en IIS 6.0 (local)
Waar ik op vast loop is dat ik graag een virtual directory wil aanmaken onder IIS.

Met een alias die een "-" bevat. Bijvoorbeeld "test-website" de wizzard doet er niet verder moeilijk over en alles lijkt goed te verlopen.

Als ik "http://localhost/test-website" benader komt de site netjes naar voren, maar in de adresbalk van IE komt dan het adres als volgt te staan:

"http://localhost/test%2Dwebsite"

Ik heb al wat in IE en IIS zitten zoeken naar de optie om het normaal weer te geven, maar zonder resultaat. :(

Weten jullie het?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 19:27
Zo te zien is het een eigenschap van je browser, want ik heb het even snel getest bij mij met Internet Explorer 7 en dat gaat allemaal zonder problemen. Ook nog even in FireFox geopend en daar gaat het wel mis mee.

Geen probleem server dus, maar browser eigenschap!

• WaSteiL
IE 6.0 doet het zo te zien ook.

• WaSteiL
Om het aan te passen in IE 6.0
Tools - Internet Options - Tabje advanced
Zet vinkje bij: show friendly URL's..

Done!

Verwijderd

Dat is dus een browser probleem, schopje naar CSA :)

• Spoelly
Wou dat het zo simpel was, het vinkje stond al aan.... :(

• Spoelly
Is er nog iemand die een ander idee heeft?

• WaSteiL
Andere client ook geen probleem om lokaal probleem uit te sluiten?
Ik heb het hier getest zoals ik al had gezegd en daar gaat het met meerdere browsers zonder problemen als het vinkje aanstaat bij "Show Friendly URL's". Reset van je IE settings wil misschien ook wel helpen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
WaSteiL, maak in het vervolg gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je iets wilt toevoegen binnen 24 uur. ;)

Signature

• Spoelly
Hmm bij restore to defaults in IE 6.0 blijft het probleem bestaan :( en op een andere client werkt het ook niet. Iemand nog een idee?

• WaSteiL
Spoelly schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:25:
Hmm bij restore to defaults in IE 6.0 blijft het probleem bestaan :( en op een andere client werkt het ook niet. Iemand nog een idee?
Bij een "restore to default" gaat het vinkje "show friendly URL's" wel weer uit.
Maak anders die virtuele directory voor de zekerheid opnieuw aan. Binnen IIS kan je verder niets configureren op dit front.

Dan nog maakt het verder geen donder uit of je het op je client aanpast. Je kan op beide manier de URL benaderen. Stel dat je het op het internet plaatst dan kunnen de gebruikers het nog op beide manieren zien afhankelijk van hun configuratie.

Het is dus alleen maar voor jezelf dat je die aanpassing doet sowieso omdat je hem alleen maar lokaal draait. Streepje weghalen is ook gewoon een optie.
Pagina: 1