Software keuze tip 3D Stamboom

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 11:06
Ik wil graag een stamboom maken van zo'n 7 generaties, +/- 20 mensen per generatie.
Deze generaties hebben onderling ook nog connecties. Oftewel als je de stamboom in 2d tekent krijg je een gigantische warboel van lijntjes die elkaar snijden en door elkaar lopen etc.
Bovendien is het wel grappig als je de stamboom kan kantelen en draaien zo als je wilt, kan inzomen en uitzomen en er doorheen vliegen.

Het idee van mij is om de generaties van zeg 20 mensen in een cirkel te zetten. Zo krijg je dat het er een beetje als een vaas uitziet. Het is ook nog zo dat niet alle kinderen van zeg maar de 2e generatie ook weer papa / mama worden.

Nu vraag ik me af welke software ik daar het best voor kan gebruiken. Zelf nog nooit iets met 3d tekenen gedaan ofzo, maar een niet te ingewikkeld programma wil ik wel leren gebruiken.
Ik heb al even rond gekeken op got, maar er zijn er zoveel, van 100 - 10000 euro etc etc
Wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 23:52
Leuk idee! het zou inderdaad veel overzichtelijker zijn als je een aantal dingen in 3d zou kunnen zetten. Nu zijn er een heleboel programma's om dingen in 3D te maken. De meeste zijn echter erg duur. Er zijn ook wel gratis programma's die bijna net zoveel of precies evenveel kunnen als de rest, zoals Blender3d: www.blender.org

Dit programma is alleen bedoeld om stilstaande plaatjes mee te maken, of filmpjes. Het is volgens mij niet mogelijk om een interactief plaatje te maken met dit programma. Ik weet niet of er wel een programma is voor wat jij wil. Natuurlijk kun je de stamboom wel in 3D maken en renderen, maar dat lijkt me erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een 3d programma waarmee je iets interactiefs kan maken dan is het Blender wel (met de game engine, zie de documentatie op www.blender.org).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 15:52
Het probleem is volgens mij dat je iets erg ingewikkelds wil, maar daarvoor geen al te ingewikkeld programma wilt leren.
Om teleurstelling te voorkomen kan ik je nu wel alvast vertellen dat je hier vele uren studie in zal moeten steken om in de buurt te komen van wat je beschrijft, tenzij iemand ergens een programma weet te vinden wat precies dit kan.

Zo zal je je (bovenstaande suggesties) voor blender de complete principes van het 3d modeleren eigen moeten maken, waarna het resultaat nog steeds niet interactief is. Om dat te bereiken zul je nog uitvoerig moeten scripten, wat betekend dat je zult moeten leren programmeren.

Ik wil je uiteraard niet ontmoedigen, maar ik krijg uit je post het idee dat je nog enigszins een beginner op dit gebied bent. Daarom wijs ik je liever op de feiten, in plaats van je zoals bovenstaande posts enthousiast naar een zeer ingewikkeld programma door te sturen.

Veel success ermee, ik hoop dat je je idee waar weet te maken, maar iets minder hoog mikken zou niet overdreven zijn ;)