Pentium 2.4 GHz "Northwood" overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
ik hoor van alle kanten mensen roepen dat deze processor goed over te klokken is. aangezien ik mijn systeem toch iets sneller wil hebben, wil ik dit toch graag gaan proberen, echter, ik heb hier totaal gaan verstand van.

ik heb gewoon de standaard fan op mijn processor zitten en de gemiddelde temperatuur is 36 graden

is er iemand die mij in het Nederlands wilt uitleggen waar ik rekening mee moet houden en hoe ik te werk moet gaan, zou ik dat zeer op prijs stellen. als er ook programma's hiervoor bestaan, hoor ik dit graag!

alvast bedankt!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

rimpeldinky

nani?

je reboot je pc, gaat de bios in, stelt daar je FSB wat hoger in (mits je die optie hebt, niet alle moederborden kunnen dat, meeste wel) leest verder op het forum wat je moet "locken" om te voorkomen dat je pci bus mee omhoog geclocked word, desnoods iets meer VCore (niet teveel boven de 1.7V is dodelijk voor p4's)

*burp*

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat is er mis met het Nederlands van Frequently Asked Questions T&C :?

Verwijderd

Goed overclockbaar?, mijn 3.2 HT wilde voor geen ene meter, 3.6 was max. maar miss gaat het met de 2.4 beter

• Kawaii
  • Niet online
Allereest is de overclockbaarheid verschillende per CPU, je kan geluk hebben maar ook pech. Daarnaast is de 2.4 over het algemeen iets beter over te clocken dan een 3.0+. Maar je kan net zo goed een 2.4 hebben die niet eens hoger als 2.6 komt. Maar zelfs dat is toch al enige winst natuurlijk.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27
Heb hier al zeker een jaar een 2.4GHz op 3.2GHz, dus een FSB van 1066MHz ipv 800. Hij kan volgens mij nog wel hoger, maar dat hoeft van mij niet. Hij is zo prima stabiel.

Geheugen loopt alleen wel op een divider helaas, maar ach who cares :P

Maar goed, post ook es welk moederbord je hebt, dat is al een goed begin.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 15-11-2006 17:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
Luuk1983 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:15:
Heb hier al zeker een jaar een 2.4GHz op 3.2GHz, dus een FSB van 1066MHz ipv 800. Hij kan volgens mij nog wel hoger, maar dat hoeft van mij niet. Hij is zo prima stabiel.

Geheugen loopt alleen wel op een divider helaas, maar ach who cares :P

Maar goed, post ook es welk moederbord je hebt, dat is al een goed begin.
is een goeie

http://www.ecs.com.tw/ECS...lID=329&MenuID=22&LanID=0

is voor vele een vrij onbekende, iemand anders heeft toen mijn pc samegesteld, heb er nooit problemen mee gehad, hopelijk kunnen jullie er wat mee

• Kawaii
  • Niet online
Wat zouden wij ermee moeten kunnen behoudens kijken of er overclock opties ontbreken dan wel aanwezig zijn?
Ga eerst eens rustig de FAQ doorlezen, dan wordt als het goed is een hoop duidelijk. Daarna kan je dan langzaam aan beginnen met het overclocken van je systeem.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik snap niet waarom niemand nog iets heeft gezegd over het feit dat hij nog niets van zn systeem specs heeft opgegeven?

Begin daar maar eens mee, dan kunnen we je hier verder mee helpen. Daarnaast is het bijna een vereiste om de FAQ door te nemen, vooral als je nog niet bekend bent met overclocken ed. Het ziet er ook niet naar uit dat je zelf wat moeite gedaan hebt om te zoeken...

Instagram / YouTube

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik ben het met d ebovenstaande mensen eens. Ga de FAQ eens doorlezen en zelf proberen en zoeken enzo :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.