Ik ben bezig met het installeren van Gentoo op een vrij oude compaq deskpro (werkt prima verder, alleen een beetje traag). Nu heb ik een probleem bij het booten, wat ik overigens meerdere keren ben tegengekomen op got:
Nu heb ik dit probleem eerder bij de hand gehad, en toen heb ik in grub.conf het volgende neergezet:
Ik weet echter niet meer hoe je achter die getallen komt, en voor ik mijn kernel opnieuw ga compilen (duurt nogal lang, en volgensmij is ie goed...) wil ik eerst die optie even proberen!
Weet iemand hoe dat werkt?
edit: mijn huidige grub.conf:
code:
1
2
3
4
| VFS: Cannort open root device "hda3" or unknown0block(0,0) Please append a correct "root=" boot option. Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0) <6>Time: tsc clocksource has been installed. |
Nu heb ik dit probleem eerder bij de hand gehad, en toen heb ik in grub.conf het volgende neergezet:
code:
1
| kernel /boot/kernel root=0303 |
Ik weet echter niet meer hoe je achter die getallen komt, en voor ik mijn kernel opnieuw ga compilen (duurt nogal lang, en volgensmij is ie goed...) wil ik eerst die optie even proberen!
Weet iemand hoe dat werkt?
edit: mijn huidige grub.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
| default 0 timeout 5 title=Gentoo root (hd0,0) kernel /boot/kernel root=/dev/hda3 |
[ Voor 10% gewijzigd door MindStorm op 15-11-2006 15:21 ]