Toon posts:

is deze in orde? e-mail hosting van tiscali

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijn om deze prachtige internetomgeving te bekladden met nog een post. :P

Ik heb een vraagje. Ik heb een website, maar de e-mail schijnt wat te haperen, soms werkt het soms krijg ik geen mail binnen.

Heel concreet gebeurde het volgende:
Ik had wat berichten geplaatst en mezelf lid gemaakt bij een paar sites, maar ik kreeg geen bevestigingsmail, waardoor de zaak aan het rollen kwam, en ik sterke vermoedens kreeg dat niet alle mail binnenkomt.

Ik verkoop kleding op mijn site, en kan het natuurlijk niet hebben dat bepaalde orders niet aankomen.

De vraag:
Ik heb mijn site bij blueyellow staan, en zit erover na te denken de mail over te hevelen naar tiscali. Zij bieden een of ander exclusief e-mail service aan die aan een domeinnaam gekoppeld kan worden. Wat ik daar wil doen is de .nl versie van mijn domein aanhouden, en de .com versie naar tiscali overhevelen en deze laten verwijzen naar de .nl, zodat er voor het oog niets veranderd. blueyellow is m.i. een goede hosting provider met goede service voor een leuke prijs.

Samenvatting:
Is het verstandig om tiscali als e-mail hostprovider te kiezen, is er een ander, misschien is het nutteloos om van e-mail host te wisselen? Ik heb er geen verstand van en hoop hier een antwoord te vinden.

groetjes,

Maarten

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28

jep

Ik denk dat BlueYellow dit ook wel kan oplossen. BlueYellow is absoluut een stuk prettiger om mee te werken dan Tiscali. Dat is over het algemeen een uiterst log apparaat. Ik zou ze mijn email in ieder geval niet toe vertrouwen.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Zou ik nooit doen. Ikzelf heb vaak te maken met hosting en wat ik zeker weet: host niet bij een grote ISP. Daar gaat het ook soms wel eens goed fout en als je ene probleem hebt, moet je vaak door een paar lijnen heen en dan gebeurd er nog amper wat. Kies voor een bedrijf waar hosting core business is en liefst niet al te groot. Ikzelf merk dat de kleinere partijen meer klantgericht zijn en ook sneller een oplosing hebben. Vooral bij simpele hosting ben je vaak beter uit en ook nog eens goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het een oplossing is de orders door te sturen naar een gmail account? Zodat daar alles geindexeerd wordt en het me ook nog eens schijfruimte kost?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Wij hebben hier ook Tiscali voor onze e-mail boxen, maar kan het niet aanraden. Rgemaltig grote storingen, zodat er gewoon zo een dagdeel geen e-mail binnen komt. Laatst kwamen er zelfs nog e-mailtjes binnen druppelen die meer dan 6 maand geleden verstuurd waren...

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:32:
Misschien dat het een oplossing is de orders door te sturen naar een gmail account? Zodat daar alles geindexeerd wordt en het me ook nog eens schijfruimte kost?
Dit doe ik dus ook. Heb gewoon een alias aangemaakt en laat alles via GMAIL doen. Je krijgt zowel SMTP, POP, als webmail die alle overal gebruikt kunnen worden. Kan je bij de provider ook alleen een domeinregistratie + doorstuur service aanvragen. Kost vaak echt niks.

• jep

jep

Lekkere Loempia schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:02:
[...]

Dit doe ik dus ook. Heb gewoon een alias aangemaakt en laat alles via GMAIL doen. Je krijgt zowel SMTP, POP, als webmail die alle overal gebruikt kunnen worden. Kan je bij de provider ook alleen een domeinregistratie + doorstuur service aanvragen. Kost vaak echt niks.
Met een Alias verlies je je mail alsnog als je ISP hapert. Je moet je mail niet laten doorsturen naar Gmail, maar helemaal laten hosten (Dus DNS naar Gmail). Dat kan ook, meen ik mij te herinneren. :)

• Lekkere Loempia
jep schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:14:
[...]

Met een Alias verlies je je mail alsnog als je ISP hapert. Je moet je mail niet laten doorsturen naar Gmail, maar helemaal laten hosten (Dus DNS naar Gmail). Dat kan ook, meen ik mij te herinneren. :)
Daar maak ik mij geen zorgen over. Mijn provider is in 2 jaar tijd een kwartier uit de lucht geweest. Bij een degelijke provider ben je ook niet zoveel kwijt voor die services.

• jep

jep

Lekkere Loempia schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:36:
[...]

Daar maak ik mij geen zorgen over. Mijn provider is in 2 jaar tijd een kwartier uit de lucht geweest. Bij een degelijke provider ben je ook niet zoveel kwijt voor die services.
Dat weet ik natuurlijk als geen ander, maar ik doelde op de topicstarter, die een oplossing zocht voor 't feit dat hij dacht dat email bij zijn huidige ISP niet aan kwam. Dan heeft forwarden/aliasen dus geen zin. :)
Pagina: 1