Toon posts:

WAN internet gateway

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over iets wat ik niet snap. Een tijd lang had ik bij mijn verbindingen een WAN verbinding staan. Als ik deze uitschakelde had ik geen verbinding meer op het internet. Mijn LAN verbinding was dan wel verbonden. Nu vandaag is die WAN verbinding uit "alle verbindingen weergeven" ineens verdwenen??? En nu heb ik wel intnernet verbinding via mijn LAN.

Weet iemand waarom die WAN in een keer weg is en ik nu via de LAN verbinding heb??

Alvast bedankt!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 12:21

Neus

www.zenaconsult.com

Windows XP? ADSL modem aan je netwerkkaart hangen of een USB versie? Ergens een gateway staan?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13
Wan verbinding is de wan poort van je router. Deze routers is met een LAN verbinding weer aan je pc gekoppeld.

Ik dacht zo even uit mijn hoofd, heb hier nu Windows 2000 voor me, dat in Windows XP de SSDP discovery service voor de WAN verbinding bij alle netwerkverbindingen zorgt.

Het is verder niet iets om je echt druk te maken, is alleen een feature welke ervoor zorgt dan mensen met weinig ervaring met bijvoorbeeld mappen van poorten dit eenvoudiger kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
ja XP, Wireless verbinding, met een SMC barricade modem + Linksys wireless router in de meterkast ;)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:32:
Wan verbinding is de wan poort van je router. Deze routers is met een LAN verbinding weer aan je pc gekoppeld.

Ik dacht zo even uit mijn hoofd, heb hier nu Windows 2000 voor me, dat in Windows XP de SSDP discovery service voor de WAN verbinding bij alle netwerkverbindingen zorgt.

Het is verder niet iets om je echt druk te maken, is alleen een feature welke ervoor zorgt dan mensen met weinig ervaring met bijvoorbeeld mappen van poorten dit eenvoudiger kunnen doen.
..maar hoe kan die WAN verbinding in 1x weg zijn dan?

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:36:
[...]

..maar hoe kan die WAN verbinding in 1x weg zijn dan?
Ten eerste is het hele SSDP gebeuren voor XP nog iets pas nieuws.

Verder dacht ik dat de gebruikersnaam en wachtwoord voor het via webinterface inloggen gecached moeten zijn om de router via SSDP beschikbaar te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:38:
[...]

Ten eerste is het hele SSDP gebeuren voor XP nog iets pas nieuws.

Verder dacht ik dat de gebruikersnaam en wachtwoord voor het via webinterface inloggen gecached moeten zijn om de router via SSDP beschikbaar te krijgen.
..dus waarschijnlijk is die SSDP op en of nadere manier automatisch disabled?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig je Bluetooth USB stickje verwijderd :? Die staan meestal ook als WAN-verbinding. Firewire zou evt ook nog kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:41:
[...]

..dus waarschijnlijk is die SSDP op en of nadere manier automatisch disabled?
Nee, waarschijnlijk zijn de login gegevens van je router niet meer gecached

Maar dit weet ik ook niet zeker, ik heb me er verder nooit echt in verdiept hoe Windows XP hier mee omgaat. Controleer anders eens bij je services (rechtermuisknop op deze computer, beheren en dan services kiezen) of de SSDP discovery service gestart is, is dit het geval probeer dan eens met je browser in te loggen op je router.

Maar nogmaals, het is niet erg als je WAN verbinding er niet bij staat :)
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:44:
Toevallig je Bluetooth USB stickje verwijderd :? Die staan meestal ook als WAN-verbinding. Firewire zou evt ook nog kunnen :)
TS gaf aan dat hij niet meer kon internetten als hij de WAN verbinding verbrak. Ik mag hopen dat die WAN verbinding dan niet zijn bluetooth was want dan gaat TS een hoge telefoonrekening krijgen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GH45T op 15-11-2006 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:44:
nope :)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:46:
[...]

Maar nogmaals, het is niet erg als je WAN verbinding er niet bij staat :)
ik weet t..ik weet t..maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe iets zomaar kan verdwijnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:46:

[...]

TS gaf aan dat hij niet meer kon internetten als hij de WAN verbinding verbrak. Ik mag hopen dat die WAN verbinding dan niet zijn bluetooth was want dan gaat TS een hoge telefoonrekening krijgen ;)
..lol..gelukkig niet 8)7

..trouwens net bij services gechecked en SSDP staat idd gestart

• GH45T
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:53:
[...]

..lol..gelukkig niet 8)7

Dan zou je eens moeten zoeken hier op GoT of op Google.

Ik kan je er verder in ieder geval niet mee helpen simpelweg omdat ik er nog nooit echt diep op in ben gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
ok..thx..ga zelf weer ff verder kijken

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 13:58
Had je niet gewoon een bridge gemaakt ? en is die nu verbroken waardoor je de aparte LAN connecties ziet ?

Runs everything...

Verwijderd

Topicstarter
MacIsCool schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:04:
Had je niet gewoon een bridge gemaakt ? en is die nu verbroken waardoor je de aparte LAN connecties ziet ?
sh*t ik zie het nu..ik heb ook een andere computer aanstaan en die heeft de WAN verbinding! Als ik die uitzet heeft de ander ook geen verbinding meer met internet..

Ik heb een wireless verbinding..hoe kan ik er weer voor zorgen dat beide computer afzonderlijk verbinding maken met de router?

• GH45T
Ik denk dat we nu toch even wat gegevens nodig hebben van je netwerkinstellingen...

Kun je even van beide pc's, alle netwerkverbindingen het volgende posten?
- ip-adres
- subnetmasker
- standaardgateway
- dns server(s)

Verwijderd

Topicstarter
Computer 1 (zonder WAN)

IP = 192.168.100
subnet = 255.255.255.0
gateway= 192.168.2.1

Computer 2 met WAN

IP = 192.168.102
subnet = 255.255.255.0
gateway= 192.168.2.1

DNS beide:
Primary 217.19.16.131
Sec. 217.19.16.132

• GH45T
En als die computer waar je nu wel een wan verbinding hebt uitschakeld, kun je dan op de andere computer wel je gateway pingen?

Verwijderd

Topicstarter
ja..het lukt om mn gateway te pingen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:48:
[...]

ik weet t..ik weet t..maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe iets zomaar kan verdwijnen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:53:
[...]

..lol..gelukkig niet 8)7

Wil je de volgende keer gewoon de edit knop gebruiken bovenaan je post :) Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Verder zou ik wel eens precies willen weten wat nu je probleem is. Ik zie er nl. geen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 16-11-2006 08:13 ]

Pagina: 1