IE zorgt de laatste tijd voor erg veel CPU belasting

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Sinds een maandje ofzo valt het mij op dat mijn ventilator van mijn notebook erg vaak aanslaat als ik weinig belastende dingen aan het doen ben. Nu heb ik bijvoorbeeld een word-document openstaat en luister ik met winamp naar de radio en heb ik MSN aan. Geen gekke dingen dus.

Maar als ik aan het internetten ben dan slaat mijn ventilator ineens regelmatig aan en als ik kijk hoe dat komt dan zie ik dat IE 6.0.2900.2180 voor veel belasting zorgt. Waar kan dit vandaan komen? Mijn windows (XP pro SP2) is up to date en ik heb gisteren nog een virusscan en een adware scan gedaan, maar die vonden niks geks.

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
probeer is firefox.
mss is het gewoon toevallig dat dat heel de tijd in ie gebeurt.

gr hugo

Verwijderd

Misschien wat meer info geven over de specs. van je systeem, maakt het wat handiger :)

Het kan zijn dat je luchtinlaten voor de koeling verstopt zitten of vuil zijn, waardoor er minder koeling plaats vind dan normaal gesproken waardoor de fan bij een mindere belasting al aanslaat.

Misschien Hitmanpro er eens over heen laten lopen ? 1 adware progamma is niet voldoende, aangezien verschillende progamma's verschillende troep kan vinden.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Wat is eigenlijk veel belasting (10%? 100%?) en wat voor site bekijk je dan? Iets met flash? Ik vind zelf 10% al veel voor een inactief browser venster, maar ik denk dat je meer bedoelt.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
jvo schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:08:
Wat is eigenlijk veel belasting (10%? 100%?) en wat voor site bekijk je dan? Iets met flash? Ik vind zelf 10% al veel voor een inactief browser venster, maar ik denk dat je meer bedoelt.
Dan knalt ie door naar 100% en inderdaad met name sites met flash. Ik heb macromedia flash 8 er al afgegooid en 9 erop gezet, maar dat helpt niet. Een paar maanden geleden had ik nog nergens last van en toen bezocht ik dezelfde sites, die toen ook al allemaal flash meuk hadden.

Specs van het systeem: 1.7Ghz pentium M (centrino platform), Ati 9600m videokaart en 512MB geheugen. Dat moet meer dan zat zijn om sites te kijken en dat was het tot voorheen dus ook.

[ Voor 92% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-11-2006 10:55 ]

Verwijderd

Misschien eens proberen IE te unistallen, booten en dan opnieuw te installeren, misschien word het "kwaad" dan ook gelijk verwijderd. Niet vergeten je favorieten op te slaan ;)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 20:13
Check eens op spyware met Hitman Pro.
Pagina: 1