Toon posts:

Geen internet , Wel MSN ...

Pagina: 1
Acties:
  • 3.029 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi vrienden van mij hebben zo een draadloos internet van telenet, alles werkte goed tot nu toe, tot dat er plots geen connectie meer was met het internet of firefox ... Msn werkt wel nog, maar geen internet :s Meer weet ik zelf ni van want ik zit in't buiteland en ze zeggen het me op msn .. ik heb hen winsockxpfix gestuurd en dit laten runne, maar ook geen resultaat, weten jullie raad ???

mvg,
Frederic

Verwijderd

check je dns settings eens

Verwijderd

Topicstarter
Bon ik heb een kleine update ivm probleem ... Ze kunnen dus wel op google geraken via het ip van google ... Dus ligt het hoogst wss aan hun DNS ...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bon ik heb ze laten "ipconfig /release"; "ipconfig /renew"; "ipconfig /flushdns"; "ipconfig /all" (voor settings) doen ... En alles lijkt normaal :s ze krijgt een DNS en gateway en alles erop en eraan :s Maar ze geraakt nog altijd niet op het internet, wel op msn :s !

Ik heb ze winsockxpfix laten doen ook .. het herstarten van het systeem ... Ik weet het echt niet meer :s

Wat zou er nog problemen kunnen geven ??? Want ik heb hen ook doen pingen naar google.be ... dus "ping google.be", geen probleem dit werkt, ze krijgt een antwoord :s .. Maar wanneer ze een "adres typt in explorer" lukt het niet, maar wel met het ip :s , maar als ik kan pingen naar google.be --- en via explorer of firefox niet opgeraak, is dit toch ni normaal :s

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 15:38 ]

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 14:20
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:26:
Bon ik heb ze laten "ipconfig /release"; "ipconfig /renew"; "ipconfig /flushdns"; "ipconfig /all" (voor settings) doen ... En alles lijkt normaal :s ze krijgt een DNS en gateway en alles erop en eraan :s Maar ze geraakt nog altijd niet op het internet, wel op msn :s !

Ik heb ze winsockxpfix laten doen ook .. het herstarten van het systeem ... Ik weet het echt niet meer :s
Zou het niet zo kunnen zijn dat de DNS die opgegeven wordt niet meer werkt? Probeer ze eens handmatig een andere DNS in te laten stellen, misschien dat dat het probleem oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Mikey! schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:29:
[...]
Zou het niet zo kunnen zijn dat de DNS die opgegeven wordt niet meer werkt? Probeer ze eens handmatig een andere DNS in te laten stellen, misschien dat dat het probleem oplost.
Ze krijgen :
ip-adres : 192.168.2.2
gateway : 192.168.2.1
dns : 192.168.2.1

DHCP ingeschakeld

Wat moet ik dan wel als andere DNS instellen ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 15:38 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

En de DNS server die je op je router heb ingesteld is die wel goed?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk even op de site van de provider welke DNS server ze daar hebben. Vul dit adres in bij de DNS server op je router. Gewoon ff inloggen via telnet of web.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Herby schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:40:
Kijk even op de site van de provider welke DNS server ze daar hebben. Vul dit adres in bij de DNS server op je router. Gewoon ff inloggen via telnet of web.
Probleem is, alles werkte ok tot plots gisteren, toen is alles weggevallen is, wss na het runnen van hitman pro :s als ik het begrijpen kan

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
[b]freeetje schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:26:Wat zou er nog problemen kunnen geven ??? Want ik heb hen ook doen pingen naar google.be ... dus "ping google.be", geen probleem dit werkt, ze krijgt een antwoord :s .. Maar wanneer ze een "adres typt in explorer" lukt het niet, maar wel met het ip :s , maar als ik kan pingen naar google.be --- en viq explorer of firefox niet opgeraak, is dit toch ni normaal :s
...als de ping naar google.be een antwoord geeft, waarom zou je dan twijfelen aan je DNS 8)7
Je hebt net bewezen dat DNS niet het probleem is.

1) Check je hostfile voor rare entries.
2) Standaard spyware/virusscan.
3) Check de FW log.

Mijn glazen bol zegt dat er een Symantec product is geinstalleerd O-)

btw; MSN is ook internet, dus dat werkt wel degelijk. De browser snapt geen URL's meer, da's heel wat anders.

edit: probeer eens in te loggen op MSN zonder DNS, dat gaat je niet lukken ...

[ Voor 4% gewijzigd door medendo op 15-11-2006 15:59 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Check je hosts file!!! %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Waarschijnlijk staat daar een hoop troep in, er hoeft maar 1 entry in te staan: 127.0.0.1 Localhost

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:54:
Check je hosts file!!! %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Waarschijnlijk staat daar een hoop troep in, er hoeft maar 1 entry in te staan: 127.0.0.1 Localhost
Thx voor jullie informatie ... De personen in kwestie waren de ouders van mijn vriendin, die zitten momenteel niet meer online, ik ga pas vanavond hun kunnen helpen, ik zal vragen dat mijn vriendin zich achter de pc zet zodat het allemaal wat vlugger zal gaan ... want de hulp afstand werkt niet op mijn pc :s anders ging ik het eens bekeken hebben .. ik zit hier in't buitenland, kan ik moeilijk binnenspringen ;)

Ik hou jullie op de hoogte, thx en mss tot vanavond ;)

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:02:
[...]

Thx voor jullie informatie ... De personen in kwestie waren de ouders van mijn vriendin, die zitten momenteel niet meer online, ik ga pas vanavond hun kunnen helpen, ik zal vragen dat mijn vriendin zich achter de pc zet zodat het allemaal wat vlugger zal gaan ... want de hulp afstand werkt niet op mijn pc :s anders ging ik het eens bekeken hebben .. ik zit hier in't buitenland, kan ik moeilijk binnenspringen ;)

Ik hou jullie op de hoogte, thx en mss tot vanavond ;)
stel je dns een handmatig in
voorkeurs : 4.2.2.2
alternatief : 4.2.2.3

ipconfig/flushdns
ipconfig/registerdns

[ Voor 3% gewijzigd door densoN op 15-11-2006 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou een systeemherstel ook niet kunnen helpen ???

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Welke provider heb je? Kijk eens op de site van je provider.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:08:
Welke provider heb je? Kijk eens op de site van je provider.
Ze hebben telenet via WIFI .... dus ne modem die naar zo'n wi-fi router gaat ...

• medendo
densoN schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:06:
[...]

stel je dns een handmatig in
voorkeurs : 4.2.2.2
alternatief : 4.2.2.3

ipconfig/flushdns
ipconfig/registerdns
Lees jij wel? DNS kan het probleem niet zijn.

1) Zet je DNS eens op 127.0.0.1 en log eens in op MSN ... dat werkt dus niet.

2) Check:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\>ping google.be

Pinging google.be [66.249.93.104] with 32 bytes of data:

Reply from 66.249.93.104: bytes=32 time=11ms TTL=246
Reply from 66.249.93.104: bytes=32 time=10ms TTL=246
Reply from 66.249.93.104: bytes=32 time=105ms TTL=246
Reply from 66.249.93.104: bytes=32 time=10ms TTL=246

Ping statistics for 66.249.93.104:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 105ms, Average = 34ms

Wat zie je hierboven? precies... een website wordt gepingt en voordat hij begint te pingen gaat hij eerst DNS resolven.

Dat zijn twee bewijzen dat het de DNS niet is.

Aangezien het na het runnen van het fantastische programma Hitman pro is gebeurd, kun je wel zeggen dat er iets aan de hand is met de beveiliging. Systeemherstel is een optie, maar grote kans dat het terugkomt.

Ik begon over Symantec producten omdat ik dit gedrag al eens eerder heb gezien bij mijn schoonzusje.

Zo heb ik het opgelost:

- check DNS
- check hostfile
- check met goede scanner (Kaspersky, Bitdefender, NOD32)
- deinstalleer NIS
- deinstalleer Hitman pro
- gooi alle temp files en regzooi weg met ccleaner

Je kunt natuurlijk ook gewoon een brakke WIFI router hebben, is deze al eens gereset?

Verwijderd

Topicstarter
Deze is twee weken oud ;)

Ik zal vanavond alles overlopen met mijn vriendin ... Hopelijk kan ik hen op afstand helpen ! .. Maar ik heb ook al zo'n probleem gehad, maar dit was opgelost via winsockxpfix.. Deze keer gaat het blijkbaar wat verder ...

Ik hou je op de hoogte, allezins thx voor de uitleg ... Nadat ik ze laten pingen hebben naar google.fr, was ik ook bijna zeker dat het de DNS niet kan zijn ... Maar nu moet ik zoeken vanwaar het komt :)

• aghos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 15:59
Het probleem ligt aan de redirection page van telenet die niet goed werkt.

Deze mensen zitten op smallband of op een treshold warning van 80% of 90% normaal komt er dan een redirection page van telenet zelf waar er extra informatie opstaat en welke stappen u kan ondernemen. Deze pagina werkt echter meer niet dan wel (hierdoor werkt alles op IP wel maar op DNS resolving niet).

Gewoon de helpdesk bellen van telenet zodat zij dit handmatig kunnen overzetten.

ff op de site gekeken, het nummer hiervan is 015 / 66 66 66

Verwijderd

Topicstarter
aghos schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:51:
Het probleem ligt aan de redirection page van telenet die niet goed werkt.

Deze mensen zitten op smallband of op een treshold warning van 80% of 90% normaal komt er dan een redirection page van telenet zelf waar er extra informatie opstaat en welke stappen u kan ondernemen. Deze pagina werkt echter meer niet dan wel (hierdoor werkt alles op IP wel maar op DNS resolving niet).

Gewoon de helpdesk bellen van telenet zodat zij dit handmatig kunnen overzetten.

ff op de site gekeken, het nummer hiervan is 015 / 66 66 66
Die hebben in totaal maar 500MB gedownload :s zou dat daaran liggen ??? Ik zal eens vragen of ze nog meer hebben gedownload ... ik ging anders mijn pc eens aangehangen hebben om te zien, maar ik zit hier in't zuiden van frankrijk :s

• aghos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:55:
[...]

Die hebben in totaal maar 500MB gedownload :s zou dat daaran liggen ??? Ik zal eens vragen of ze nog meer hebben gedownload ... ik ging anders mijn pc eens aangehangen hebben om te zien, maar ik zit hier in't zuiden van frankrijk :s
Kan zijn dat ze 'comfortnet' hebben. De limieten hiervan (gevonden op http://www.telenet.be/nl/...en/comfortnet/detail.page )

Maandelijks basisvolume
- totaal dataverkeer 1 GB
- ontvangen 750MB
- versturen 250MB

Ik herken het typische telenet redirection probleem. Dus dit zal waarschijnlijk ook hier het geval zijn.

Limieten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel goed mogelijk, maar ze zijn overgeschakeld van comfortnet naar een duurder dinges ... Daar ben ik zeker van, anders is de overzetting nog niet helemaal in orde .. Want comfortnet was wat te weinig qua download & upload, surtout als ze niet anders doen dan cammen met familie en youtube-fans zijn

• medendo
Hoe werkt dat dan met die datalimieten in Belgie? Je zou denken dat je ze je verbinding gewoon dichtzetten (geen IP adres meer uitdelen via DHCP) maar dat is blijkbaar nog niet gebeurd. Anders zou MSN niet werken en kon je ook geen websites pingen. Je mag dus blijkbaar nog steeds verkeer genereren, maar alleen geen URL's meer in je browser mogen tikken? Klinkt een beetje vaag niet?

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Ze doen hetzelfde als bij (sommige) openbare WIFI accespoint, jij stuurt een request voor www.google.nl (bijvoorbeeld..) en zij reageren met een IP adres waarop hun een standaardpagina hebben staan met de melding dat je over je limiet heen zit. IP gebaseerde dingen werken in deze situatie dus nog wel, wat ik me wel afvraag is: wat gaat je ISP doen als je een openbare DNS instelt? heb je dan geen limiet meer? Of throttelen ze de boel ook?
Pagina: 1