Linksys WRT54GL, maar nu een WMP54G or WMP54GS?

Pagina: 1
Acties:

• Kevinandwow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 08:20
Ik heb besloten een Linksys WRT54GL router te kopen. In het stukje van Wiki wordt geschreven dat de speedboost van de GS versie iets softwarematigs is en dat de custom software die speedboost ook kunnen enablen bij een GL versie. Nu rest mij alleen de vraag of ik dus voor een GS Pci kaart moet gaat of dat een G versie voldoet.

Bedankt,
Kevin

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
Hmm, indien je speedbooster wilt benutten moet je de GS kopen idd, anders pak je gewoon de G. Maar het is wel zo dat wanneer er dus maar één apparaat binnenkomt dat GEEN speedbooster is, je hele netwerk dus er niet meer kan van profiteren, zelfs al heb je 800 pc's met speedbooster en ééntje zonder, dan gaan ze ALLEMAAL op normaal (54mbps) werken.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03 20:58
Dat Speedbooster gebeuren is puur software-matig wat standaard in de broadcom-drivers zit. Als je zo'n GS koopt, betaal je dus eigenlijk extra voor niks. Aan de andere kant, recente WMP54G's maken geen gebruik meer van Broadcom, maar Ralink-chips (versie 4.x iig) en die zuigen enorm. Eigenlijk kan ik geen van tweeën aanraden, maar dat is meer omdat Linksys nogal lui is het met up-to-date houden van drivers en toevoegen van extra opties die in de drivers van de fabrikanten zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Klaus_1250 op 15-11-2006 16:47 ]

• Kevinandwow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 08:20
Wat zou dan een goed alternatief zijn voor die Linksys PCI kaart?

Alvast bedankt

[ Voor 60% gewijzigd door Kevinandwow op 15-11-2006 22:32 ]