Creative megaworks thx 5.1 550 - slecht geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutronize
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 20:08
Al ruim drie jaar ben ik gebruiker van Creative megaworks thx 5.1 550-set. De laatste tijd begin ik me flink te ergeren aan het feit dat het geluid klinkt alsof ik een vinyl langspeelplaat afspeel met een vuile naald. Dus licht krakend.

Enkele feiten:
Het maakt niet uit welke player ik gebruik (WinAmp, Cyberlink PowerDVD, VLC, Mediaplayer, BSPlayer etc.
in- of uitschakelen van equalizer heeft geen invloed op geluidskwaliteit
afspelen op een laag of hoog volume heeft geen invloed op geluidskwaliteit
onboard sound of Audigy 2 heeft geen invloed op geluidskwaliteit
alle zes speakers zijn o.k.

Ik speel af in WAV-, Flac-, of APE-formaat.

Wat valt op:
  1. het master-volume en andere geluidsinstellingen lopen via een gedrade afstandsbediening. Hierop zit een power/standby knop. Als ik tijdens het afspelen van een willekeurig nummer aan/uit zet dan is het geluid weer bijna een minuut kristalhelder (ook bij heel hoog volume)
  2. als ik bij lichtkrakend geluid reset met power/standby hoor ik een scherpe tik
  3. als het geluid wél kristalhelder klinkt en ik reset dan hoor ik GEEN scherpe tik
Iemand een idee. Support van Creative heb ik inmiddels ook al gevraagd; zij reageren echter traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-08 15:37
Misschien is het kleine bakje waar je het volume mee regelt van je setje een beetje brak. (ik neem daan dat deze ook nog bij de megaworks serie's zit..?)
Het schijnt dat dat dit soort problemen kan veroorzaken.
Begint ie ook zeg maar te krassen als je het volume verandert met het bakje?

Misschien dat je eens een bedrade afstandsbediening (bakje) van iemand anders kan lenen?

• soulhalo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 22:25
had ik ook toen ik net de speakerset had, maar kan me niet meer herinneren wat het was :( weet nog wel dat het ergens een instelling of iets met de kabels was ( dus verkeerde gaatje gepropt:P)