Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[edit]
Ik denk eerder dat er al een nieuwere versie in Vista aanwezig is en dat die niet herkend wordt.
Versienummercontrole bijvoorbeeld...
sql2000 wordt ook niet ondersteund op Vista.
http://msdn.microsoft.com/data/ref/mdac/downloads/
[ Voor 89% gewijzigd door alt-92 op 18-11-2006 14:01 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Daarna moet je OpenView opstarten middels een call naar JVIEW.EXE en daarna krijg je direct de melding van die ADO DB meuk. Compatibility-modus werkt niet, voor geen enkele EXE die je installeert in het voorgaande proces. Ik heb ook al geprobeerd om een SVS-package (van Altiris) te draaien onder Vista maar SVS is ook nog niet Vista-compatible en wil de package ook niet starten.
Het vreemde is trouwens, dat OpenView de initiele error nooit heeft gegeven op andere systemem (NT/2000/XP) en ook in de KB is er weinig over te vinden. Maar aangezien ik de komende tijd toch wat "vrije tijd" op werk heb, ga ik maar eens kijken of het mogelijk is een VirtualPC aan te maken met 2000 en daaronder seamless OpenView te draaien onder Vista.
Heerlijk vaag gesteld.MAX3400 schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:22:
Daarna moet je OpenView opstarten middels een call naar JVIEW.EXE en daarna krijg je direct de melding van die ADO DB meuk.
Is het alleen de Agent of de management console die je gebruikt?
En welke database wordt er gebruikt, en hoe moet deze aangesproken worden onder XP/2000/2003?
Denk ook dat daar je probleem in zit, OpenView is een van de vele pakketten die voor Vista aanpassingen zal moeten ondergaan (sowieso, MS Java VM... kom op zeg.)Compatibility-modus werkt niet, voor geen enkele EXE die je installeert in het voorgaande proces. Ik heb ook al geprobeerd om een SVS-package (van Altiris) te draaien onder Vista maar SVS is ook nog niet Vista-compatible en wil de package ook niet starten.
Goh.Het vreemde is trouwens, dat OpenView de initiele error nooit heeft gegeven op andere systemen (NT/2000/XP) en ook in de KB is er weinig over te vinden.
Gek he, als OpenView nog niet een Vista-compatible release heeft
VPC2007 beta bij Connect.microsoft.com halen.Maar aangezien ik de komende tijd toch wat "vrije tijd" op werk heb, ga ik maar eens kijken of het mogelijk is een VirtualPC aan te maken met 2000 en daaronder seamless OpenView te draaien onder Vista.
2004 werkt niet met Vista.
En vergeet seamless. Waar je dat vandaan haalt weet ik niet, maar VPC doet niet aan seamless.
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2006 17:49 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device